طبع بادام زمینی و دانستنی های جامع آن

طبع مغز بادام زمینی

همه مواد خوراکی که مصرف می‌کنیم تاثیرات خاصی روی بدن ما می‌گذارند و هر کدام طبع خاص خود را دارند. آگاهی از طبع و خواص مواد خوراکی مثل بادام زمینی، باعث می‌شود تا استفاده بهینه‌ای از آن‌ها داشته باشیم و مشکلی برای ما ایجاد نشود. یکی از مغزیجات خوشمزه و پرخاصیتن بادام زمینی است که طرفداران زیادی دارد، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که طبع بادام زمینی گرم است یا سرد؟ پاسخ این سوال می‌تواند در میزان مصرف بادام زمینی برای شما تاثیرگذار باشد، به ‌این صورت که شما با دانستن طبع خود می‌توانید بادام زمینی را بیشتر یا کم‌تر مصرف کنید. البته نه فقط بادام زمینی بلکه بهتر است هر ماده خوراکی را با آگاهی به طبع آن ماده و طبع بدن خود استفاده کنید.

در ادامه درباره بادام زمینی و طبع آن اطلاعات مختصر و مفیدی ارائه خواهیم داد. اگر علاقه‌مند هستید درباره این خوراکی خوشمزه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، تا پایان همراه ما بمانید.

طبع بادام زمینی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بادام زمینی طبعی گرم دارد و به ‌همین خاطر با مصرف آن سطح انرژی بدن افزایش پیدا می‌کند. البته نکته مهمی که وجود دارد این است که علاوه‌بر دانستن این موضوع که بادام زمینی چه طبعی دارد، شما از نوع طبع بدن خود نیز آگاهی داشته باشید و با تطبیق طبع بدن خود و طبع بادام زمینی آن را در میزان مناسب مصرف کنید.

با توجه به این نکات افرادی که از لحاظ مزاج شناسی طبعی سرد دارند، مصرف بادام زمینی برای آن‌ها مناسب‌تر است و می‌تواند به متعادل شدن طبع آن‌ها کمک کند. البته نه به این منظور که افراد با طبع گرم نمی‌توانند بادام زمینی مصرف کنند، بلکه این افراد باید دقت بیشتری در میزان مصرف بادام زمینی داشته باشند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

 

طبع گرم بادام زمینی

خواص و مضرات بادام زمینی

با دانستن این موضوع که طبع بادام زمینی گرم یا سرد است و تطبیق آن با طبع بدن می‌توان از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شد و همچنین از مضرات مصرف ناآگاهانه آن جلوگیری کرد. به همین منظور می‎‌توانید با بهره‌گیری از علم طب سنتی طبع خود را بشناسید. طبع اکثر مواد غذایی نیز در طب سنتی مشخص شده و طبع بادام زمینی در طب سنتی گرم است، به همین خاطر برای افرادی که در طب سنتی طبع سرد و بلغمی دارند، مصرف بادام زمینی مفید است.

برخی از خواص بادام زمینی عبارتند از:

  • موثر برای درمان درد معد
  • موثر برای درمان سرفه خشک
  • درمان افسردگی
  • کمک به سلامت پوست
  • کاهش فشار خون و قند خون
  • موثر در درمان ریزش مو

مصرف زیاد بادام زمینی به‌خصوص برای افرادی که طبع گرم دارند، می‎‌تواند موجب حساسیت، خارش پوستی، تاول، مشکلات کبدی، کهیر و… شود.

تاثیر طبع بادام

زمینی برای کودکان و بزرگسالان

مصرف بادام زمینی برای کودکان از لحاظ جسمی برای رشد و تقویت استخوان‌ها و از لحاظ ذهنی برای فعال‌تر شدن آن‌ها بسیار مفید است. البته بهتر است برای مصرف کودکان هم به موضوع طبع مغز بادام زمینی توجه داشته باشید؛ چرا که کودکانی که طبع آن‌ها برای مصرف بادام زمینی سازگارتر است بهره بیشتری از خواص بادام زمینی می‎برند و ریسک ناسازگاری بادام زمینی برای آنها کم‌تر می‌شود.

خوردن بادام زمینی

خواص و فواید بادام زمینی برای افراد بزرگسال نیز بسیار زیاد است، به شرط آن‌که به اندازه و متناسب با طبع افراد مصرف شود. در نظر داشتن طبع بادام زمینی خام برای بزرگترها بسیار مهم است؛ چرا که مصرف درست و متناسب بادام زمینی می‌تواند به کم‌تر شدن درد مفاصل، تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی آن‌ها کمک کند.

البته اگر به میزان مصرف بادام زمینی توجه نشود، ممکن است هضم آن برای معده مشکل شود.

توصیه نهایی برای مصرف بادام زمینی

خواص زیاد بادام زمینی از خانواده آجیل بر هیچکس پوشیده نیست، اما این موضوع به این معنا نیست که شما با مصرف بیش از اندازه بادام زمینی می‌توانید، بهره بیشتری از خواص آن ببرید؛ بلکه برعکس اگر بیش از اندازه مصرف کنید ممکن است مشکلات گوارشی و… برایتان پیش بیاید. پس همیشه اصل درست و به اندازه مصرف کردن را در اولویت قرار دهید.

 طبع بادام زمینی شور هم مانند بادام زمینی خام گرم است و طعم خوشمزه‌تری دارد. با آگاهی از طبع بدن خود می‌توانید از خوردن بادام زمینی خوشمزه و مقوی لذت ببرید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‎‌مند شوید.

 

مقالات مرتبط