خواص کره بادام زمینی برای کودکان

خواص کره بادام زمینی برای کودکان شامل تامین پروتئین مناسب برای رشد بدن، چربی های ضروری برای رشد مغز، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و تامین رسوراترول است که برای سیستم ایمنی بدن مفید می باشد. کره بادام زمینی، یک صبحانه محبوب است. در ایالات متحده، بادام زمینی و کره بادام زمینی هر سال به میزان ۱.۵ میلیارد پوند مصرف می شود.

آیا کره بادام زمینی به نوزادان بی خطر است؟

کره بادام زمینی یک غذای پرخطر برای نوزادان زیر یک سال است. خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی در نوزادان زیاد است و از این رو توصیه می شود به نوزادان زیر یک سال کره بادام زمینی داده نشود. زمانی که کودک شما به یک و نیم سالگی یا دو سالگی برسد، سیستم گوارشی او به اندازه کافی قوی می شود و پاسخ های ایمنی به غذاهای جدید کاهش می یابد.

فواید کره بادام زمینی برای سلامتی کودکان

برخی از این فواید عبارتند از:

برای رشد فیزیکی مفید است

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است. پروتئین یک عنصر حیاتی برای ایجاد بدنی قوی است. محتوای پروتئین همانطور که می دانیم برای تقویت تمام عضلات بدن از جمله عضلات اندام ها مفید بوده و بادام زمینی و کره بادام زمینی یکی از منابع بسیار بالای پروتئین در گیاه هستند و از این رو منبع عالی پروتئین برای کودک شما محسوب می شوند.

برای رشد مغز نیز ایده آل است

کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است. همان چربی هایی که در بیشتر ماهی ها یافت می شود. این اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد مغز کودک شما ایده آل هستند. همانطور که کودک شما رشد می کند، به منبع منظمی از این اسیدهای چرب نیاز دارد. به عبارت دیگر، کره بادام زمینی به اندازه ماهی برای باهوش‌تر کردن فرزندتان مفید است.

تامین انواع ویتامین ها و مواد معدنی

کره بادام زمینی علاوه بر پروتئین بالا و چربی های خوب، منبع خوبی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B-6، فولات، ویتامین E، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. هر یک از این ویتامین ها و مواد معدنی نقش زیادی در رشد جسمی و ذهنی کودک شما دارند.

منبع خوب آنتی اکسیدان ها

بادام زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است. این آنتی اکسیدان ها از سیستم داخلی بدن کودک شما محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در رژیم غذایی به مقابله با حمله رادیکال های آزاد که در طول متابولیسم تولید میشوند، کمک می کند و از آسیب به بافت و DNA جلوگیری می کند.

خواص کره بادام زمینی برای کودکان با داشتن مقدار زیادی رسوراترول

رسوراترول یک بیوشیمیایی است که به مقدار زیاد در کره بادام زمینی یافت می شود. این بیوشیمیایی اخیراً، به دلیل پتانسیل بالا برای مبارزه با بیماری ها شناخته شده و می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.

کودکی در حال خوردن کره بادام زمینی

اقداماتی که باید هنگام دادن کره بادام زمینی به فرزندان خود انجام دهید

برخی از این اقدامات عبارتند از:

مراقب آلرژی بادام زمینی باشید

بادام زمینی و کره بادام زمینی یکی از غذاهای پرخطر هستند، زیرا می توانند آلرژی ایجاد کنند. گاهی اوقات، این آلرژی ها می تواند بسیار شدید باشد و منجر به شوک آنافیلاکتیک شود و حتی می تواند کشنده باشد. بنابراین مراقب هرگونه واکنش آلرژیک مانند لب های ملتهب، دهان، قرمزی پوست، خفگی، حالت تهوع، مشکل در تنفس و غیره باشید. :بهتر است قبل از دادن بادام زمینی یا کره بادام زمینی به توصیه پزشک اطفال  توجه کنید.

سخن آخر

چه نوع کره بادام زمینی خوب است؟ به طور کلی، مردان، کره بادام زمینی ترد را دوست دارند در حالی که کودکان و زنان کره بادام زمینی نرم را دوست دارند. بنابراین، به احتمال زیاد فرزند شما کره بادام زمینی نرم را دوست دارد. همچنین مطمئن شوید که هنگام خرید، تمام مواد موجود در کره بادام زمینی را از روی بسته بندی محصول بخوانید. ترجیحاً کره بادام زمینی با قند کم و سدیم کم را انتخاب کنید تا از حداکثر خواص کره بادام زمینی برای کودکان با خیال راحت بهره مند شوید.

مقالات مرتبط