طرز تهیه لوکوم کیوی چگونه می باشد؟

چند دانه لوکوم و سه عدد کیوی

طرز تهیه لوکوم کیوی از جمله دستور العمل های راحت می باشد که می توان آن را در منزل انجام داد. اگر علاقمند به لوکوم های با طعم های متفاوت هستید، پیشنهاد می کنیم که لوکوم کیوی را امتحان کنید. در این مقاله به توضیح طرز تهیه لوکوم کیوی می پردازیم. با ما همراه باشید تا روش درست کردن یکی از بهترین تنقلات را یاد بگیرید.

طرز تهیه لوکوم کیوی

با یادگیری طرز تهیه لوکوم کیوی می توانید یک شیرینی خوشمزه را برای اعضای خانواده و یا دوستانتان که علاقمند به طعم کیوی هستند، درست کنید.

طرز تهیه لوکوم کیوی با تزیین انار

در ادامه درباره طرز تهیه لوکوم کیوی برای ۱۰ نفر صحبت می کنیم:

 مواد لازم برای ۱۰ نفر:

  • ۸۰۰ گرم پوره‌ کیوی
  • ۱۶۰ گرم پودر شکر
  • ۷۰ گرم نشاسته ذرت
  • ۱۲۵ میلی لیتر ( نصف پیمانه) آب
  • ۱ قاشق سوپخوری کره
  • ۱ قاشق چایخوری پودر ژلاتین
  • ۴۵ میلی لیتر (۳ قاشق سوپخوری) آب
  • به میزان لازم دانه انار برای تزیین

دستورالعمل

آب، کیوی، پودر شکر، نشاسته و کره را درون ظرفی مناسب مخلوط کنید و روی حرارت متوسط به طور مرتب هم بزنید تا زمانی که غلیظ شود.

مخلوط غلیظ شده را از روی شعله بردارید. سپس پودر ژلاتین را درون آب بریزید و با استفاده از روش بن ماری حل کنید. پس از حل شدن ژلاتین، آن را به مخلوط غلیظ شده اضافه کنید و هم بزنید.

قالبی با اندازه دلخواه تان را چرب کنید و مخلوط را داخل آن بریزید. به مدت یک شب در یخچال نگه دارید تا سفت شود.

لوکوم کیوی را از داخل قالب بیرون بیاورید. می توانید آن را مانند لوکوم های میوه ای دیگر به شکل مربعی برش دهید یا اینکه قالب کوچکی را انتخاب کنید و لوکوم را بدون برش مانند یک دسر سرو کنید. انتخاب با خودتان است. در هر صورت می توانید لوکوم کیوی را با انار و انواع آجیل تزئین کنید.

طرز تهیه لوکوم کیوی با پوشش سفید

طرز تهیه لوکوم کیوی با پوشش سفید چگونه است؟ در اینباره در ادامه بخوانید:

مواد لازم برای آماده سازی حدود ۳۰ قطعه لوکوم:

  • ۲ و ۲/۱ فنجان آب سرد
  • ۴/۳ فنجان نشاسته ذرت (به علاوه ۲/۱ فنجان برای پوشش)
  • ۳ پیمانه شکر دانه ریز
  • ۴/۱ فنجان شربت ذرت سبک
  • ۱ قاشق غذاخوری عصاره کیوی
  • ۲ قطره رنگ خوراکی مایع سبز
  • ۲/۱ پیمانه پودر قند

دستورالعمل

در یک ظرف مایکروویو ۴ لیتری (پیرکس انتخاب خوبی است)، نشاسته ذرت و آب را با همزن بزنید تا یکدست شود.

مخلوط را به مدت ۲ دقیقه در مایکروویو قرار دهید و دوباره هم بزنید. دوباره به مدت ۲ تا ۳ دقیقه یا تا زمانی که حدود ۲/۱ فنجان مایع باقی بماند و بقیه به خمیر سفید تبدیل شود، در مایکروویو قرار دهید. تقریبا ۳ دقیقه زمان مناسبی است تا بافت خمیری به دست آید.

دوباره هم بزنید تا یکدست شود. شما بافتی شبیه چسب خواهید داشت اما کمی مومی تر خواهد بود. شکر و شربت ذرت را با همزن بزنید.

مخلوط را به مدت ۵ دقیقه در مایکروویو قرار دهید و دوباره هم بزنید. رنگ و بافت اساسا یکسان، اما کمی ضخیم خواهد بود.

چند دقیقه دیگر در مایکروویو قرار دهید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. وقتی برای اولین بار آن را بیرون می آورید، مخلوط گلوله و حباب دار می شود. هم زدن باید آن را صاف و یکدست کند. ۵ دقیقه دیگر در مایکروویو قرار دهید. عصاره کیوی و رنگ خوراکی خود را اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط صاف و یکنواخت سبز شود.

به مدت ۳ دقیقه در مایکروویو قرار دهید. هم بزنید تا یکدست شود. این همان زمانی است که خیلی به مایکروویو و تابه شما بستگی دارد. ممکن است مجبور شوید چند بار دیگر از مایکروویو استفاده کنید تا مخلوط به قدرت لازم برسد. وقتی می توانید از قوام مخلوط مطمئن شوید که وقتی آن را از مایکروویو بیرون می آورید و هم میزنید به اطراف نپاشد و در وسط ظرف جمع شود.

یک تابه ۸×۸ را با اسپری پخت و پز با طعم ملایم اسپری کنید (اسپری های کانولا یا سبزیجات خوب هستند). پشت قاشق را هم اسپری کنید. خمیر لوکوم را داخل تابه بریزید و از پشت قاشق برای پخش یکنواخت آن استفاده کنید. اجازه دهید خمیر لوکوم حدود ۲ ساعت یا تا زمانی که به اندازه کافی سفت شود (بدون اینکه شکل خود را از دست بدهد) در دمای اتاق بماند.

لوکوم را از تابه روی یک تخته برش که کمی با نشاسته ذرت گرد پاشی شده است، برگردانید. تیغه چاقو یا قیچی آشپزخانه را با اسپری آشپزی اسپری کنید و لوکوم را به شکل مربع های کوچک برش دهید.

چند دانه لوکوم

 

یک ورق کاغذ مومی را کف یک ظرف پهن و کم عمق بگذارید و به آرامی تکه ‌های لوکوم کیوی را در یک لایه روی کاغذ قرار دهید. روی ظرف را با نایلون بپوشانید و اجازه دهید تا لوکوم به مدت ۲۴ ساعت بماند.

وقتی لوکوم سفت و آماده سرو شد، ۲/۱ فنجان نشاسته ذرت و ۲/۱ فنجان پودر قند را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید (توده های نشاسته ذرت را با انگشتانتان خرد کنید). لوکوم ها را به آرامی در مخلوط پودر بریزید و گرد اضافی را از آنها جدا کنید.

اگر می خواهید لوکوم ها را نگهداری کنید، مخلوط پودر اضافی خود را در یک ظرف بریزید و لوکوم ها را روی لایه پودر قرار دهید. ظرف را با پوشش پلاستیکی محکم بپوشانید و تا ۲ روز در دمای اتاق نگهداری کنید.

مقاله مرتبط :”طرز تهیه لوکوم خانگی چگونه است؟”

نتیجه گیری

یکی از مواردی که می تواند به شما در درست کردن یک دسر خوشمزه کمک کند، یادگیری طرز تهیه لوکوم کیوی است. روشی آسان که می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. همچنین بهتر است با توجه به دستور العمل نسبت به تهیه آن اقدام کنید تا بتوانید لوکوم کیوی مناسبی داشته باشید.

مقالات مرتبط