با برخی خواص فندق آشنا شوید

کاسه پر از فندق بعلاوه تعدادی فندق

فندق یک آجیل بسیار محبوب است. علاوه بر خوشمزگی خواص فندق نیز فراوان است. بهتر است درباره آنها بیشتر بدانید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. پروتئین و عناصر مغذی موجود در فندق مورد توجه محققان و دانشمندان قرار گرفته است. جالب است که بدانید ویتامین های موجود در فندق نیز بسیار زیاد است و افراد با مصرف فندق ویتامین و پروتئین زیادی را به بدن خود خواهند رساند. در این مطلب ما در مورد خواص فندق برای شما صحبت می کنیم.

خواص فندق

اکنون در مورد خواص فندق برای شما می گوییم.

خواص فندق برای پوست و مو

فندق از پیری زودرس پیشگیری می کند و به چهره شما شفافیت و شادابی قابل ملاحظه ای می بخشید. سلامتی پوست تا حد زیادی به آبرسانی آن بستگی دارد، فندق می تواند باعث بهبود سلامت پوست و شفافیت آن شود.

افرادی که به دلایل مختلف در سطح پوست خود جوش دارند می توانند از فندق به عنوان میان وعده های غذایی استفاده کنند تا به مرور زمان جوش و آکنه های پوستی برطرف شود.

بسیاری از متخصصان پوست و مو اظهار دارند که با مصرف فندق پوست و موی شما تقویت خواهد شد، حتی برای افرادی که موی کم پشت و یا آسیب دیده ای دارند توصیه می شود تا تخم مرغ و فندق را مخلوط کنند و به سر خود بمالند تا سبب آرامش ریشه مو شود و بعد از مدتی مشکلات کم پشت بودن مو آن ها برطرف خواهد شد.

خواص فندق برای سیستم گوارش

خواص فندق تنها مربوط به زیبایی پوست نیست بلکه در درمان بیماری های گوارشی مثل یبوست و مشکلات روده بسیار اثر بخش است. این مواد غذایی می تواند به شما جهت رفع مشکلات گوارشی نیز کمک کند.

خواص فندق و تاثیر مفید آن در کاهش استرس

فندق سرشار از ویتامین B است و در آن  اسید آلفا لینولنیک وجود دارد که این اسید در ساختار عملکرد شبکه عصبی اثرگذار است و می تواند به شما جهت تسکین اعصاب و روان کمک کند.

ویتامین B6 از جمله ویتامین های ضروری بدن است که برای درست کارکردن سیستم عصبی بدن ضروری است. دانش آموزان و دانشجویان برای عملکرد بهتر مغز و اعصاب خود و همچنین برای غلبه بر استرس و فشار های روحی خود می توانند از فندق استفاده کنند تا بتوانند به خود مسلط باشند و با تمرکز بهتری روی سوالات فکر کنند و درصد قبولی آنها در امتحانات بالا رود.

خواص فندق برای استخوان ها

بسیاری از افراد فندق را تنها به عنوان یک میان وعده خوشمزه در بین سایر آجیل ها مصرف می کنند و از خواص فندق مطلع نیستند، شما باید بدانید که افرادی که دارای درد مفصل و استخوان هستند می توانند از فندق استفاده کنند تا درد خود را تسکین دهند.

پاکت فندق به همراه مقداری فندق ریخته

خواص فندق برای سیستم ایمنی بدن

 مصرف فندق در حفظ ایمنی بدن و تقویت ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا نیز اثر بخش است و می تواند بدن شما را در برابر عوامل بیماری زا مقاوم سازد. زنانی که باردار هستند و می خواهند در این دوران بهترین مواد غذایی را به بدن خود برسانند، می توانند از فندق استفاده کنند تا ضریب هوشی جنین به کمک خواص فندق افزایش پیدا کند.

 همچنین مصرف فندق باعث آرامش و کاهش استرس مادر نیز خواهد شد. بسیاری از بیماری ها به دلیل استرس و اضطراب شدید به وجود می آیند که به مرور زمان اثرات مخربی بر روی بدن فرد به وجود خواهد آورد که همین موضوع تا حد زیادی برای سلامت فرد مضر خواهد بود، با مصرف فندق و انواع خوراکی های متنوع می توان استرس را کاهش داد.

خواص فندق در سلامت عملکرد قلب

از جمله خواص فندق وجود میزان بالایی از آنتی اکسیدان در ساختار آن است. آنتی اکسیدان و اسید چرب موجود در فندق می تواند کلسترول اضافی خون را کاهش دهد و سلامت بدن را تامین کند.

دانشمندان بسیاری در مورد خواص فندق تحقیق کرده اند و نتایج بسیار جالبی بدست آمده است، این نتایج نشان دهنده این موضوع است که افرادی که فندق را در وعده های غذایی خود قرار می دهند نسبت به گروه هایی که فندق مصرف نمی کنند قلب سالم تری دارند و ضربان قلب آنها منظم تر است و حتی می توان گفت که این افراد طول عمر بالاتری نیز خواهند داشت.

خواص فندق برای کاهش کلسترول خون

در ارتباط با میزان کلسترول خون باید بدانید که کلسترول HDL برای بدن مفید است و حضور آن برای عملکرد بهتر بدن حیاطی است و مصرف فندق میزان کلسترول مفید بدن را کاهش نخواهد داد، بلکه تنها کلسترول بد یا همان LDL را در بدن شما کاهش خواهد داد و همین موضوع برای حفظ سلامتی هرچی بیشتر بدن شما ضروری است.

فندق پوست کنده شده

فندق بعنوان ضد سرطان

یک نوع ویتامین بسیار حیاتی در بدن وجود دارد که این ویتامین برای محافظت از سلول های بدن ضروری است و حتی نتایج جالبی در مورد تاثیر خواص فندق در پیشگیری از بیماری هایی مثل سرطان اثبات شده است.

لازم به ذکر است که منیزیم برای کنترل تقسیم سلول و جلوگیری از ابتلا به سرطان مفید است و با بررسی هایی که روی فندق انجام شده است وجود عنصر منیزیم تایید شده است به همین خاطر فندق چه در حال پودر چه در حالت خوراک اصلی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان اثر گذار است.

خواص فندق در کاهش التهاب

یکی دیگر از خواص قابل ملاحظه فندق کاهش التهاب است. گروه های مختلفی در سنین مختلف در این پژوهش ها شرکت کرده اند و نتایج نشان دهنده این پژوهش ها اینگونه است که استفاده از فندق طی ۴ هفته یا بیشتر می تواند سطح التهاب بدن شما را تا حد زیادی کاهش دهد و بدن شما را به تعادل برساند.

خواص فندق بسیار زیاد است و به جرئت می توان گفت که استفاده از فندق در رژیم غذایی کارساز خواهد بود. فندق را می توان در میان وعده و هر بازه زمانی مصرف کرد. از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا از خواص فندق بهره ببرید.

مقالات مرتبط