کدام آجیل منیزیم دارد؟

یکعدد گردو شکسته

در این مقاله قصد داریم شما را با دانستن این که کدام آجیل منیزیم دارد و همچنین خواص آنها آشنا کنیم. بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید.

آجیل منیزم

مغزها و آجیل ها که مواد پرطرفدار و خوشمزه ای هستند انواع مواد معدنی و ویتامین های بسیاری را در خود جای داده اند. یکی از این مواد معدنی موجود در آجیل ها منیزیم است که می تواند سلامت بدن انسان را تضمین کند. منیزیم در بیشتر آجیل ها و مغزیجات به وفور پیدا می شود.

پزشکان طب سلامت استفاده ی مرتب و منظم آجیل های منیزیم دار را به افراد خیلی توصیه می کنند. چرا که کمبود منیزیم در بدن ممکن است سلامت افراد را به خطر بیندازد. اکثر افراد برای این که کمبود منیزیم را در بدن خود جبران کنند رو به داروهای حاوی منیزیم می آورند.

این داروها ممکن است برای خیلی از افراد مضر باشد و آنها را نسازد؛ پس بهتر است برای تامین منیزیم مورد نیاز بدن می توانید به جای داروهای شیمیایی از محصولات غذایی همچون آجیل ها استفاده کنید. اگر قصد دارید بفهمید کدام آجیل منیزیم دارد کافیست این محتوا را تا آخر دنبال کنید.

آیا می دانید کدام آجیل منیزیم دارد؟

با فهمیدن این که کدام آجیل منیزیم دارد می توان گزینه های مناسبی را برای تامین این ماده معدنی بسیار مقوی مورد استفاده قرار داد. همانطور که در بالا ذکر کردیم برای این که منیزیم مورد نیاز بدن تامین شود باید انواع آجیل حاوی منیزیم را مورد استفاده قرار داد.

استفاده مرتب و منظم آجیل های منیزیم دار شما را در دستیابی به این اهداف کمک می کند. پس در جواب این پرسش که کدام آجیل منیزیم دارد باید به مغزیجاتی همچون پسته، گردو، فندق، بادام زمینی و . . . اشاره کرد.

آجیل هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم آجیل های منیزیم دار شناخته شده اند. با این که این آجیل ها همه حاوی منیزیم هستند اما مقدار منیزیم در آنها متفاوت است. این نوع آجیل ها بسیار انرژی زا بوده و مصرف مجاز آنها برای افراد مسن، کودکان و مادران باردار و شیرده بسیار توصیه شده است. همچنین این نوع آجیل ها علاوه بر منیزیم دارای فیبر، انواع ویتامین و . . . هستند. پزشکان طب سنتی مصرف این نوع آجیل را به افرادی که طبیعتی سرد دارند بسیار توصیه می کند. چرا که این گونه آجیل ها طبعی گرم دارند و برای سلامتی آنها بسیار مفید است.

گردو

گردو یکی از آجیل های منیزیم دار به حساب می آید. در هر صد گرم گردو حدود صد و شصت میلی گرم منیزیم وجود دارد. مصرف روزانه و مرتب گردو برای سلامتی بدن بسیار مفید است. گردو به سلامت قلب، سلامت مغز، استخوان ها و . . . کمک شایانی می کند. این نوع آجیل می تواند تاثیر مثبتی روی پوست و دستگاه گوارش قرار دهد.

پسته

پسته یکی از مهمترین آجیل های منیزیم دار است که به طلای سبز مشهور است. این نوع آجیل محبوبیت بسیار بالا و خاصی در بین مصرف کنندگان آجیل دارد. به دلیل این که این نوع آجیل دارای خواص بسیار بالایی است به آن لقب طلای سبز داده اند. پسته دارای انواع ویتامین و مواد معدنی از جمله منیزیم است که برای تمام سنین مختلف مفید است. مطالعات و آزمایشات نشان داده که هر دویست گرم پسته دارای سیصد میلی گرم منیزیم است.

تعدادی پسته

پسته دارای خواص بسیار زیادی است. از مهمترین خواص آن بهبود سلامت قلب، کنترل دیابت، جذب آهن، تقویت نیروی جنسی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین کاهش التهاب در بدن، مدیریت وزن، بهبود سلامت بینایی، تقویت مو و . . . از خواص ارزشمند این آجیل است. علاوه بر این موارد منیزیم موجود در پسته باعث می شود بسیاری از بیماری ها در بدن درمان شود. چرا که کمبود منیزیم در بدن منجر به برخی بیماری در بدن می شود.

فندق

فندق هم یکی دیگر از از انواع آجیل های منیزیم دار است که خواص بسیار زیادی دارد. مصرف دویست گرم فندق می تواند سیصد و بیست میلی گرم منیزیم را برای بدن تامین کند. از مهمترین خواص فندق کنترل دیابت است. وجود منیزیم در این نوع آجیل باعث بهبود سلامت قلب، بهبود کبد چرب، پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و مو و غیره می شود. بنابراین مقدار منیزیم موجود در این آجیل سبب شده تا در دسته بندی انواع آجیل های منیزیم دار قرار گیرد.

انواع بادام؛ محبوب ترین آجیل منیزیم دار

بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی جزء آجیل های منیزیم دار به شمار می روند. هر صد گرم بادام درختی حاوی سیصد میلی گرم منیزیم است. به همین علت این نوع بادام منبع خوبی برای تامین منیزیم بدن به حساب می آید. بادام زمینی هم از دیگر انواع بادام است که سرشار از منیزیم کافی است. هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی دارای ۱۶۷ میلی گرم منیزیم است.

منیزیم موجود در انواع بادام باعث جلوگیری از برخی سرطان ها، سنگ صفرا، بهبود عملکرد مغز و . . . می شود. بادام هندی نیز سرشار از منیزیم است که چربی آن غیراشباع بوده و خطر مرگ زودرس و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. هر ۱۰۰ گرم بادام هندی حاوی ۲۹۲ میلی گرم منیزیم است.

مطلب مرتبط:”آجیل حاوی چه ویتامین ها و مواد معدنی می باشد؟”

در سخن پایانی این محتوا می خواهیم به چند موضوع اشاره کنیم. مقدار منیزیمی که در آجیل های گفته شده وجود دارد آنها را به عنوان آجیل های منیزیم دار مطرح می کند. در واقع پسته، فندق، گردو و انواع بادام مقادیر بالاتری از منیزیم را نسبت به سایر آجیل ها دارد. اکنون که متوجه شدید کدام آجیل منیزیم دارد خوب است آنها را روزانه به طور مرتب مصرف کنید. با مصرف مرتب این آجیل ها دیگر نگران سلامت خود و خانواده نباشید.

مقالات مرتبط