مهم ترین خواص آجیل برای زنان

خواص آجیل برای زنان

از اصلی‌ترین خواص آجیل برای زنان حفظ زیبایی و سلامت پوست آن‌ها است. در میان مواد خوراکی متنوعی که در دسترس وجود دارد، آجیل از جمله تنقلاتی است که از مواد مغذی تشکیل شده و بسیار مفید است. به‌طوری‌که می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازهای بدن به پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌‌های مفید برای قلب را تامین کند. این خوراکی دوست داشتنی همچنین تاثیر بسزایی در تقویت حافظه، بهبود سلامت مو و ناخن و درخشندگی پوست زنان دارد. ازاین‌رو خیلی از بانوان آن را در رژیم‌غذایی روزانه خود گنجانده‌اند تا از خواص بی‌نظیر این مغزیجات بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید در مورد فواید آجیل برای زنان اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خوردن آجیل چه خواصی برای زنان دارد؟

آجیل‌ها از پرکالری‌ترین خوراکی‌‌های دنیا محسوب می‌شوند که نه تنها انرژی و ویتامین‌‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند، بلکه مانع از اضافه وزن و چاقی افراد می‌شوند. ازاین‌رو نیاز است که بانوان مصرف ۴۰ الی ۶۰ گرم آجیل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند. از مهم‌ترین خواص آجیل برای زنان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از پیری سلول‌‌های مغزی جلوگیری می‌کند.
  • از تجمع رسوبات کلسیم در کلیه‌‌های جلوگیری می‌کند.
  • مانع از تجمع رسوبات چربی در کیسه صفرا می‌شود.
  • ریسک ابتلا به سرطان‌‌های بدخیم را به حداقل می‌رساند.
  • موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد دیابت نوع ۲ می‌شود.
  • موجب تقویت باروری و تولید مثل در بانوان می‌شود.

بهترین آجیل‌ها برای زنان

مغزیجات و آجیل‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و این دانه‌‌های لذیذ و خوشمزه می‌توانند دارویی اثربخش برای بانوان محسوب شوند و به سلامت بدن آن‌ها کمک کنند. در این میان برخی از آجیل‌ها دارای فواید بیشتری برای زنان هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین آجیل ها برای زنان

فندق

یکی از مهم‌ترین خواص فندق تقویت و تحریک قوای ذهنی زنان است. فندق سرشار از فیبر، فولات، آنتی اکسیدان و ویتامین B و E بوده که با تقویت حافظه نقش مهمی در بالا رفتن آی‌کیو ذهن دارند. این نوع آجیل همچنین موجب تقویت سیستم عصبی بدن، بهبود سلامت مو، ناخن و دندان و همچنین جلوگیری از بیماری سندروم خستگی مزمن می‌شود.

بادام زمینی

بادام زمینی حاوی مواد مفیدی مانند پروتئین، آنتی اکسیدان، ویتامین E و ویتامین B است. از این‌رو خواص بادام زمینی بر هیچکس پوشیده نیست و این ماده مغذی می‌تواند موجب تقویت سیستم عصبی، رفع خستگی مزمن، جلوگیری از بروز سرطان، رفع خستگی و کنترل بی‌خوابی‌‌های مزمن شود. ازاین‌رو استفاده مقدار کمی از آن در روز به زنان توصیه می‌شود، البته با توجه به سنگین بودن هضم آن می‌تواند اختلالی در عملکرد دستگاه گوارش زنان ایجاد کند و نباید خیلی مصرف شود.

آجیل کاج

این آجیل محبوب و پرطرفدار سرشار از پتاسیم، سدیم، منیزیم، روی، فسفر، نیاسین، تیامین، چربی، پروتئین و فیبر است. آجیل کاج فواید بسیاری برای زنان دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تصفیه کیسه صفرا، کنترل مسمومیت بدن، جلوگیری از کم‌خونی مزمن، بهبود کیفیت شیر مادر، از بین بردن بیماری‌‌های زنان و زایمان، رفع بیماری‌‌های پوستی و درمان اختلالات عصبی اشاره کرد.

گردو

گردو یکی از پر استفاده‌ترین انواع آجیل و مغزیجات بوده که سرشار از آهن، بیوتین، فیتواسترول‌ها و اسیدهای چرب امگا ۳ است. ازاین‌رو می‌توان از مهم‌ترین خواص گردو به جلوگیری از ایجاد و گسترش سلول‌‌های سرطانی در بدن بانوان اشاره نمود. گردو همچنین نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق دارد و بتاکاروتن موجود در آن موجب تقویت بینایی فرد می‌شود. از دیگر فواید گردو برای زنان می‌توان به پیشگیری از افسردگی بعد از زایمان، بهبود سلامت پوست و مو، تقویت استخوان، کنترل بی‌خوابی‌‌های ناشی از کاهش تولید ملاتونین، کنترل تغییرات هورمونی و واکنش‌‌های آلرژیک اشاره نمود.

آجیل برزیل

یکی دیگر از آجیل‌‌های مفید برای بانوان آجیل برزیل است، که به دلیل سلنیوم فراوانی که دارد موجب تقویت سیستم داخلی بدن زنان می‌شود. البته این آجیل درصد چربی بالایی داشته و استفاده بیش از حد آن موجب چاقی و اضافه وزن خواهد شد. از جمله خواص آجیل برزیل برای زنان می‌توان به افزایش انرژی بدن، جلوگیری از سرطان سینه، بهبود عملکرد غده تیروئید، بازسازی سلول‌‌های پوستی و بالا بردن قدرت باروری زنان اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد خواص آجیل برای زنان بسیار زیاد است و با مصرف این ترکیبات خوشمزه می‌توانند بدنی سالم و خلق و خوی شادی داشته باشند. این مغزیجات نقش مهمی در سلامتی، زیبایی، کنترل تغییرات هورمونی و تقویت باوری زنان دارد. اما برای بهره‌مندی از تمامی خواص و مزایای این دانه‌ها حتما باید از نوع مرغوب، تازه و درجه یک تهیه شوند. بانوان عزیز با گنجاندن یک مشت آجیل خام یا بو داده به عنوان یک میان وعده در رژیم‌غذایی خود می‌توانند شاهد تاثیرات شگفت‌انگیز آن باشند.

مقالات مرتبط