کره بادام زمینی با چی بخوریم؟ خوشمزه ترین ترکیب ها

کره بادام زمینی با چی بخوریم

کره‌ی بادام زمینی به دلیل عطر و طعم محبوبی که دارد بین افراد در سنین مختلف پرطرف‌دار است. این خوراکی از دانه‌های بادام‌زمینی تولید شده و به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد مصرف آن در وعده‌های غذایی مختلف توصیه می‌شود. یکی از پرتکرارترین سؤالات درباره این محصول خوشمزه طبیعی، این است که کره بادام زمینی با چی بخوریم که علاوه بر خوشمزگی، پرخاصیت هم باشد.

این خوراکی خوشمزه پروتئین و فیبر بالایی دارد و به دلیل نداشتن کلسترول می‌تواند به کنترل قند خون و کاهش آن کمک کند. کره‌ی بادام زمینی به دلیل خاصیت سیرکنندگی برای لاغری نیز توصیه می‌شود. در ادامه برخی ترکیب‌های جذاب برای تهیه یک صبحانه یا میان وعده با کره بادام زمینی را برای شما بیان کرده‌ایم. 

کره بادام زمینی با چی بخوریم؟

مصرف کره بادام زمینی در کنار مواد غذایی دیگر علاوه بر خوش‌طعم‌تر شدن آن، خواص بیشتری هم خواهد داشت. اما این که کره بادام زمینی با چی بخوریم ممکن است خود سؤالی چالش برانگیز باشد. نگران نباشید! این ماده پرخاصیت و خوشمزه در کنار بسیاری خوراکی‌های دیگر قابل مصرف است. برخی از این خوراکی ها به شرح زیر هستند:

  • ساندویچ کره بادام زمینی با نان تست
  • کره بادام زمینی با عسل
  • پنکیک و کره بادام زمینی 
  • ترکیب کره بادام زمینی با کرفس و هویج
  • کره بادام زمینی با سیب و موز
  • کره بادام زمینی با ماست یونانی
  • اوتمیل کره بادام زمینی با جو دوسر و سیر
  • اسموتی کره بادام زمینی 
  • شکلات و کره بادام زمینی 

البته این‌ها برخی از ترکیبات قابل مصرف با کره بادام زمینی است. در ادامه این ترکیبات خوشمزه را به طور کامل به شما معرفی می کنیم:

ساندویچ کره بادام زمینی با نان تست

ان تست با یک لایه کره‌ی بادام زمینی روی آن برای صبحانه، غلات مورد نیاز شما را تأمین کرده و یک پیشنهاد خوب برای شروع صبحی پرانرژی است. بهتر است از نان تست جو برای این وعده استفاده کنید چرا که جو غله‌ی بهتر و مفیدتری برای صبحانه محسوب می‌شود و فواید آن به همراه کره‌ی بادام زمینی بیشتر است.

کره بادام زمینی با نان تست
کره بادام زمینی با نان تست

کره بادام زمینی با عسل

ترکیب این دو ماده حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی است، از این رو یک صبحانه یا میان وعده‌ی عالی برای ورزشکاران و افرادی است که فعالیت بدنی زیادی در طول روز دارند. همچنین کره‌ی بادام زمینی با عسل برای افرادی که بیماری قند دارند بسیار مفید است. عسل یک ماده‌ی شیرین ولی بدون قند مضر است و کره‌ی بادام زمینی هم کاملاً بدون قند است، بدین ترتیب حتی بیماران دیابتی هم می‌توانند این صبحانه‌ی شیرین و لذیذ را امتحان کنند.

پنکیک و کره بادام زمینی 

پنکیک یک صبحانه‌ی خوشمزه و محبوب بین مردم و به خصوص کودکان است. این خوراکی نوعی کیک تابه‌ای است که معمولاً با سس شکلات سرو می‌شود. سس شکلات مضرات زیاد و قند بالایی دارد و ارزش غذایی آن خیلی کم است.

جایگزین کردن کره‌ی بادام زمینی به جای سس شکلات می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد و این صبحانه‌ی لذیذ را مقوی‌تر نماید.

کره بادام زمینی با کرفس و هویج

کرفس و هویج سبزیجاتی هستند که بسیار زیاد در رژیم‌های لاغری مورد سفارش قرار می‌گیرند و به نوعی رایج هستند. اما مشکل استفاده از این خوراکی‌ها این است که باعث گرسنگی می‌شوند و چندان سیر‌کننده نیستند. 

به دلیل سیرکننده بودن کره‌ی بادام زمینی آغشته کردن برش‌های هویج و کرفس با کره‌ی بادام زمینی می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد و حتی به لاغری و کم کردن وزن کمک کند.

کره بادام زمینی با سیب و موز

سیب و موز دو میوه‌ی مقوی و بسیار مفید برای بدن هستند. میل کردن کمی پوره‌ی سیب یا موز یا ترکیب هر دو به همراه یک قاشق کره‌ی بادام زمینی می‌تواند یک میان وعده‌ی عالی برای همه به ویژه افرادی باشد که رژیم لاغری دارند.

کره بادام زمینی با سیب
کره بادام زمینی با سیب

اوتمیل کره بادام زمینی با جو دوسر و شیر

ترکیب یک پی سیمانه شیر و چند قاشق جو دوسر را با یک قاشق کره‌ی بادام زمینی حتماً امتحان کنید. فواید بسیار عالی جو دوسر باعث می‌شود که گزینه بسیار خوبی برای صبحانه و میان وعده باشد. به علاوه ترکیب آن با شیر و کره‌ی بادام زمینی بسیار خوشمزه است. این میان وعده علاوه بر لاغری برای سلامت بدن نیز مفید است.

اسموتی کره بادام زمینی 

ترکیب موز و شیر و کره بادام زمینی با کمی یخ می‌تواند معجزه ای برای روزهای گرم سال باشد. یک اسموتی خوش‌طعم و خنک به همراه کلی انرژی برای فعالیت‌های روزانه برای خود بسازید و از آن لذت ببرید.

شکلات و کره بادام زمینی 

ترکیبی خوشمزه که مورد علاقه کودکان است. شاید خوردن شکلات از نظر والدین خیلی خوشایند نباشد. اما فراموش نکنید گاهی برای این که کودکان را وادار به خوردن خوراکی های مفید و سالم کنیم به کمی انعطاف نیاز داریم. بنابراین کمی شکلات به همراه کره بادام زمینی روی نان بمالید و علاوه بر کودک دلبندتان، خودتان هم لذت ببرید.

کره بادام زمینی با ماست یونانی

ماست یونانی یک غذای عالی برای کم کردن وزن و لاغری است. این خوراکی به تنهایی طبع سردی داشته و باعث خواب آلودگی و خستگی می‌شود. طبع گرم بادام زمینی می‌تواند این طبع سرد را خنثی کند و همین امر باعث می‌شود توان بیشتری برای ورزش کردن داشته باشید و راحت‌تر وزن کم کنید.

کره بادام زمینی و ماست
کره بادام زمینی و ماست یونانی

بهترین زمان برای مصرف کره بادام زمینی

بهترین زمان سرو کره‌ی بادام زمینی وعده‌ی صبحانه است، چرا که این خوراکی سیرکننده و پرانرژی است و باعث می‌شود توان و قوای مورد نیاز روزانه‌تان تأمین شود. البته از این خوراکی را در غذا یا به عنوان میان وعده نیز می‌توان استفاده نمود اما پیشنهاد می‌شود این خوراکی را شب و در وعده‌ی شام استفاده نکنید چرا که مصرف موارد پرچرب قبل از خواب مضر است و باعث بیماری‌های قلبی می‌شود.

سخن پایانی

امروزه استفاده از خوراکی های مقوی و سالم بسیار پر‌طرفدار شده است. بنابراین شناخت این مواد مغذی و ترکیباتی که قابل سرو با آن‌ها باشد نقش مهمی در ساخت رژیم غذایی سالم به ویژه در کودکان دارد.در این مقاله سعی کردیم به این سؤال که “کره‌ بادام زمینی را با چی بخوریم؟” پاسخ دهیم و البته خوراکی‌هایی برای سرو کردن با کره‌ی بادام زمینی به شما معرفی کنیم که علاوه بر طعم خوش، خواص زیادی هم داشته باشند. امیدواریم که از میل کردن این خوراکی خوشمزه لذت ببرید.

مقالات مرتبط