کره بادام زمینی و لاغری چه ارتباطی با هم دارند؟

یک شیشه حاوی کره بادام زمینی و دانه های بادام زمینی

کره بادام زمینی یک ماده مغذی بسیار عالی می باشد که بر سلامت و انرژی افراد تاثیر می گذارد. کره بادام زمینی و لاغری یک ترکیب عالی می باشد که در ادامه به بررسی این ماده مغذی و تاثیر آن بر روی لاغری می پردازیم.

کره بادام زمینی و لاغری

کره بادام زمینی یکی از فرآورده های بادام زمینی می باشد که دارای تمام خواص موجود در بادام زمینی است. این نوع کره مزه و ظاهر بسیار خوبی دارد و اغلب افراد به عنوان صبحانه در کنار سایر مواد از آن استفاده می کنند. با شنیدن نام کره بادام زمینی در کنار یکدیگر ممکن است این تصور در ذهن افراد شکل گیرد که این ماده می تواند باعث افزایش وزن شود.

در واقع نکته در همین است که خاصیت چاق کنندگی و یا لاغر کنندگی بادام زمینی تا حدودی به اراده ی فرد بستگی دارد. زمانی که فرد کره بادام زمینی را طی چند روز مصرف می کند مسلما این خوراکی در کوتاهترین زمان باعث افزایش وزن او می شود. عکس این قضیه نیز می تواند صورت گیرد. اگر فرد در مصرف کره بادام زمینی بسیار حساب شده عمل کند و تنها مقدار کمی از این ماده را در طول روز مصرف کند باعث کاهش وزن می شود.

بنابراین ارتباط میان کره بادام زمینی و لاغری و اینکه تا چه میزان فرد بخواهد از خواص لاغری این ماده ی خوراکی بهره مند شود به اختیار فرد بستگی دارد. در این مقاله ما به دنبال بررسی خواص لاغری کره بادام زمینی هستیم و چگونگی تاثیر کره بادام زمینی بر کاهش وزن و لاغری را توضیح می دهیم.

خواص و چگونگی ارتباط میان کره بادام زمینی و لاغری

همانطور که گفته شد کره بادام زمینی دربردارنده ی تمام خواص این ماده ی خوراکی است و تمام مواد مغذی موجود در بادام زمینی در کره ی آن نیز یافت می شود. از آنجا که بادام زمینی می تواند باعث کاهش وزن و تناسب شود، کره ی بادام زمینی نیز می تواند همین تاثیر را بر بدن داشته باشد. خواص کره بادام زمینی بر لاغری عبارتند از:

فیبر موجود در کره بادام زمینی و لاغری

یکی از دلایل اهمیت مصرف کره بادام زمینی وجود فیبر قابل توجه در آن است. فیبر با اثر گذاری بر قسمت های مختلف بدن باعث می شود فرد تا ساعت های طولانی احساس سیری کند و به هیچ ماده ی غذایی نیاز نداشته باشد. بنابراین مصرف کره بادام زمینی به خصوص به عنوان صبحانه و نیز میان وعده می تواند باعث عدم نیاز به مصرف غذاهای پرکالری شود. از طرفی این ماده باعث رفع یبوست (که می تواند یکی از دلایل چاقی باشد) می شود.

دارا بودن چربی های سالم و مفید

از دیگر ویژگی های کره بادام زمینی وجود چربی های سالم و مفید موجود در آن می باشد. همانطور که گفته شد عده ی تصور می کنند این کره حاوی مقادیر بالایی از چربی است. بنابراین این تصور می تواند به افراد کمک کند و باعث عدم مصرف وعده های غذایی در آنها شود. چربی موجود در بادام زمینی و کره ی آن از نوع چربی های سالم است و هیچ آسیبی به بدن نمی رساند.

ارتباط کره بادام زمینی و دیابت

یکی دیگر از دلایل ارتباط کره بادام زمینی و لاغری عملکرد بی نظیر این کره در بدن است. هضم این ماده در بدن به آهستگی صورت می گیرد و این عمل برای افراد مبتلا به دیابت امتیاز بزرگی است، زیرا در این زمان بدن آنها به آهستگی از کالری موجود در بادام زمینی استفاده می کند. در این فاصله فرد ماده ی غذایی دیگری مصرف نمی کند و قند خون نیز تنظیم می شود. این عملکرد باعث لاغری در تمام افراد از جمله افراد مبتلا به دیابت می شود.

یک شیشه حاوی کره بادام زمینی

 

کره بادام زمینی منبع فراوان پروتئین و ویتامین

زمانی که فرد رژیم لاغری خاصی را دنبال می کند بدن ممکن است با کمبود هایی مواجه شود. با مصرف کره بادام زمینی می توان با یک تیر دو نشان زد و در عین لاغری بدن را از سایر مواد غنی نیز بی نیاز کرد، زیرا کره بادام زمینی منبع غنی از پروتئین، ویتامین و… می باشد. پروتئین باعث عضله سازی به جای انباشت چربی در بدن می شود.

خرید کره بادام زمینی

نتیجه گیری

با درک ارتباط میان کره بادام زمینی و لاغری می توان در مدت زمان کوتاهی به وزن دلخواه خود رسید. کره بادام زمینی سرشار از فیبر است و فیبر ماده ای است که در بدن باعث لاغری می شود. فیبر با دو مکانیسم خود یعنی حس سیری و نیز رفع مشکلات گوارشی می تواند تاثیر خود را بگذارد. از طرفی مصرف کره بادام زمینی می تواند فواید بسیار دیگری برای بدن داشته باشد خواصی مانند تاثیر کره بادام زمینی بر دیابت، چربی های سالم و مفید و… که مزایا استفاده از این ماده بسیار زیاد است.

مقالات مرتبط