آشنایی با خواص انبه خشک برای کودکان

تعدادی انبه خشک داخل سینی

انبه میوه افریقایی است که نسبت به سایر میوه هایی که طبع گرم دارند بسیار مقوی و مفید است. همچنین انبه خشک بعنوان یکی از خشکبار، گزینه مناسبی برای افرادی است که میوه طبیعی دوست دارند و دارای خواص بسیاری است. در این مقاله می خواهیم در مورد خواص انبه خشک برای کودکان صحبت کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

انبه ماده ای مقوی برای کودکان

انبه یکی از مواد غذایی بسیار مقوی می باشد که اولین بار در هند تولید شد. انبه میوه ای گوشتی است که رنگ آن زرد است. نام دیگر این میوه مقوی و انرژی زا مانگو می باشد. کشت این نوع میوه مقوی در محیط های گرم و مرطوب و یا استوایی صورت می گیرد.

این میوه سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی زیادی می باشد که می توان به انواع ویتامین ها، پروتئین ها و …. اشاره کرد. در اینجا قصد داریم به بیان خواص انبه خشک برای کودکان بپردازیم و همچنین نحوه استفاده از آن ها، ارزش غذایی آن و …. را بیان خواهیم کرد.

انبه و ارزش غذایی آن

همان طور که گفته شد این نوع ماده غذایی سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی می باشد که می توان به پتاسیم، آهن، ویتامین C، انواع آنتی‌اکسیدان ها، کربوهیدرات، کلسیم و …. اشاره کرد. انبه دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می باشد.

به عنوان مثال در ۱۰۰۰ گرم از انبه تقریبا ۵۰ تا ۷۰ گرم کالری، ۱۷ گرم کربوهیدرات، ۵/۰ گرم پروتئین، ۲۰ میلی گرم کلسیم، ۹ میلی گرم منیزیم، ۱۵/۰ گرم آهن، بین ۲۲ تا ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C ، ۱.۰  میکروگرم سلنیوم، ۵  گرم فسفر، ۴۳  گرم کلسیم و …. وجود دارد. با توجه به اطلاعات و اعداد و ارقام به دست آمده می توان به ارزش غذایی بسیار بالای آن پی برد.

خواص انبه خشک برای کودکان و نحوه مصرف آن

انبه خشک برای کودکان مزیت های زیادی دارد که می توان به تقویت حافظه، بهبود عملکرد مغز، بهبود بینایی و دید، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رشد بهتر کودکان، افزایش استحکام استخوان ها و تقویت آن ها، رفع کم خونی و …. اشاره کرد. خشکبار و میوه های خشک از بهترین و سالم ترین تنقلات به شمار می رود.

پیشنهاد مطالعه: “خواص میوه خشک چیست؟”

سایر خواص انبه خشک برای کودکان

رشد مغز

 از مزیت ها و یا خواص انبه خشک برای کودکان می توان به رشد مغز کودکان اشاره کرد. انبه سرشار از ویتامینB6  و همچنین گلوتامین اسید می باشد که در تقویت مغز، بهبود عملکرد آن و همچنین تقویت حافظه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تقویت بینایی

از دیگر خواص انبه خشک برای کودکان، تقویت بینایی کودکان و بهبود بینایی آن ها می باشد. یکی از ویتامین های مورد نیاز برای بهبود بینایی و تقویت دید، ویتامین آ می باشد. انبه منبع غنی از ویتامین آ است در نتیجه این نوع میوه به بهبود مشکلات چشم و بینایی، تقویت بینایی، خشکی چشم، قرمزی چشم، کوری شب و ….. کمک می کند.

انبه خشک مقوی برای کودکان

تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه سرشار از کاروتن و بتاکاروتن می باشد، مواد معدنی نامبرده در تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارند، در نتیجه مصرف انبه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف انبه سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می کند و از مبتلا شدن آن ها به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی جلوگیری می کند.

کمک به هضم بهتر غذا

در ساختار انبه آنزیم های مختلفی وجود دارد که به هضم بهتر و سریع تر مواد غذایی کمک می کنند.

درمان مشکلات گوارشی

این ماده غذایی سرشار از فیبر می باشد، در نتیجه به درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک می کند. در حقیقت یکی از خواص انبه خشک برای کودکان، درمان یبوست می باشد.

درمان مشکلات استخوانی و تقویت آن ها

از دیگر خواص انبه خشک برای کودکان می توان به تقویت استخوان ها، افزایش استحکام آن ها، درمان پوکی استخوان و …. اشاره کرد. به عبارت دیگر انبه سرشار از منگنز و مس می باشد، در نتیجه استفاده از آن که به درمان مشکلات استخوان ها و افزایش استحکام آن ها کمک می کند.

 

تهیه انبه خشک در منزل

به راحتی می توانید در منزل برای تهیه و تولید انبه خشک اقدام کنید و از آن ها به عنوان میان وعده استفاده کنید. خواص انبه خشک برای کودکان غیر قابل انکار نیست. برای تهیه آن ها تنها کافی است انبه ها را پوست کنید و سپس آن ها را ورقه ورقه برش دهید.

انبه های ورقه ورقه شده را داخل سینی قرار دهید و سپس سینی را مقابل نور مستقیم خورشید بگذارید. اجازه دهید انبه ها برای چند روز در مقابل نور خورشید باشند تا به خوبی خشک شوند.

پیشنهاد مطالعه:”۵ روش  طرز تهیه میوه خشک

نحوه استفاده از انبه خشک توسط کودکان

ممکن است کودکان از خوردن انبه خشک خودداری کنند، اما چون نمی توان از خواص انبه خشک برای کودکان چشم پوشی کرد، می توانید انبه های خشک شده را با بستنی ترکیب کنید و به عنوان خوراکی و میان وعده به کودکان بدهید. حتی می توانید از آن برای تهیه کیک استفاده کنید.

کلام آخر

انبه یکی از میوه های بسیار مقوی می باشد که می توان آن را به صورت خشک مورد استفاده قرار داد. از خواص انبه خشک برای کودکان می توان به درمان مشکلات گوارشی، تقویت بینایی، استحکام استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی کودکان و …. اشاره کرد.

مقالات مرتبط