درمان معده درد و دل پیچه با عسل

درمان دلپیچه و دل درد با عسل

یکی از روش‌های بسیار کاربردی برای درمان دل‌پیچه و رفع معده درد، استفاده از عسل است. این روش درمانی در مقایسه با مصرف داروهای شیمیایی، خیلی زودتر و بهتر درد را تسکین می‌دهد و هیچ عارضه‌ای برای بیمار ایجاد نمی‌کند. همان‌طور که می‌دانید، عسل سرشار از ویتامین‌ها و املاح مفید برای سلامتی است و تنها یکی از خواص آن مربوط به‌سلامت دستگاه گوارش و معده می‌شود.

 این محصول از گذشته تاکنون در رژیم غذایی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و در تمدن‌های باستان به‌عنوان یک اکسیر ارزشمند برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده بشر بوده است. ‌ اگر به معده درد و دل‌پیچه مبتلا هستید، درمان درد شما با مصرف عسل کاملاً امکان‌پذیر است. چرا که این محصول سرشار از مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان، اسیدهای آمینه و ویتامین‌های مفید برای بدن است و به علت داشتن خواص درمانی و ضدباکتریایی، نقش مؤثری را در درمان بیماری‌های مختلف از جمله دل‌پیچه ایفا می‌کند. در این مقاله درمان دل‌پیچه با عسل را به طور مفصل شرح می‌دهیم. 

درمان دلپیچه و دل درد با عسل

فواید مصرف عسل برای درمان معده درد و دل پیچه

همه افرادی که به بیماری‌های گوارشی مبتلا هستند یا به‌نوعی سیستم گوارش آن‌ها دچار ضعف است، با مشکلاتی مانند اسهال، یبوست، زخم معده، نفخ، ترش‌کردن معده، رفلاکس معده و… مواجه می‌شوند که همه این مشکلات باعث دل‌درد و دل‌پیچه می‌شوند. این افراد بهتر است در وعده‌های صبحانه، عصرانه و… عسل طبیعی را در رژیم غذایی خود جایگزین کنند تا به بهترین شکل ممکن از خواص ارزشمند این محصول برای درمان مشکلات خود بهره‌مند ببرند. اما مصرف عسل چگونه باعث درمان دل‌پیچه و دل‌درد می‌شود؟ در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • درمان دل‌پیچه ناشی از نفخ معده

 یکی از علل ابتلا به دل‌پیچه، استفاده از مواد غذایی حاوی نفخ است. این مواد غذایی باعث تجمع گاز در معده می‌شوند و با ایجاد فشار به معده و روده‌ها، دردهای آزاردهنده‌ای را ایجاد می‌کنند. مصرف عسل برای درمان نفخ معده و جلوگیری از دل‌پیچه حاصل از آن بسیار مفید است. برای رفع این مشکل تنها کافی است کره و عسل را با هم ترکیب و استفاده کنید. همچنین می‌توانید پودر بالنگ یا یک قاشق غذاخوری پودر زنیان را با عسل ترکیب کرده و تناول کنید.

  • درمان دل‌پیچه ناشی از ترش‌کردن معده

 از دیگر علل ایجاد دل‌پیچه و دل درد می‌توان به ترش‌کردن معده اشاره کرد. آن دسته از افرادی که اسید معده آن‌ها بیش از حد متعادل ترشح می‌شود و به طور مداوم با احساس سوزش و ترشی در معده مواجه هستند، همواره دل درد و دل‌پیچه را تجربه می‌کنند. این افراد می‌توانند صبح زود و ناشتا یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنند تا از تأثیرات ارزشمند این محصول برای رفع ترش‌کردن معده و درمان دل‌پیچه‌های ناشی از آن بهره ببرند.

  • درمان دل‌پیچه ناشی از زخم معده

زخم معده یکی از علل ایجاد دل درد و دل‌پیچه است. افرادی که با این مشکل مواجه هستند برای جلوگیری از ابتلا به دل‌پیچه‌های ناشی از زخم معده بهتر است از جوشانده عسل و دارچین استفاده کنند. برای تهیه این جوشانده فقط کافی است مقداری چوب دارچین را دم‌کرده و با عسل ترکیب کنید. این ترکیب را به‌صورت ناشتا میل کنید تا از تأثیرات آن برای درمان دل‌پیچه و بهبود زخم معده بهره‌مند شوید.

 

درمان دلپیچه و دل درد با عسل

  • درمان دل‌پیچه ناشی از یبوست

اگر به یبوست مبتلا شوید بی‌شک دل‌پیچه‌های ناشی از آن را تجربه می‌کنید. در این حالت سیستم گوارش شما با سفتی شکم و سفتی مدفوع مواجه می‌شود و سخت‌کار می‌کند. این موضوع حرکات روده را از حالت طبیعی خارج می‌کند و منجر به ایجاد دل درد و دل‌پیچه‌های شدید می‌شود. اگر از دل‌پیچه‌های ناشی از یبوست رنج می‌برید فقط کافی است مقداری عسل طبیعی را با کمی آب ولرم مخلوط و آن را میل کنید. این ترکیب همانند یک آب‌ روی آتش عمل می‌کند و به ‌سرعت یبوست را برطرف و دل‌پیچه را تسکین می‌دهد.

  • درمان دل‌پیچه ناشی از سوءهاضمه

سوءهاضمه یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که معمولاً افراد در مقطعی از زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. از علائم این مشکل می‌توان به درد در قسمت بالای شکم، دل‌پیچه‌های شدید، احساس سوزش، نفخ و حالت تهوع اشاره کرد. در بیشتر مواقع، با استفاده از یک رژیم غذایی صحیح و اصلاح سبک زندگی این مشکل برطرف می‌شود. اما یکی از راهکارهای فوق‌العاده مؤثر برای درمان سوءهاضمه، استفاده از ترکیب عسل و دارچین است. برای این کار فقط کافی است یک قاشق چای‌خوری عسل را همراه با دارچین ترکیب و قبل از هر وعده‌غذایی میل کنید. انجام این درمان به طور مرتب، اسید معده را کاهش می‌دهد و به درمان سوءهاضمه و دل‌پیچه‌های ناشی از آن کمک می‌کند.

  • درمان دل‌پیچه ناشی از اسهال

 یکی از شایع‌ترین علل ابتلا به دل‌پیچه، اسهال و استفراغ است که به دلیل مسمومیت غذایی، دارویی یا میکروبی بروز پیدا می‌کند. اگر دل‌پیچه شما با علائمی نظیر اسهال و استفراغ همراه است، می‌توانید برای درمان آن از عسل طبیعی استفاده کنید. این محصول به دلیل خواص میکروب‌کشی و آنتی باکتریایی، می‌تواند عفونت‌هایی را که منجر به اسهال، استفراغ و دل‌پیچه می‌شوند، از بین ببرد. همچنین مانعی برای ازدست‌رفتن آب زیاد بدن به علت ابتلا به اسهال، محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به درمان دل‌پیچه با عسل صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد، دل‌پیچه به دلایل مختلفی از جمله نفخ، سوءهاضمه، اسهال، زخم معده، یبوست و… ایجاد می‌شود و برای درمان آن می‌توان از عسل طبیعی استفاده کرد. این محصول به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، خواص آنتی باکتریایی و ضدالتهابی، در درمان بسیاری از مشکلات از جمله دل‌پیچه و دل درد مفید و مؤثر است. البته این موضوع در مورد عسل‌های طبیعی و باکیفیت صدق می‌کند.

مقالات مرتبط