طرز تهیه آجیل مخلوط به چه صورت می باشد؟

چندین ظرف حاوی انواع مختلفی از آجیل

در این محتوا می خواهیم طرز تهیه آجیل مخلوط و همچنین نکات مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم. آجیل مخلوط از آن دسته خوراکی های خوشمزه و مفید است که برای همه سنین مختلف مفید و مناسب است. تنوع آجیل مخلوط سبب شده است تا توجه طرفداران زیادی به آن جلب شود. همچنین مخلوط بودن این آجیل سبب شده تا ذائقه ها و سلیقه های مختلفی را پوشش دهد.

انواع آجیل مخلوط

همیشه افراد از محصولات ارگانیک که مغزها و انواع آجیل ها بخش مهم آن هستند زیاد استقبال می کنند. بهتر است بدانید که آجیل مخلوط بسیار خوشمزه است و تنوع بسیار زیادی دارد. همین تنوع زیاد آن باعث شده تا افراد بیشتر به آن رو بیاورند. هر فردی می تواند در بین این تنوع بسیار، آجیل مورد دلخواه خود را پیدا کند و میل کند. انواع آجیل مخلوط عبارتند از: آجیل پرمغز، آجیل تخمه دار و آجیل شور و شیرین. در نوع پرمغز آن فقط از مغز آجیل ها استفاده می شود.

طرز تهیه آجیل مخلوط

طرز تهیه آجیل مخلوط کار چندان سختی نیست فقط کافیست در درست کردن آن کمی سلیقه به خرج دهید. ظاهر آجیل مخلوط باید زیبا و طعم آن نیز باید خوشمزه باشد. کیفیت این نوع آجیل باید طوری باشد که هر کدام از آنها مکمل یکدیگر باشند؛ باید بدانید که اکثر افراد آجیل مخلوط را از بیرون تهیه می کنند زیرا فکر می کنند درست کردن آن از آنها ساخته نیست.

معمولا آجیل مخلوط بیرون کهنه و آلوده هستند؛ چرا که در مغازه ها ممکن است به مدت طولانی در معرض گرما و یا رطوبت قرار بگیرند و طعم اصلی آنها تغییر کند. اگر آجیل تغییر رنگ و تغییر مزه بدهد یعنی اینکه قارچ به داخل آنها نفوذ کرده و آلوده شده است. پس بهتر است برای طرز تهیه آجیل مخلوط در خانه خودمان دست به کار شویم.

مواد اولیه برای تهیه آجیل مخلوط

برای اینکه بتوانید آجیل مخلوط را به بهترین شکل ممکن برای خود آماده کنید به مواد اولیه با کیفیتی نیاز دارید، به همین دلیل برخی از مواد را برای شما معرفی کردیم.

  • آجیل خام( انواع بادام، پسته، فندق و . . . ) ۲ پیمانه
  • تخمه خام( تخمه کدو، تخمه آفتابگردان و . . . ) ۱ پیمانه
  • میوه های خشک ۱ پیمانه
  • آبلیمو یا آبغوره ۳ قاشق سوپ خوری
  • ادویه و نمک به مقدار لازم
  • افزودنی های جذاب( شکلات تلخ، چوب شور، ذرت بو داده و . . . ) به میزان دلخواه

برای طرز تهیه آجیل مخلوط ابتدا تخمه و آجیل های با پوست را بشویید و در ظرفی ریخته سپس روی حرارت ملایم قرار دهید. نمک و آبلیموی حل شده در آب؛ را به آجیل و تخمه ها اضافه کنید. بعد از اینکه آب آنها بخار شد دانه ها را در ظرف دیگری منتقل کرده و دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد از اینکه آجیل و تخمه ها خوب برشته شدند آنها را از روی حرارت برداشته تا خوب خنک شوند؛ سپس میوه های خشک، افزودنی های جذاب و آجیل و تخمه های بو داده شده را در ظرفی خوب مخلوط می کنیم.

چندین ظرف حاوی انواع آجیل

نکات ضروری مخلوط کردن آجیل

در مطلب بالا طرز تهیه آجیل مخلوط را برای شما مورد بررسی قرار دادیم؛ حالا می خواهیم در این قسمت از محتوا نکات کلیدی مخلوط کردن آجیل ها را مورد بررسی قرار دهیم. اول اینکه باید هر کدام از مغزها را به صورت جداگانه آماده کنید؛ چرا که برخی از مغزها به حرارت کمتری نیاز دارند.

زمان مورد نیاز و درجه حرارت برای بو دادن و خشک کردن به حجم و خشکی آجیل بستگی دارد. اگر دوست دارید نمک به صورت تبلور روی آجیل بماند حتما به اندازه نمک، نشاسته در آب حل کنید. دمای فر باید روی حرارت ۱۳۵ درجه سانتی گراد باشد.

یکی از نکات مهم این نوع آجیل این است که شما می توانید به آنها نمک اضافه نکنید. گرچه اکثر افراد آجیل شور را بیشتر می پسندند اما این را بدانید که آجیل خام سالم تر و مفیدتر است. بعد از آماده کردن؛ همه ی مواد اولیه را در ظرفی بزرگ ریخته و خوب مخلوط کنید.

یکی دیگر از نکات این است که بعد از مخلوط این نوع آجیل آن را درون ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درب آن را محکم ببندید. آجیل مخلوط اگر در هوای آزاد باشد تا یک ماه سالم خواهد ماند و اگر در یخچال نگهداری شود تا چندین ماه سالم می ماند.

مقاله مرتبط :”آجیل کم کالری و لاغر کننده شامل چه هستند؟”

نتیجه گیری

سعی کردیم در این مقاله برای شما به بهترین شکل ممکن طرز تهیه آجیل مخلوط را توضیح دهیم. شما می توانید با انجام این روش ها به راحتی در خانه برای خود آجیل مخلوط درست کنید. توجه داشته باشید که اولین شرط برای این کار تهیه مواد اولیه با کیفیتی مانند آجیل خام، آبلیمو، میوه خشک و… می باشد. همچنین به یاد داشته باشید بهتر است نکاتی که گفته شد را هم رعایت کنید.

مقالات مرتبط