موثرترین دمنوش برای رفع تکرر ادرار چیست؟

دمنوش برای تکرر ادرار

مشکل تکرر ادرار یک مشکل کلیوی است که می‌تواند روند زندگی عادی یک شخص را مختل کند. این مشکل می‌تواند باعث شود که فرد در طی شب چندین بار برای دفع ادرار از خواب بیدار شود و در طول روز چندین بار برای این کار، اموراتشان را رها کند. به طور نرمال یک فرد حداکثر ۷ بار در روز می‌تواند دفع ادرار داشته باشد و اگر فردی بیشتر از ۷ بار در روز به تخلیه مثانه احتیاج پیدا کند به این معناست که دچار تکرر ادرار شده است. استفاده از برخی داروهای گیاهی مانند دمنوش برای رفع تکرر ادرار مؤثر هستند.

تکرر ادرار می‌تواند به دلایل ساده‌ای مثل مصرف بیش از حد مایعات، اختلالات هورمونی (در بانوان) و بارداری ایجاد شود و یا به دلیل بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان مثانه اتفاق بیفتد. همچنین این عارضه به دلایلی مثل عفونت، بیماری یا تحریک مثانه، سنگ مثانه، سنگ کلیه، دیابت یا مصرف داروهایی که تولید ادرار را افزایش می‌دهند نیز اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که مشکل تکرر ادرار اگر نشانه‌ی بیماری جدی و خطرناکی نباشد با درمان‌های خانگی و دمنوش‌های گیاهی قابل رفع است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین دمنوش‌های درمان تکرر ادرار می‌پردازیم.

دمنوش‌های مفید برای تکرر ادرار

برخی از گیاهان خاصیت ضدالتهابی دارند و این ویژگی به تکرر ادرار کمک بسیاری می‌کند چراکه التهابات در سیستم دفع ادرار یکی از مهم‌ترین عوامل تکرر ادرار هستند. همچنین به گفته‌ی طب سنتی بهتر است برای رفع مشکل تکرر ادرار از دمنوش‌های گرم طبع استفاده شود. آویشن، دارچین و دیگر داروهای گیاهی از بهترین دمنوش‌ها برای رفع تکرر ادرار به حساب می‌آیند.

دمنوش آویشن

جوشانده‌ی گیاه آویشن یکی از مؤثرترین درمان‌های تکرر ادرار است. برخی این گیاه را به عنوان یک گیاه ادرار آور می‌شناسند و آن را برای مشکل تکرر ادرار توصیه نمی‌کنند اما واقعیت این است که این گیاه دارای ترکیباتی فوق‌العاده است که باعث دفع کامل ادرار و از بین بردن تکرار آن می‌شوند. این گیاه خاصیت ضد التهابی نیز دارد و باعث کاهش التهابات مجرای ادراری می‌شود. همچنین آویشن یک ضدعفونی کننده‌ی قوی نیز هست و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. طبع این گیاه گرم است و در پیشگیری از ایجاد مشکل تکرر ادرار نیز مؤثر می‌باشد.

 

حتما بخوانید: بهترین دمنوش برای رفع عفونت کلیه چیست؟

 

دمنوش دارچین

دارچین نیز یک گیاه گرم طبع و مفید برای تکرر ادرار است. دمنوش دارچین علاوه بر اینکه به پیشگیری و درمان تکرر ادرار کمک می‌کند؛ PH ادرار را کنترل کرده و قاتل عفونت‌های قارچی است. خاصیت ضد التهابی دارچین دردهای مجرای ادراری را هم کاهش می‌دهد و به عنوان یک ضدعفونی‌کننده عفونت‌های مثانه را از بین می‌برد. بنابراین دمنوش دارچین همراه با یک قاشق عسل برای مشکلات سیستم دفع ادرار و به خصوص تکرر ادرار مفید و مؤثر است.

دمنوش دارچین
دمنوش دارچین

دمنوش پونه کوهی

عفونت ادراری یکی از رایج‌ترین دلایل تکرر ادرار است که با پونه‌ی کوهی رفع این مشکل آسان می‌شود. پونه‌ی کوهی یک گیاه دارویی با خواص متعدد است که تنها یکی از این خواص کمک به رفع تکرر ادرار به حساب می‌آید. همچنین باید اشاره کرد پونه‌ی کوهی یک آنتی بوتیک قوی و طبیعی برای بدن است. این گیاه با پونه تفاوت داشته و ضد التهاب و ضد عفونی کننده‌ی قوی‌تری به حساب می‌آید، به همین دلیل دمنوش آن به مشکلات ادراری به خصوص عفونت‌های ادراری خانم‌ها و تکرر ادرار کمک شایانی می‌کند.

دمنوش بوسور و بذر چمن

احتمالاً شما تابه حال نام بوسور را نشنیده‌اید و هیچوقت در مورد خواص بذر چمن چیزی به گوشتان نخورده است. اما متخصصین طب سنتی هردوی آنها را به عنوان داروهای گیاهی با خواص زیاد می‌شناسند. بوسور یک گیاه کوهی و سردسیری است که بیشتر در رشته کوه‌های آلپ رشد می‌کند و خواص دارویی زیادی دارد. دمنوش این گیاه به همراه بذر چمن ترکیبی است که به شدت می‌تواند برای رفع تکرر ادرار مفید باشد.

دمنوش کرن بری

اگر نام کرن بری هم تاکنون به گوشتان نخورده است باید بگوییم که این گیاه که ظاهری شبیه به زغال اخته دارد در مناطق سردسیری می‌روید و از خواص دارویی بسیاری برخوردار است. این گیاه طعم ترشی دارد و به عنوان طعم دهنده‌ی غذا هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. دمنوش کرن بری با خاصیت ضد التهابی و کنترل PH ادرار به رفع مشکل تکرر ادرار و دیگر مشکلات در دستگاه دفع ادرار کمک می‌کند. همچنین این دمنوش ویتامین‌های بسیاری دارد و یک آنتی اکسیدان عالی به حساب می‌آید.

دمنوش زنجبیل

از در دسترس‌ترین و بهترین درمان‌ها برای تکرر ادرار دم‌کرده‌ی زنجبیل است. زنجبیل یکی از گیاهان پرخاصیت و دارویی شناخته شده است که طعم تندی دارد و به عنوان ادویه نیز مصرف می‌شود. دمنوش زنجبیل به دلیل گرم طبع بودن و خواص ضد التهابی به بهبود مشکلات دستگاه تولید ادرار کمک می‌کند. همچنین زنجبیل PH ادرار را کنترل نموده و عفونت‌های مجرای ادرار را درمان می‌کند. این گیاه با متوقف کردن رشد باکتری‌ها در بدن و سم زدایی باعث بهبود سلامت عمومی بدن نیز می‌شود.

دمنوش زنجبیل
دمنوش زنجبیل

دمنوش بابونه

دمنوش گیاه بابونه قاتل عفونت‌های ادراری شماست و با از بین بردن عفونت‌ها و بهبود سیستم دفع ادرار به رفع مشکلتان کمک می‌کند. همچنین این گیاه می‌تواند با خاصیت ضدالتهابی و ضد دردی که دارد دردهای ماهیچه‌ای ناشی از تکرر ادرار را التیام ببخشد و در رفع تکرر ادرار نیز مؤثر باشد

کلام پایانی

تکرر ادرار مشکلی است که می‌تواند هر کسی را کلافه کند. با استفاده از دمنوش برای تکرر ادرار علاوه بر اینکه از عوارض داروهای شیمیایی به دور هستید می‌توانید این مشکل را کنترل کنید. در این مطلب انواع دمنوش‌های مؤثر مطابق تحقیقات طب سنتی را گردآوری و ارائه کردیم.

مقالات مرتبط