بادام زمینی پوست کنده 

نمایش 1 - 7 از 7 محصول
نمایش 1 - 7 از 7 محصول

خرید بادام زمینی

بادام زمینی را پسته زمینی نیز می نامند. این خوراکی خوشمزه اگرچه در تصور بعضی از افراد یک نوع میوه و آجیل به حساب می آید اما در واقعیت گونه ای از حبوبات است که مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است و امروزه آن را در مخلوط شب چره های متفاوت می بینیم.

این خوراکی در زیر خاک رشد پیدا می کند و در غلافی حفظ و نگهداری می شود. یک پوسته ی نازک قرمز رنگ دارد که هنگام خوردن باید از آن جدا شود تا طعم بی نظیر و متفاوت آن را زیر زبان حس کنید.

تنوع بادام زمینی

بادام زمینی ها مصارف گوناگونی دارند. به دلیل خواص بی مانند و روغن زیادی که در بافت خود ذخیره کرده اند با انواعی از روکش های شکلاتی در فروشگاه ها عرضه می شوند. همچنین از بادام زمینی روغن می گیرند و یا از آن کره بادام زمینی تهیه می کنند. همچنین نوع تازه آن هم قابل مصرف است.

مواد مغذی بادام زمینی

بادام زمینی سرشار از پروتئین های مختلف است اگرچه انواع آمینه اسید های ضروری را در بر نمی گیرد اما کامل کننده دیگر خوراکی ها به شمار می رود. کالری و انرژی مغز بادام زمینی به طور چشمگیری بالاست؛ مواد معدنی نظیر روی (زینک)، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم در این نوع از بادام یافت می شود که دریافت آن برای بدن ضروری است. همچنین ویتامین ب1، ب2، ب3، ب5، ب6، ویتامین ث و ای را نیز در بر دارد. یکی دیگر از مواد مغذی آن اسید فولیک است که خانم ها نیاز بیشتری به کسب این ویتامین دارند.

خواص بادام زمینی

• بالا بردن احتمال باروری در خانم ها توسط بادام زمینی بیشتر می شود. این اتفاق به علت داشتن اسید فولیک می افتد.

• بادام زمینی با گشایش رگ ها باعث تسهیل جریان خون می شود؛ به این ترتیب از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

• این نوع بادام یک خوراکی مقوی برای مادران شیرده به شمار می رود علاوه بر آن که باعث ازدیاد شیر نیز می شود.

• بادام زمینی یک خوراکی مقوی است که باعث کاهش بروز سرطان از جمله سرطان روده می شود.

• برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل می توان بادام زمینی را گزینه ی مناسبی دانست. همچنین این خوراکی نورون های عصبی را هم تقویت می کند.

• افسردگی یک بیماری شایع در جوامع است که ایرانیان رتبه دوم را در آن دارند. خوردن بادام زمینی علائم افسردگی را تا حدودی کاهش می دهد.

• بادام زمینی باعث تقویت استخوان ها و مانع شکستگی آن می شود.

دسته بندی