طرز تهیه لوکوم خانگی چگونه است؟

انواع لوکوم

لوکوم خانگی یکی از خوراکی های بسیار محبوب که یکی از غذا های بومی ترکیه می باشد.لوکوم را بعنوان یکی از تنقلات ، می توان در منزل و یا خانه تهیه کرد. در اینجا قصد داریم به بیان روش ها و یا طرز تهیه لوکوم خانگی بپردازیم و همچنین نکات مهم در هنگام تهیه آن را بیان خواهیم کرد.

بیان طرز تهیه لوکوم خانگی

لوکوم خانگی در طعم های مختلف و متنوع تولید شده می شود که انتخاب آن به ذائقه افراد بستگی دارد. لوکوم به راحت الحلقوم معروف می باشد. در ادامه به بیان یکی از روش های مرسوم جهت تهیه لوکوم خانگی با طعم پسته پرداخته ایم.

مواد لازم

برای تهیه این نوع دسر بسیار محبوب به:

  • ۱ لیوان سر پر نشاسته گل
  • آب ۲ لیوان
  • یک و یک چهارم لیوان شکر
  • یک و نیم قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
  • دو سوم لیوان گلاب
  • ۲۰ گرم کره
  • یک چهارم قاشق چای خوری جوهر لیمو
  • آرد
  • پودر پسته

به مقدار لازم احتیاج می باشد.

طرز تهیه

طرز تهیه لوکوم خانگی به قرار زیر است و بهتر است که طبق مراحل زیر اقدام کنید.

مرحله اول

در مرحله اول باید یک لیوان آب را با یک لیوان نشاسته گل مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به خوبی به هم بزنید تا نشاسته به خوبی حل شود. توجه کنید که نشاسته گلوله گلوله نشود. از دیگر نکات مهم می توان به عدم استفاده از نشاسته پودری اشاره کرد. ترکیب به دست آمده را کنار بگذارید.

مرحله دوم

حال پودر ژلاتین و شکر را به خوبی با هم ترکیب کنید. یک لیوان آن را داخل ظرفی بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید، سپس ترکیب شکر و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی به هم بزنید تا پودر ژلاتین و دانه های شکر به خوبی حل شوند.

سینی پر از لوکوم

مرحله سوم

بعد از این که ترکیب به جوش آمد به محتویات داخل ظرف، جوهر لیمو اضافه کنید. بعد از اضافه کردن جوهر لیمو، بعد از یک دقیقه حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب نشاسته و آب را کم کم به محتویات داخل قابلمه اضافه کنید و مرتب به هم بزنید. در این مرحله باید حرارت را کم کنید تا نشاسته به خوبی پخته شود. توجه کنید ترکیب را مرتب به هم بزنید تا مواد ته نگیرند و همچنین بوی خامی نشاسته از بین برود.

مرحله پنجم

بعد از این که مخلوط مورد نظر به قوام رسید می توانید گلاب را به آن اضافه کنید و سپس عملیات هم زدن را تکرار کنید تا ترکیب یک دست ایجاد شود. توجه کنید که از زعفران دم کرده برای خوش رنگ شدن آن استفاده کنید.

کره را به آن اضافه کنید و سپس هم زدن را ادامه دهید. بعد از این که ترکیب به غلظت مورد نظر رسید، پودر پسته را به آن اضافه کنید.

مرحله آخر

ظرفی با عمق مناسب را انتخاب کنید، کف آن را چرب کنید و مواد به دست آمده را داخل آن بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید.

کلام آخر

طرز تهیه لوکوم خانگی بسیار راحت است. برای تهیه آن باید مواد مورد نیاز را به خوبی با هم ترکیب کنید. برای این که دسر مورد نظر خاصیت الاستیکی بهتری داشته باشد بهتر است مواد را روی حرارت ملایم با هم ترکیب کنید.

در این مطلب درباره طرز تهیه لوکوم خانگی صحبت کردیم. امیدواریم برایتان مطلب مفیدی باشد و بتوانید از آن بهره ببرید. از همراهی شما در خواندن این مقاله سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط