خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد و ۸۴ درصد چیست؟

چند تکه شکلات تلخ و دانه های قهوه

اگر شما می خواهید شکلات تلخ را به عنوان یکی از میان وعده های خوشمزه برای خودتان انتخاب کنید باید به خوبی بدانید که هر یک از شکلات های تلخ درصدهای متنوعی دارند. شکلات تلخ در درصدهای متنوع دارای خواص و مزیت های متنوعی می باشند. خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد نسبت به بسیاری از دیگر شکلات ها بیشتر است. در این مطلب

معرفی خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد و ۸۴ درصد

شکلات تلخ دارای مواد مغذی بسیار زیادی است و برای سلامتی مزیت زیادی دارد. شکلات تلخ از دانه های درخت کاکائو تولید می شود و یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان در جهان شناخته می شود. خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد به نسبت دیگر درصدها بیشتر است. برخی از این خواص عبارت است از  :

  • خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی با استفاده از شکلات تلخ کاهش پیدا می کند. میزان دانه های کاکائویی در این شکلات ها بیشتر است و به همین دلیل به بهبودی بیماری قلب کمک می کند.
  • علاوه بر اینکه شکلات تلخ بیماری های قلبی را درمان می کند، شما باید به خوبی بدانید که این شکلات از پوست شما در برابر نور خورشید مراقبت می نماید. در مقابل اشعه زیان آور نور خورشید این شکلات مزیت زیادی دارد.
  • استرس شما با استفاده از شکلات تلخ کاهش پیدا می کند. اگر شما در طول روز استرس زیادی دارد می توانید این شکلات را برای کاهش استرس خود میل نمایید.
  • اگر شما روزانه از این شکلات استفاده کنید، دیگر میلی به خوردن غذاهای شیرین ندارید. در واقع شما باید به خوبی بدانید که یکی از مهمترین خواص شکلات تلخ  این است که برای دوران رژیم غذایی مزیت زیادی دارد.
  • با استفاده از شکلات تلخ می توانید فشار خون خود را تنظیم نمایید. بسیاری از افرادی که فشار خونشان تنظیم نمی باشد، می توانند برای تنظیم فشار خون خود روزانه یک تکه از این شکلات را میل نمایند.
  • افزایش و بهبود حافظه یکی از دیگر ویژگی ها و مزیت های شکلات تلخ می باشد. شما می توانید برای جلوگیری از آلزایمر از خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد استفاده نمایید. البته شکلات تلخ ۸۴ درصد هم می تواند خواص بسیار عالی برای آلزایمر داشته باشد.
  • شکلات تلخ سرشار از مواد معدنی می باشد. هر یک از مواد معدنی که برای بدن مفید می باشد مانند آهن، منیزیم و … درون این شکلات وجود دارد.
  • آنتی اکسیدان های درون شکلات تلخ بسیار زیاد است و همین ویژگی شکلات تلخ؛ به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های آن شناخته می شود. آنتی اکسیدان شکلات تلخ ۹۶ درصد و ۸۴ درصد به نسبت دیگر شکلات ها بیشتر است.
  • شما می توانید برای درمان دردهای دوران قاعدگی از شکلات تلخ استفاده نمایید. هر یک از گرفتگی های دوران قاعدگی با استفاده از شکلات تلخ درمان می شود.
  • یکی از دیگر مزیت های  شکلات تلخ ۹۶ درصد بهبود خلق و خو می باشد. بسیاری از افرادی که در طول روز استرس زیادی دارند و فشار عصبی شان زیاد است، می توانند از شکلات تلخ استفاده نمایند.

مقاله مرتبط:”خواص شکلات تلخ چیست؟

جمع بندی

به دلیل خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد بسیاری از افراد از این شکلات ها به صورت روزانه استفاده می نمایند. شما نیز می توانید از این نوع شکلات مصرف کنید، تا از خواص و مزیت های فراوان این شکلات بهره مند شوید. خواصی مانند کاهش استرس و فشار عصبی،افزایش حافظه،جلوگیری از آلزایمر و جلوگیری از بیماری های قلبی و … همه ی این موارد از خواص و فواید این نوع شکلات هستند.

مقالات مرتبط