مهمترین خواص انواع بادام را بدانید

انواع بادام برای بدن بسیار مفید هستند.

بادام یکی از آجیل های بسیار خوشمزه و محبوب است. این مغز پرخاصیت در کشور ما طرفداران بسیار زیادی دارد. انواع بادام از جمله بادام هندی، بادام زمینی و بادام درختی دارای خواص متفاوت و بسیار زیادی هستند. هر کدام از آنها ویتامین های بسیار زیادی را به بدن می رساند. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا شما را با انواع بادام و خواص بیشمار آنها آشنا کنیم.

درباره بادام

اگر چه جثه بادام بسیار ریز است اما هرگز از خواص بیشمار آن برای بدن غافل نشوید. شما می توانید با مصرف بادام بدن خود را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها نجات  دهید. همچنین با خواص بیشماری که انواع بادام دارد، شما می توانید نیازهای بدن خود به ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف کنید.

 همانطور که میدانید بادام درختی در دو نوع شیرین و تلخ در بازار موجود هستند. از انواع شیرین بادام برای مصارف خوراکی و از انواع تلخ آن برای تهیه روغن های درمانی استفاده می شود.

جایگاه بادام فقط در ظرف آجیل و کنار سایر مغزهای دیگر نیست؛ شما می توانید از بادام برای تهیه سالادها و برخی غذاهای خاص استفاده کنید.

همچنین تهیه نوشیدنی از شیر بادام برای تقویت هوش و حافظه کودکان بسیار مفید است. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید مصرف انواع بادام باعث تقویت و استحکام استخوان های بدن می شود؛ بنابراین این مغز پرخاصیت برای کودکانی که در سن رشد قرار دارند، بسیار مفید است.

خواص بادام هندی

درخت بادام هندی همیشه سرسبز و پربار است. بادام هندی در مناطق گرمسیری رشد می کند و جزو آن دسته مغزهای خاص و خوشمزه به حساب می آید. به طور کلی بادام هندی را می توان جزو خانواده پسته دانست.

بادام هندی از انواع بادام است.

اگر بخواهیم به اصالت بادام هندی نگاهی بیندازیم، این بادام خوشمزه بومی مناطق شرقی برزیل است. اگر به شکل و ظاهر بادام هندی توجه کرده باشید، ظاهری شبیه به کلیه دارد به همین علت برای تقویت کلیه و مجاری ادراری بسیار مفید است.

بادام هندی یکی از انواع بادام است که در جلوگیری از تشکیل سنگ صفراوی در بدن نقش بسیار مهمی دارد. این بادام خوشمزه خواص بسیار زیادی دارد.

بادام هندی را می توان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها دانست. اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که بادام هندی را در برنامه تغذیه روزانه خود جای دادید باید به شما بگوییم بدن خود را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و ویروس ها نجات داده اید.

یکی از خواص آنتی اکسیدان که در انواع بادام وجود دارد، مقابله با ویروس ها و عفونت هاست. ویتامین کا یکی از ویتامین های موجود در بادام هندی است. این ویتامین برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

افرادی که فشار خون بالا دارند، با مصرف مداوم بادام هندی می توانند به کاهش ابتلا به فشار خون بالا در بدن خود کمک کنند.

اگر فرزند شما دانش آموز است می توانید به او بادام هندی بدهید، زیرا بادام هندی علاوه بر تقویت هوش و حافظه باعث افزایش انرژی و نشاط در بدن می شود. به طور کلی باید گفت بادام هندی یکی از بادام های پرخاصیت است و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مصرف آن را هرگز فراموش نکنید.

 

خواص بادام زمینی

 بادام زمینی یکی از انواع بادام است که نحوه کشت آن با سایر بادام ها قدری متفاوت است. بادام زمینی در زیر زمین رشد می کند، دلیل نام گذاری این بادام نیز همین است.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید بادام زمینی بر خلاف اینکه در دسته آجیل  ظاهر می شود اما نوعی حبوبات به حساب می آید. به جثه ریز و کوچک بادام زمینی نگاه نکنید؛ این بادام خوشمزه برای سلامت قلب و عروق شما به شدت مفید است.

شاید باورتان نشود اما بادام زمینی از ارزش تغذیه ای بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما مصرف بادام زمینی را در برنامه روزانه خود قرار دهید، ریسک ابتلا به بیماری ها و ناراحتی های قلبی را در بدن خود به شدت کاهش می دهید.

فولیک اسید، اسید فیتیک و فیتواسترول همگی مواد مغذی هستند که در بادام زمینی وجود دارند. وجود این مواد مغذی در بادام زمینی باعث می شود تا این بادام خوشمزه خاصیت ضد سرطانی پیدا کند.

جلوگیری از سرطان و آلزایمر

امروزه سرطان روده یکی از سرطان های شایع در بین مردم است. با مصرف بادام زمینی و تامین نیاز های بدنتان، از ابتلا به سرطان روده و دیگر سرطان ها جلوگیری کنید.

با افزایش سن عارضه فراموشی و یا همان آلزایمر به سراغ انسان می آید. طبق تحقیقات، کسانی که در طول زندگی خود به اندازه کافی نیاسین مصرف کرده اند، کمتر به آلزایمر مبتلا می شوند. بادام زمینی را می توان منبع نیاسین دانست. اگر شما مصرف انواع بادام و به خصوص بادام زمینی را در برنامه تغذیه روزانه خود جای دهید، خطر ابتلا به آلزایمر را در بدن خود به شدت کاهش می دهید.

بادام زمینی از انواع بادام است.

خواص بادام درختی

 بادام درختی یکی از انواع بادام است که به دو دسته شیرین و تلخ تقسیم بندی می شود. بادام درختی شیرین را می توان در کنار ظرف آجیل مشاهده کرد و آن را به عنوان آجیل و تنقلات استفاده نمود.

 

بادام درختی طبع گرمی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها بسیار مفید است. مواد معدنی و ویتامین های موجود در بادام درختی برای سلامتی و تامین نیازهای بدن بسیار ضروری و لازم هستند. از نوع تلخ آن در مصارف دارویی بیشتر استفاده می شود. در این رابطه بهتر است مقاله خواص و مضرات بادام تلخ  را بخوانید.

از روغن بادام درختی تلخ برای استعمال خارجی و درمان دردهای موضعی استفاده می شود. بادام درختی سرشار از ویتامین های ضروری و مهم برای بدن است؛ از جمله ویتامین آ، ویتامین ب، قند، املاح، چربی، آلبومین، صمغ و… همچنین این بادام خوشمزه و پرطرفدار داری مقادیری فسفر است.

از آن جایی که بادام درختی منبع غنی از ویتامین ها و مواد ضروری برای بدن است، برای مقابله با کم خونی بسیار مفید می باشد. مصرف بادام درختی برای کودکان و نوجوانان در سن رشد، به شدت توصیه می شود؛ زیرا بدن این افراد به شدت به انواع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، نیاز دارد.

سلامت پوست و مو

یکی از خواص بی نظیر بادام حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو است. بادام درختی به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه آ و ب و همچنینی ویتامین دی و منیزیوم برای سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار مفید است.

شما می توانید علاوه بر مصرف بادام درختی شیرین، از روغن آن نیز برای استعمال خارجی بر روی پوست و مو هایتان استفاده کنید. استفاده از روغن بادام تلخ برای مو و پوست فواید بسیار زیادی دارد. مصرف روغن بادام تلخ در کسانی که ریزش موی شدید دارند، می تواند علاوه بر تقویت موها، ریزش آنها را نیز قطع کند.

به طور کلی می توان گفت انواع بادام در کنار ظرف آجیل و تنقلات دیده می شود. این بادام ها در هر نوعی که باشند دارای خواص بسیار زیادی هستند. شما می توانید با مصرف بادام ها و جای دادن آن در برنامه تغذیه خانواده، نیازهای بدن خود به انواع ویتامین ها را برطرف کنید.

مقالات مرتبط