همه چیز درباره طرز تهیه نوتلا

دو تیکه نان پوشیده شده با نوتلا و ظرف نوتلا

آیا طرز تهیه نوتلا در خانه را می دانید؟ یکی از محبوب ترین صبحانه ها که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند نوتلا می باشد. برخی از افراد مایل هستند این شکلات صبحانه را خودشان در خانه تهیه کنند و میل نمایند. اگر به خوبی طرز تهیه نوتلا را بدانند می توانند این صبحانه پر انرژی را برای خودشان آماده نمایند.

اگر شما این شکلات شکلات صبحانه را میل کنید می توانید تا چندین ساعت انرژی داشته باشید. روش های متنوعی برای تهیه کردن این شکلات خانگی وجود دارد که هر یک از این روش ها دارای مواد و اصول خاصی هستند.

روش های متنوع طرز تهیه نوتلا

برای اینکه با طرز تهیه نوتلا آشنایی داشته باشید، نیاز است به خوبی روش های متنوع تهیه شکلات نوتلا را بشناسید. با انتخاب یکی از روش ها که برایتان آسان تر می باشد می توانید نوتلا را در منزل تهیه کنید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم:

روش اول

در ابتدا باید کره به اندازه یک قالب را آماده کنیم و در دمای محیط قرار دهیم تا به خوبی نرم شود. پس از آن کره را به همراه پودر کاکائو و پودر قند ترکیب می نماییم و درون یک طرف می ریزیم. با مخلوط کن این سه ماده را به خوبی هم می زنیم تا بافت و ساختار یکدستی به دست آورند. بعد از اینکه به خوبی شکل گرفتند آنها را باید کنار بگذاریم و به مواد دیگر رسیدگی کنیم.

در مرحله بعدی باید شکلات تخته ای را به آرامی بن ماری کنیم. بعد از ذوب شدن شکلات تخته ای باید ۳ عدد زرده تخم مرغ را در ظرفی به صورت جداگانه بریزیم تا رنگ کرمی به خود بگیرد. به خوبی تخم مرغ ها را باید هم بزنید تا به صورت کش دار شود. فندق ها را در مرحله بعدی به خوبی خرد می کنیم و همراه با خامه به آن ظرفی که کره و پودر کاکائو و پودر قند داشتیم اضافه می نماییم.

مواد را به خوبی مخلوط می کنیم و سپس زرده ها را هم به آن اضافه می کنیم. با اضافه کردن شکلات بن ماری شده مواد را به خوبی هم می زنیم. بعد از اینکه مواد شکل یکدست گرفت آن را باید درون یخچال بگذارید تا به خوبی خودش را بگیرد. باید حدود دو ساعت مواد درون یخچال بماند.

ظرف نوتلا در کنار شکلات و مغز فندق

 روش دوم

در این روش طرز تهیه نوتلا باید ابتدا شکلات ها را بن ماری کنید سپس کره را به آن اضافه نمایید. بعد از آن شیر عسلی و پودر فندق را به مواد اضافه کنید. به خوبی مواد ترکیب شده را هم بزنید تا ساختار یکدستی بگیرند.

پس از اینکه ساختار یکدستی از ترکیب شکلات به دست آمد، نوتلا شما آماده است. در صورتیکه بخواهید طرز تهیه نوتلا رژیمی را داشته باشید بهتر است که کره به آن اضافه نکنید. هر نوع مغز دیگری مانند بادام زمینی و …. را هم که دوست دارید می توانید به مواد خود اضافه کنید.

 روش سوم

در این روش مربوط به طرز تهیه نوتلا باید فندق ها را به خوبی برشته نمایید که بهتر است درون فر یا ماهیتابه آنها را برشته کنید. پس از داغ شدن فندق ها باید آنها را درون شیشه بریزید و تکان دهید. دقت داشته باشید که برای تهیه کردن یک شکلات نوتلا بی نظیر باید فندق ها را بسیار ریز کنید تا ساختار مناسبی به خود بگیرند.

شکر را بعد از آن به فندق ها اضافه کنید. پودر کاکائو، وانیل، روغن نارگیل و نمک را هم به مقدار بسیار کم باید به مواد اضافه کنید. به مدت یک دقیقه مواد را باید به خوبی درون میکسر با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از اینکه مایه یکدستی به دست آمد مواد شما آماده شده است. حال مواد را درون یخچال بگذارید تا شکل مناسبی به خود بگیرد.

نکات مهم در طرز تهیه نوتلا

اگر شما نوتلا را شیرین دوست دارید می توانید مقدار شکر یا پودر قند آن را بیشتر کنید. به جای استفاده کردن از فندق می توانید از کره بادام زمینی یا بادام زمینی به صورت خرد شده استفاده کنید. ولی باید بدانید نوتلا اصیل با فندق آماده می شود. شما با درست کردن نوتلا خانگی می توانید شکلات سالم و مقوی داشته باشید. بسیاری از افراد به جای پودر کاکائو از شکلات تلخ هم استفاده می کنند تا نوتلا را رژیمی نمایند.

جمع بندی

روش های زیادی به عنوان طرز تهیه نوتلا وجود دارد. شما می توانید از میان روش های مربوط به تهیه نوتلا یکی را که مناسب تر می باشد انتخاب کنید و طبق آن، نوتلا را آماده کنید. دقت داشته باشید که مواد نوتلا را باید بر اساس تعداد نفراتی که می خواهید از شکلات استفاده کنید آماده نمایید. برای تهیه شکلات نوتلا باید تمامی مواد به اندازه و استاندارد باشند.

مقالات مرتبط