خواص شکلات تلخ برای دندان چیست؟

دانه های قهوه به همراه چند تخته شکلات

بسیاری از افراد در مورد خواص شکلات تلخ برای دندان اطلاعات زیادی ندارند و به خوبی نمی دانند که شکلات برای دندان ها مفید است. شما هر ماده شیرینی که میل می کنید آن ماده به دندان هایتان می چسبد. بنابراین باکتری های درون دندان آن مواد را دریافت می کنند و اقدام به تولید سم خواهند کرد. در صورتی که آن اسیدها از بین نروند به مرور زمان دندان ها پوسیده می شوند. اما شکلات تلخ برای دندان ها مفید است و خوردن آن موجب تولید سم نمی شود. برخی از مهمترین مزیت های شکلات تلخ برای دندان را معرفی می کنیم.

معرفی خواص شکلات تلخ برای دندان

برخی از مهمترین خواص شکلات تلخ برای دندان که شما باید به خوبی با آنها آشنا باشید عبارت است از :

آنتی اکسیدان بالا

آنتی اکسیدان بسیار زیادی درون شکلات تلخ وجود دارد، که همین ویژگی یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می رود. آنتی اکسیدان ها؛ آن دسته از مولکول ها می باشند که بدن شما را در مقابل بیماری حفظ می کنند. و همچنین شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی می باشد؛ که این آنتی اکسیدان ها می توانند با بیماری های متنوع درون دندان مقابله کنند.

بیماری های پریودنتال از جمله اصلی ترین بیماری هایی به شمار می رود که درون دندان به وجود می آید. ولی شما با استفاده روزانه از شکلات تلخ می توانید با این بیماری مقابله کنید. البته که باید دقت داشته باشید مصرف شکلات تلخ را در روز کنترل کنید و استفاده زیادی از شکلات تلخ نداشته باشید.

تانن بالا

تانن ها از جمله ترکیبات بسیار مهمی هستند که درون شکلات تلخ وجود دارند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که تانن ها در بیشتر خوراکی ها وجود دارند. تانن همان ماده ای است که به شکلات مزه تلخ می دهد و رنگ آن را تیره می کند. تانن ها یکی از موادی می باشند که از چسبیدن باکتری ها به دندان جلوگیری  می کنند.

بنابراین شما باید بدانید با مصرف شکلات تلخ نه تنها دندان هایتان خراب نمی شود، بلکه تمامی میکروب های درون دندان با استفاده از شکلات از بین می رود. مولکول هایی که درون شکلات تلخ وجود دارد، پیش از اینکه تشکیل پلاک دهند به باکتری های درون دندان متصل می گردند. به همین دلیل باید بدانید که از به وجود آمدن اسید درون دندان جلوگیری می کنند.

سرشار از پلی فنول

پلی فنول زمانی که درون مواد غذایی وجود داشته باشد تعداد باکتری هایی که درون دندان وجود دارد را محدود می سازد. شکلات تلخ پلی فنول زیادی دارد و بنابراین باکتری ها را محدود می سازد. پلی فنول قادر می باشند که میکروارگانیسم های درون دندان را به طور کامل از بین ببرد و خنثی کنند. میکروارگانیسم ها موجب می شوند دهان بوی بد بگیرد.

 پلی فنول ها دارای اثرات ضد سرطانی می باشند و همچنین خاصیت ضد التهابی درون آنها وجود دارد. به همین دلیل شما با استفاده از این شکلات می توانید احتمال سکته مغزی و فشار خون را در بدن خود کاهش دهید. دقت داشته باشید که برای استفاده از شکلات تلخ جهت درمان بد بویی دهان، باید بیش از اندازه در طول روز آن را میل نکنید.

شکلات های متنوع و چند دانه شکلات توپی و شکلات آب شده

 سرشار از تئوبرومین

شکلات تلخ دارای تئوبرومین می باشد. تئوبرومین یکی از مواد مناسبی است که با پوسیدگی دندان مبارزه می کند. باکتری های زیادی درون دندان وجود دارد که تئوبرومین می تواند تمامی آنها را از بین ببرد.

 در صورتی که شما می خواهید مزیت های بیشتری را از شکلات تلخ برای دندان خود دریافت کنید، بهتر است که نمونه های بالای ۷۰ درصد را میل نمایید. بدون شک با استفاده از شکلات تلخ و تئوبرومین درون آن شما می توانید سلامت دندان و دهان خود را به دست بیاورید. بهبود بخشی به بیماری های دندان با استفاده از شکلات تلخ ثابت شده است.

از بین بردن فلوراید

عصاره طبیعی فلوراید درون بیشتر مواد غذایی وجود دارد. اما شما باید بدانید که مواد درون شکلات تلخ این ماده را از بین می برد. در واقع فلوراید موجب زردی دندان می شود، که شما باید از این مسئله جلوگیری کنید. یکی از مهمترین خواص شکلات تلخ برای دندان این است،که زردی دندان را از بین می برد و از آن جلوگیری می نماید. دانه های کاکائو یک عامل ضد باکتری می باشند، که با فرایند پوسیدگی دندان مبارزه می نمایند.

مقاله پیشنهادی “خواص شکلات تلخ چیست

کلام آخر در مورد خواص شکلات تلخ برای دندان

شکلات تلخ بیشتر از ۳۰۰ ترکیب مفید دارد که تاثیرات زیادی روی دندان می گذارد. خواص شکلات تلخ برای دندان این است؛ که می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. به همین دلیل شما می توانید روزانه از این شکلات برای سلامت دندان های خود استفاده کنید. شکلات تلخ دارای یک عامل ضد باکتری می باشد که فرایند زرد شدن دندان را از بین می برد.

مقالات مرتبط