آیا با انواع شکلات آشنا هستید؟

انواع شکلات

یکی از پرطرفدار ترین خوراکی های دنیا شکلات می باشد. هر یک از انواع شکلات بعنوان یکی از تنقلات ، طرفداران زیادی دارد. تمامی افراد به این خوراکی علاقه دارند و به صورت روزانه آن را استفاده می کنند. شما می توانید در بین انواع این خوراکی خوشمزه یکی را که با ذائقه شما بیشتر مطابقت دارد خریداری کنید و میل نمایید. دقت داشته باشید که زمان انتخاب انواع این خوراکی باید ویژگی ‌های آنها را بشناسید. برخی از نمونه های شکلات که طرفداران زیادی دارد را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی انواع شکلات

برخی از انواع شکلات که شما باید به خوبی با ویژگی ها و مشخصات آنها آشنایی داشته باشید عبارتند از :

شکلات سفید

تشخیص دادن شکلات سفید بسیار آسان می باشد. این شکلات از جمله تنقلات بسیار پرطرفدار است. البته که باید بدانید این نوع شکلات تنها به رنگ سفید نمی باشد و مایه هایی از رنگ کرمی درون آن وجود دارد. این نمونه شکلات را از ترکیب شیر، وانیل، شکر، کره کاکائو و روان کننده های متنوع تولید می نمایند. ترکیب مواد بیان شده به شکلات سفید یک رایحه خاص و شیرین می‌ دهد.

انواع شکلات سفید به طور معمول دارای عطر مشخصی می باشد که عطر آن شیرین است. این نوع شکلات دارای بافت نرم و خاصی می باشد. از آنجایی که درون شکلات سفید پودر کاکائو وجود ندارد، بافت و طعم آن بی نظیر می گردد. استانداردهای مربوط به تولید شکلات سفید اگر رعایت شود بهترین و با کیفیت ترین شکلات تولید می گردد. شکلات سفید به دلیل مواد تشکیل دهنده بی نظیری که دارد یک شکلات عالی است. البته هر یک از شکلات هایی که رنگ سفید دارند و بوی وانیل می ‌دهند شکلات سفید نمی باشد.

تعدادی شکلات کاکائویی و شیری

شکلات شیری

شکلات شیری یکی دیگر از انواع شکلات می باشد که طعم کلاسیک دارد. این شکلات به رنگ قهوه ای کم رنگ می باشد و بافت خامه ای و طعم شیرین دارد. به عنوان یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین شکلات ها این نمونه شکلات را استفاده می کنند. این شکلات را از ترکیب شکر، مایع شکلات و شیر تولید می نمایند. در برخی از موارد روان کننده هایی را نیز برای افزایش نرمی شکلات مورد استفاده قرار خواهند داد.

اگر یک تکه شکلات شیری را میل کنید متوجه طعم و عطر بی نظیر آن می ‌شوید. این شکلات بسیار دوست داشتنی می باشد. شکلات های شیری نسبت به شکلات هایی که تلخ هستند دارای بافت نرم و همچنین طعم شیرین تر می باشند. اگر شما به خوبی از این شکلات نگهداری کنید به مدت ۱۶ ماه می توانید آن را میل نمایید. از شکلات شیری بسیاری از افراد برای هدیه دادن و اضافه کردن به دسر ها استفاده می کنند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از انواع شکلات هایی به شمار می رود که بسیاری از افراد به این شکلات علاقه دارند. شکلات تلخ به رنگ قهوه ای تیره می باشد و عطر بی نظیری را به خود اختصاص داده است. این نمونه شکلات را به عنوان دومین شکلات محبوب در دنیا می شناسند. شکلات تلخ را به نام شکلات سیاه هم معرفی می‌ کنند. این نمونه شکلات ها از شکلات های شیرین، شیرینی کمتری دارند.

از آنجایی که این نمونه شکلات خواص و مزیت های بی نظیری را به خود اختصاص داده‌ اند محبوبیت شان در بین مصرف‌کنندگان بیشتر است. شکلات های تلخ از نظر مواد تشکیل دهنده و ترکیبی که دارند نسبتاً ساده می باشند. از ترکیب مایع شکلات و شکر برای تولید این شکلات استفاده می ‌کنند. در برخی از موارد مقداری وانیل و روان کننده به شکلات تلخ اضافه خواهند کرد.

انواع شکلات های تلخ را با کیفیت بسیار عالی و مرغوب که بدون لبنیات و شیر هستند تولید می نمایند. بنابراین بسیاری از افرادی که تنها محصولات ارگانیک میل می نمایند می توانند از این شکلات استفاده کنند. نداشتن شکر و شیر موجب می گردد که بافت شکلات تلخ تا حدودی محکم‌ تر شود. برند های متفاوتی هستند که شکلات تلخ را با بهترین کیفیت تولید کرده و به مشتریان ارائه می دهند.

شکلات روبی و یا سرخ

یکی از کشورهایی که در تولید شکلات های لاکچری به عنوان یک برند شناخته می ‌شود کشور سوئیس می باشد. این کشور توانسته است در طعم شکلات تغییری ایجاد کند. شکلات روی و یا شکلات سرخ در این کشور تولید شده و روانه بازار گشته است. این نمونه از انواع شکلات را به عنوان جدیدترین شکلات می شناسند که تا به امروز در جهان شهرت زیادی به دست آورده و طرفداران زیادی دارد. شرکت سوئیسی که این شکلات را تولید کرده و موفق شده است در بین انواع برندهای شکلات سازی مطرح گردد و موفقیت زیادی به خود اختصاص دهد.

شکلات های روبی به دلیل رنگ صورتی که دارند دارای جذابیت خاصی می باشند. به طور کلی شکلات سرخ و یا روبی در نوع خود به عنوان شکلات خاص شناخته می شوند. شکلات های روبی طعمی شبیه به توت فرنگی و همچنین طعم ترش مزه دارند. در بسیاری از کشورهای معدود مانند برزیل این شکلات ها تولید و طراحی می شوند.

شکلات تلخ و شیرین

شکلات های تلخ و شیرین به آن دسته از شکلات هایی گفته می شود که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. این نمونه شکلات را به عنوان شکلات تلخ نیز می شناسند. البته که باید بدانید شکلات تلخ با بیشتر از ۷۰ درصد مزیت های بیشتری برای سلامتی دارد.

همانطور که از نام این شکلات مشخص می باشد آن را به عنوان یک شکلات تلخ و یا شیرین می شناسند؛ یعنی طعم شیرین و تلخ این مشکلات موجب شده افرادی که به شکلات های تلخ و شیرین علاقه دارند ترکیبی از این مزه ها را درون شکلات دریافت کنند. مشخصات طعم هر یک از شکلات ها بر اساس محل کشت کاکائو متفاوت می باشد. برخی از شکلات ها امکان دارد که طعم میوه ای داشته باشند ولی برخی از آنها شبیه به براونی هستند. شما می توانید شکلات های تلخ و شیرین را که برندهای متنوع تولید می ‌کنند خریداری کنید و به صورت روزانه میل نمایید.

شکلات نیمه شیرین

یکی از انواع شکلات ها که توسط یکی از برندهای شکلات آمریکایی تولید شد شکلات نیمه شیرین می‌ باشد. شکلات های نیمه شیرین حدود ۳۵ درصد کاکائوی خالص دارند و به طور معمول رنگ آنها تیره تر از شکلات های شیرین می‌ باشد. اما شکلات هایی که تلخ و شیرین هستند شیرین تر خواهند بود.

البته باید بدانید که شکر درون شکلات موجب می گردد دسته بندی شکلات ها متغیر شود. در بین تمامی برند های تولیدی شکلات شکلات های نیمه شیرین وجود دارند. شما می توانید بر اساس ذائقه شخصی خود یکی از شکلات های نیمه شیرین را خریداری کنید.

شکلات کوورچر

به طور معمول این شکلات به وسیله قنادان حرفه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این نمونه شکلات درصد زیادی کره کاکائو دارد و همچنین شیره کاکائو هم درون شکلات قرار گرفته است. شیره و کره کاکائو زیاد موجب می گردد هزینه خریداری آن گران تر شود. اما باید بدانید که این شکلات به دلیل متریال های تشکیل دهنده اش شکلاتی نرم می باشد و به سرعت ذوب می گردد.

به همین دلیل است که شما شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. این نمونه شکلات برای پخت شیرینی های نرم مناسب می باشد. در نوع تیره و سفید این شکلات را تولید می‌ کنند. اما شما باید بدانید که در هر یک از فروشگاه ها نمی‌ توانید این شکلات را پیدا کنید.

شکلات تخم مرغی و شکلات غالبی

شکلات جایندویا

یکی از انواع شکلات های اروپایی این شکلات می باشد که از خمیر مغزیجات و شکلات تولید می گردد. خمیر فندق یکی از مهم ترین متریال های تشکیل دهنده این شکلات می باشد. اما بسیاری از تولیدکنندگان با استفاده از خمیر بادام نیز شکلات را تولید می ‌کنند. این نمونه شکلات را در انواع شیری و یا تیره می توانید خریداری کنید.

این شکلات به عنوان یکی از طعم دهنده ها و جایگزین‌ های شکلات تیره و یا شیری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بافت نرم این شکلات موجب گردیده که بسیاری از افراد به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهند. شما به راحتی می توانید از این شکلات نگهداری کنید و به صورت روزانه آن را مورد استفاده قرار دهید.

شکلات روکش شیرینی

این نمونه شکلات را به نام‌ های دیگری مانند روکش تابستان، روکش قنادی، روکش ترکیبی و غیره معرفی می‌ کنند. طعم این شکلات شبیه شکلات شیری تیره می باشد. برای تولید این شکلات از روغن گیاهی و یا پالم استفاده کرده اند. این روغن ها هزینه کمتری برای خریداری دارند و به همین دلیل شکلات ها ارزان تر از دیگر شکلات ها می باشند.

شیره شکلات درون این شکلات به کار گرفته نمی ‌شود. شما باید به خوبی بدانید که این شکلات چندان طعم شکلات به خود نمی‌ گیرد اما قابلیت ذوب شدن آن بی نظیر می باشد. به همین دلیل است که در قنادی از این شکلات استفاده می کنند.

در این مقاله به معرفی انواع شکلات و ویژگی های ظاهری و ترکیبات آن پرداختیم. خرید شکلات و انتخاب نوع مناسب آن، مستلزم دانستن این اطلاعات است.

مقالات مرتبط