لیست کامل تنقلات تولد چیست؟

کاپ کیک مناسب برای تنقلات تولد

جشن تولد بی‌شک یکی از مهمترین مناسبت‌های هر فردی در طول زندگی به شمار می‌رود که برای طراحی و سامان دادن آن کارهای بسیار زیاد و متنوع صورت می‌گیرد. ممکن است در این روز اطرافیان و والدین هم به اندازه خود فرد مضطرب و هیجان زده باشند. خوراکی‌های روز تولد یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت جشن تولد است. تنقلات و کیک‌ها از جمله مهمترین خوراکی‌هایی هستند که در روز تولد سرو می‌شوند. ما در این یادداشت قصد داریم که لیستی کامل از تنقلات تولد را به شما ارائه دهیم تا اگر برای آینده‌ای نزدیک جشن تولدی را در نظر گرفته‌اید، بدون هیچگونه اضطراب و استرسی آن را به به بهترین شکل ترتیب دهید. ما را تا انتها همراهی کنید.

ضمنا باید گفت که در جشن تولد معمولا تم خاصی را در نظر می گیرند و از وسایل مختلفی استفاده می شود. تم های تولد بصورت پسرانه و دخترانه می باشند و وسایل آنها مرتبط با تم مربوطه هستند. از این وسایل برای تزیین جشن تولد نیز استفاده می شود. در انتخاب آنها دقت کنید تا شادی بیشتری برای فرزند عزیزتان به ارمغان بیاورید.

لیست تنقلات میز تولد برای کودکان

کودکان به دلیل رشد و فعالیت بدنی به انرژی، پروتئین و مواد مغذی کافی نیاز دارند. تغذیه مناسب می‌تواند موجب رشد کافی و افزایش قدرت یادگیری کودک شود. تغذیه مناسب داشتن یک برنامه غذایی متعادل متنوع و شامل کلیه گروه‌های اصلی غذایی است.

در دوران کودکی، یکی از دغدغه‌های والدین برای کودکان، داشتن تغذیه سالم است. تغذیه در کودکان به ارتقای شاخص‌های رشد دریافت غذاهای سالم و مغذی ایجاد باورها و عادات غذایی در بزرگسالی می‌شود.

متاسفانه زندگی پر مشغله والدین باعث شده که زمان کمتری را صرف تغذیه کودکان کنند. سبک زندگی ناسالم، رژیم غذایی نامتعادل بی‌تحرکی و مصرف بیش از حد فست فودها و تنقلات ناسالم در پی آن باعث چاقی و بسیاری از مسائل در بزرگسالی کودک می‌شود.

یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است والدین در روز جشن تولد داشته باشند تغذیه نامناسب جشن و تهیه خوراکی تولد است. متاسفانه استفاده از چیپس و پفک و تنقلات با ارزش غذایی پایین بسیار در مهمانی‌ها و جشن‌های تولد رواج پیدا کرده است که این بسیار نگران کننده است. خوراکی های تولد می توانند متفاوت باشند.

ما در ادامه با شما تنقلات سالم برای جشن تولد کودکان را در میان خواهم گذاشت تا جشن تولدی سالم و مقرون به صرفه داشته باشید. ما را همراهی کنید.

ذرت بو داده

پاپ کرن یا ذرت بو داده یکی از محبوب‌ترین تنقلات تولد و میان وعده‌هایی است که در جهان بین تمام گروه‌های سنی طرفداران زیادی دارد و خواص بیشماری را در خود جای داده است.

می‌توانیم به جای اینکه آن را به صورت عادی و فقط با نمک درست کنید، سعی کنید با استفاده از گوجه و یا هر افزودن دیگری که دوست دارید، پوف‌فیل را طعم‌دار درست کنید و این امکان را برای بچه‌ها در جشن تولد فراهم کنید که طعم‌های مختلف ذرت را بچشند.

این خوراکی بسیار کم هزینه بوده و روش پخت آن بسیار ساده است که می‌تواند به عنوان دو مزیت مهم برای انتخاب آن برای جشن تولد باشد.

ذرت بو داده برای تنقلات تولد

ژله

ژله، پای ثابت تنقلات تولد به شمار می‌رود. ژلاتین به عنوان ماده اصلی سازنده ژله ماده‌ای سالم است. برخلاف تصور بسیاری از مردم ژله چاق‌کننده نیست. در تهیه از مقدار ناچیزی شکر استفاده می‌شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

ژلاتین حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینو اسید نقش مؤثر در استخوان سازی بر رشد دارد که برای کودکان بسیار مفید است. از آنجایی که در ساخت ژله از رنگ‌ها و اسانس‌های طبیعی استفاده می‌شود، در هنگام ساخت ژله از طبیعی‌بودن رنگ آن با توجه نشان پروانه محصول دقت کنید.

با ساخت چند نوع ژله و ترکیب آن‌ها می‌توانید کودکان را هیجان زده و به خوردن آن مشتاق کنید؛ البته ژله یکی از خوراکی‌هایی که ارزش غذایی بالایی ندارند و نمی‌توانند به عنوان وعده اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

ژله به عنوان تنقلات مناسب تولد

 کیک تولد

شاید قرار دادن این محصول در تنقلات تولد بنظرتان عجیب باشد، اما کیک هم از تنقلات است. خوراکی ضروری و جداناپذیر جشن تولد کیک آن است.

کیک تولد باعث می‌شود که جشن تولد از سایر جشن‌ها متمایز شود. شما در سفارش کیک تولد کاملاً دستتان باز است. توجه داشته باشید طعم کیک را برای انتخاب در اولویت قرار دهید.

محبوب‌ترین کیک‌های از نظر کودکان شکلاتی است. کیک موز گردویی نیز یکی دیگر از کیک‌های پرطرفدار جشن تولد است؛ البته اگر از سلامتی و بهداشتی بودن کیک تولدی که سفارش می‌دهید، اطمینان ندارید، می‌توانید خودتان به راحتی این کیک را در منزل تهیه کنید و با مقداری خامه و هر یک از عنصرهای دیگر آن را تزیین کنید.

کیک تولد اصلی‌ترین جزء تنقلات تولد محسوب می‌شود که باید روی هر میز تولدی موجود باشد و تفاوتی نمی‌کند که جشن کودک باشد یا بزرگسال.

کیک تولد

بستنی

به جرات می‌توان گفت بستنی جزو ۵ خوراکی محبوب دنیا به شمار می‌رود که این قاعده در ایران هم صدق می‌کند.

شاید فکر کنید که بستنی فقط برای فصول گرم طرفدار دارد تا حدودی درست حدس زده‌اید. اما اگر جشن شما در روزهای سرد هم باشد باز هم طرفداران خودش را دارد.

بستنی‌های یخی میوه‌ای یا بستنی‌های شکلاتی محبوب‌ترین بستنی‌هایی هستند که می‌توانید در تنقلات خود استفاده کنید.

بستنی برای تنقلات تولد

ساندویچ

می‌توانید برای کودکان با انتخاب مواد اولیه و نان، ساندویچ را به گونه‌ای تنظیم و تزیین کنید که به شکل شخصیت‌های کارتونی تبدیل شود و کودکان را به خوردن آن مشتاق کند.

سعی کنید از نان‌های فانتزی و نان تست بیشتر استفاده کنید؛ چرا که کودکان بیشتر دوست دارند. پنیر، مغزیجات کالباس از موادی هستند که در تهیه ساندویچ‌های متنوع استفاده می‌شود.

ساندویچ

 میوه

در پر خاصیت بودن و غنی بودن میوه‌ها شکی وجود ندارد. میوه‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند.

این تنقلات جزو رایج‌ترین تنقلات تولد و تنقلات رژیمی هم هستند که نیاز بدن را به خوبی برطرف می‌کنند؛ به علاوه آب بدن را تأمین می‌کنند؛ اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از کودکان علاقه چندانی به خوردن میوه ندارند.

شما می‌توانید با ترفندهای ساده آن‌ها را به خوردن میوه عادت بدهید. مثلاً آنها را به شکل‌های جذابی خرد کرده و یا با مواد دیگر ترکیب کنید. به عنوان مثال موز به همراه شکلات طرفداران زیادی دارد که باعث می‌شود کودکان جذب این میوه مغذی شوند.

خشکبار

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌توانید کودکان را به خوردن میوه تشویق کنیم، استفاده از خشکبار است. خشکبار به نوعی همان میوه‌های خشک‌شده هستند در میان تنقلات تولد مظلوم واقع شده‌اند.

این مواد مغذی و خواص خود را تقریباً از دست نداده‌اند. برگ زردآلو، هلو پسته بادام، موز خشک، انبه خشک و دیگر میوه‌ها بسیار مطبوع هستند. این کار باعث می‌شود هم نیاز بدن افراد به مواد معدنی و ویتامین‌ها برطرف شود و هم از مصرف تنقلات با ارزش غذایی پایین صرف نظر کنند.

مصرف خشکبار را در برنامه جشن تولد و یا مهمانی‌های دیگر به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خشکبار برای تنقلات تولد

آبمیوه

شاید با خواندن مطالب بالا به این فکر افتاده باشید که با خوردن این تنقلات تولد نیاز به یک نوشیدنی ضروری است.

اما باید بدانید که مصرف نوشابه و آبمیوه‌های گازدار برای کودکان مناسب نمی‌باشد و توصیه نمی‌شود. البته متاسفانه طرفداران زیادی هم دارند.

می‌توانید آب میوه‌های طبیعی را خود تهیه کرده و با تزیینی بسیار زیبا با استفاده از لیوان‌ها و بشقاب‌های زیبا کودکان را با استفاده آنها مشتاق کنید.

آبمیوه برای تنقلات تولد

چیپس

یکی از تنقلاتی که کودکان دست رد به سینه آن نمی‌زنند هر چقدر هم بدغذا باشند، چیپس است. نه تنها بین کودکان بلکه بین بزرگسالان نیز طرفداران بسیار زیادی دارد.

حتما با خود می‌گویید که این خوراکی مواد مغذی ندارد و ما هم در ابتدای مقاله آن را نقد کردیم؛ اما اگر این محصول را خودتان با رعایت بهداشت درست کنید، ضرر کمتری خواهد داشت.

می‌توانید خودتان چیپس را با مقداری روغن کمتر و به صورت طبیعی‌تر و سالم‌تر درست کنید و در کنار آن از سس‌ها و ماست موسیر استفاده کنید تا نظر کودکان و بزرگسالان بیشتر جلب شود.

کیک‌های تک نفره یا کاپ کیک

علاوه بر کیک تولد، کودکان به کیک‌های تک نفره نیز علاقه زیادی نشان می‌دهند. می‌توانید با استفاده از خامه اسمارتیز و شکلات و یا حتی برش‌هایی از میوه آن را تزیین کنید و به کودکان پیشنهاد دهید تا از خوردن آن لذت ببرند.

کاپ کیک مناسب برای تنقلات تولد

چند ایده خوراکی برای جشن تولد کودکان

مینی هات داگ

در ابتدا لازم به ذکر است هات داگ به عنوان غذا کامل برای تمامی سنین استفاده می‌شود. صرف نظر از مکان برگزاری تولد، هات داگ و کوکتل از پرطرفدار‌ترین ها حساب می‌شود. همچنین سرعت آماده سازی بالا و انعطاف پذیر در تزئین آن‌ها، از تمایزاتشان نسبت به الباقی خوراکی ها است. پیشنهاد می‌کنیم در این حالت هات داگ هارا از اندازه معمولی آن‌ها کوچکتر کرده تا طبخ ان برای کودکان راحت تر باشد. در نظر داشته باشید بچه ‌ها قرار نیست با این غذا سیر شوند.

ماکارونی و پنیر

غذایی ویژه و پرطرفدار که ریشه در فرهنگ انگلیسی دارد. با توجه به آنکه اغلب کودکان با ماکارونی رابطه خوبی دارند، پس این غذا را دوست خواهند داشت. برای تبدیل شدن این غذا به یک خوارکی سالمتر، پیشنهاد ما استفاده از ماکارونی گندم و پنیر کم چرب است.

سبزیجات کبابی

سبزیجات کبابی هنوز هم جزوی از بهترین موارد برای استفاده در جشن‌‌های کودکان است. این ایده یکی از پرمصرف ترین روش های در مهمانی های افراد بزرگتر است به همین دلیل کودکان هم به این موارد علاقه پیدا کردند. خواص بالا و سلامت زیادی که در این ترکیب خوشمزه واقع شده ، ان را به یکی از محبوب ترین های لیست تبدیل کرده است.

ناگت گل کلم

گل کلم به تنهایی منبع غنی ویتامین C است. استفاده از آن به عنوان یک خوراکی برای جشن تولد کودکان، علاوه بر زیبایی ظاهری آن، باعث سلامت بیشتر کودکان شما می‌شود.

سمبوسه

یکی از معروف ترین خوراکی های جنوب ایران که با وجود سادگی زیاد در پخت، طعم فوق العاده ای دارد. اگر می‌خواهید هزینه کمتری صرف مراسم و مهمانی خود کنید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از این گزینه است.

تنقلات تولد بزرگسالان

هرچه سن افراد بیشتر می شود علاقه آن ها به جشن گرفتن کمتر می شود؛ همچنین اگر هم برای خود جشنی بگیرند دوست دارند آن را ساده برگزار کنند، اما شما می توانید با بکار گیری روش های معمولی و بسیار خوب این جشن را از سادگی در بیاورید و برای فرد بزرگسال خود یک جشن بسیار عالی بگیرید.

قبل از هر چیز شما باید به خوبی با علایق و چیز هایی که فرد بزرگسال شما دوست دارد اشنا باشید مانند تم، رنگ، غذا و بسیاری موارد دیگر که برگزاری هرچه بیشتر این جشن کمک می کند.

خوراکی های میز تولد بزرگسال

یکی از مهمترین بخش های تولد تهیه انواع خوراکی ها می باشد، شما باید با خرید و یا تهیه انواع خوراکی ها میز تولد را پر کنید؛ چرا که نقش بسیار مهمی در تولد ایجاد می کنند.

آبمیوه های طبیعی در میز تولد

شما می توانید برای تزیین میز تولد فرد بزرگسال خود از انواع آبمیوه های طبیعی کمک بگیرید؛ چرا که هم سالم و خوب هستند هم به میز تولد جلوه بسیار خوبی می دهند. البته باید به این نکته توجه کرد که فرد بزرگسال شما از چه نوع آبمیوه هایی لذت می برد و نوشیدن آن ها را دوست دارد.

کیک و انواع شیرینی در میز تولد

در یک تولد کیک نقش بسیار مهمی ایفا می کند، کیک می تواند میز تولد شما را بسیار زیبا کند و زمانی که کیکی با طرح مشخصی می گیرید جلوه و زیبایی میز تولد فرد بزرگسال شما چند برابر می شود. یکی از دیگر از چیز هایی که باید برای تولد در نظر گرفت تهیه انواع شیرینی است؛ شما باید برای تولد از شیرینی های مختلف استفاده کنید، به عنوان مثال شیرینی خامه ای یکی از بهترین شیرینی هایی می باشد که هر فردی از خوردن آن استقبال می کند.

استفاده از انواع میوه ها در میز تولد

یکی از بهترین گزینه ها برای میز تولد بزرگسال استفاده از میوه ها می باشد؛ چرا که معمولا افراد بزرگسال از میوه ها استقبال می کنند، و دوست دارند از میوه ها مصرف کنند. همچنین استفاده از انواع میوه ها در میز تولد زیبایی و رنگ بندی خاصی به میز شما می دهد.

سخن آخر

در یادداشت بالا سعی کردیم تا شما را با بسیاری از تنقلاتی که در جشن تولدها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم؛ البته نکته قابل ذکر این است که این خوراکی‌ها می‌توانند سلیقه‌ای باشند و با توجه به سلیقه افراد غذاها متنوع شوند. یکی دیگر از نکاتی که باید در تنقلات تولد رعایت شود این است که تزیین کردن یکی از مواردی است که باعث می‌شود هم کودکان علاقه زیادی به خوردن آن پیدا کنند و هم منظره و جلوه زیبایی را به جشن شما می‌بخشد. تا می‌توانید خوراکی‌ها را با تزیینات مناسب تزیین کنید و از آن غافل نشوید؛ البته اگر برای تولد یک تم خاص در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌شود تزیین شما متناسب با تم تولدتان باشد تا همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مقالات مرتبط