آجیل کم کالری و لاغر کننده شامل چه هستند؟

یک ظرف حاوی انواع آجیل

آجیل کم کالری و لاغر کننده آجیلی است که با وجود مواد مغذی موجود در خود در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن فرد می شود. این آجیل ها علاوه بر کاهش وزن، مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین می کنند تا فرد دچار مشکل خاصی نشود. بنابراین آجیل ها می توانند ضمن حفظ سلامتی فرد باعث تناسب اندام و لاغری مناسب آنها نیز بشوند. در ادامه به معرفی انواع آجیل کم کالری و لاغر کننده می پردازیم.

آجیل کم کالری و لاغر کننده شامل چه هستند؟

آجیل یکی از مهم ترین موادی است که می تواند باعث تناسب اندام و لاغری شود. در واقع مصرف متعادل و به اندازه ی برخی از آجیل ها می تواند باعث افزایش چربی های سالم در بدن شود. این آجیل ها به دلیل کالری پایین بسیار موثر هستند و برای افرادی که به دلیل کالری بسیار بالای آجیل ها از مصرف آنها امتناع می کنند گزینه ی مناسبی می باشند.

آجیل ها می توانند باعث احساس سیری در افراد شوند و همین امر کافی است تا افراد در طول روز غذای کمتری مصرف کنند و از چاقی در امان باشند. برخی از آجیل ها خواص دیگری نیز برای کاهش وزن دارند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

انواع آجیل کم کالری و لاغر کننده

آجیل ها در صورتی که مورد سوء مصرف قرار نگیرند می توانند لاغر کننده باشند. خاصیت اغلب آجیل ها تامین نیاز بدن و نیز ایجاد حس سیری است. برخی آجیل ها نقش بیشتری در کاهش وزن داشته و کالری به نسبت پایینی دارند که در ادامه به معرفی و بررسی آنها می پردازیم.

گردو

یکی از آجیل های کم کالری و لاغر کننده گردو است که طبق تحقیقات انجام شده دارای خواص بسیاری برای لاغری می باشد. در واقع مصرف گردو به عنوان یکی از آجیل های موثر در رژیم لاغری ریسک ابتلا به مشکلات مختلف از جمله مشکلات قلبی را کاهش می دهد. این مغز؛ مواد مغذی مهمی از جمله پروتئین و امگا۳ را دارد و در عین لاغری، بدن خوش فرمی برای فرد می سازد.

نکته ای که باید در زمان مصرف آجیل هایی که به عنوان آجیل کم کالری و لاغر کننده شناخته شده اند مورد توجه قرار گیرد این است که نباید این آجیل ها را مورد سوء مصرف قرار داد. یعنی در مصرف آنها می بایست بسیار دقت کرد، زیرا در صورت استفاده ی بسیار می توانند باعث چاقی نامناسب در فرد شوند.

بادام هندی

بادام هندی مغزی است که نسبت به بادام زمینی و سایر مغزها کالری بسیار کمتری دارد و به عنوان آجیل کم کالری شناخته شده است. یکی از عملکرد های این مغز سیر نگه داشتن فرد در طول روز است که در بلند مدت می تواند باعث لاغر شدن فرد شود. از دیگر مزایای بادام هندی برای لاغری می توان به وجود منیزیم موجود در این مغز اشاره کرد.

منیزیم یکی از ضروری ترین مواد برای بدن است که نقش قابل توجهی در عملکرد منظم چربی ها و کربوهیدرات دارد. در واقع وجود منیزیم کافی در بدن و عملکرد مناسب این ماده در تنظیم چربی ها می تواند در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر باشد.

یک ظرف دارای مقدار مختلفی از انواع آجیل و یک پارچه در زیر آن

 

بادام درختی

بادام درختی نیز جزء آجیل کم کالری و لاغر کننده است. این مغز می تواند باعث کاهش چربی های موجود در برخی نواحی از جمله ناحیه ی شکم شود که برای بسیاری از افراد بسیار ناخوشایند است. این مغز دارای چربی های سالم است و با وجود پروتئین زیاد باعث جایگزین شدن عضلات به جای چربی در بدن می شود.

پسته

پسته بعد از بادام هندی کمترین میزان کالری را به خود اختصاص داده است و مصرف آن می تواند به کاهش وزن کمک کند. این مغز که بیشتر به عنوان آجیل خون ساز شناخته شده است دارای فیبر بسیاری است. فیبر ماده ای است که می تواند نیاز افراد به غذا را کاهش دهد، زیرا باعث احساس سیری می شود. از طرفی پسته نیز مانند بادام درختی می تواند چربی های اضافی موجود در دور کمر را کاهش دهد و اندام زیبایی را برای فرد به ارمغان بیاورد.

مقاله مرتبط :”۱۰ آجیل برای کم خونی که نمی دانید!”

نتیجه گیری

برای لاغر شدن و کاهش وزن نیازی به رژیم های غذایی سخت و آزار دهنده نیست. گاهی می توان با مصرف مواد بسیار لذیذ نیز به وزن دلخواه رسید. مصرف آجیل کم کالری و لاغر کننده مناسب ترین راه برای کاهش وزن می باشد. میزان کالری برخی آجیل ها مانند بادام هندی و گردو پایین است و مواد موجود در آنها باعث عملکرد مطلوب بدن برای لاغری می شود. این آجیل ها باید به اندازه مصرف شوند، زیرا در صورت استفاده ی بسیار باعث اضافه وزن و چاقی نامتعارف می شوند.

مقالات مرتبط