خواص توت خشک برای دیابتی ها را بدانید

مقداری توت خشک

توت یکی از خوراکی های بسیار محبوب می باشد که انواع مختلفی چون توت سیاه، توت سفید دارد. توت خشک بعنوان یکی از خشکبار خواص زیادی دارد. یکی از خواص توت خشک برای دیابتی ها، تنظیم قند خون بدن می باشد. در حقیقت توت خشک نسبت به توت تازه قند کمتری دارد، در نتیجه از آن می توان به عنوان ماده ای شیرین کننده استفاده کرد. در ادامه بیشتر در اینباره صحبت خواهیم کرد.

درباره توت ها

توت ها را می توان به دو صورت تازه و یا خشک شده مورد استفاده قرار داد. ارزش غذایی توت خشک شده با توت تازه تفاوت های ناچیزی خواهد داشت. توت تازه را نمی توان در تمام فصول سال مورد استفاده قرار داد به همین دلیل می توان آن ها را خشک کرد تا استفاد از آن در تمام فصول سال امکان پذیر باشد.

ارزش غذایی توت خشک

توت خشک یکی از خوراکی های بسیار محبوب می باشد که مزه شیرین دارد. این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی می باشد که می توان به انواع ویتامین ها، پروتئین ها، انواع آنتی اکسیدان ها و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

توجه کنید که ۱۰۰ گرم از توت خشک حاوی ۳۶۵ کیلوکالری انرژی، ۸۶.۶۰ گرم کربوهیدرات، ۱.۸۸ گرم پروتئین، ۱.۳۰ گرم چربی، ۰.۰۰ گرم فیبر، ۲۰۴.۰۰ میلی گرم کلسیم، ۹.۵۰ میلی گرم آهن، ۱۹۸.۰۰ میلی گرم فسفر، ۱۰۷۳.۰۰ میلی گرم پتاسیم و …. وجود دارد.

توت سفید

آشنایی با خواص توت خشک برای دیابتی ها

توت خشک برای افراد مبتلا به بیماری دیابت خواص زیادی دارد. در حقیقت افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف غذا های شیرین و همچنین خوراکی هایی که قند زیادی در ساختار آن ها وجود دارد خودداری کنند. در نتیجه توت خشک جایگزین مناسبی برای قند و شکر خواهد بود. از خواص این ماده غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تنظیم قند خون

یکی از خواص توت خشک برای دیابتی ها، تنظیم قند خون بدن می باشد. در حقیقت توت خشک نسبت به توت تازه قند کمتری دارد، در نتیجه از آن می توان به عنوان ماده ای شیرین کننده استفاده کرد. توجه کنید که قند موجود در توت خشک طبیعی بوده و باعث افزایش میزان قند موجود در خون نمی شود.

تنظیم کلسترول

از دیگر خواص توت خشک برای افراد مبتلا به بیماری دیابت می توان به تنظیم کلسترول اشاره کرد.

مطلب مفید:”علت سیاه شدن توت خشک و برگه زردآلو چیست؟”

تقویت معده و کبد

 توت خشک علاوه بر این که به قند خون را تنظیم می کند به تقویت معده و کبد کمک می کند. معده را پاکسازی می کند و زخم معده را درمان می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

 از دیگر خواص توت خشک برای دیابتی ها می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

کلام آخر

از خواص توت خشک برای دیابتی ها می توان به تنظیم قند خون بدن، درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست، تنظیم کلسترول و …. اشاره کرد. در حقیقت افراد مبتلا به بیماری دیابت می توانند از توت خشک به عنوان ماده شیرین کننده استفاده کنند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط