آجیل طبع گرم کدامند؟

 آجیل طبع گرم کدامند؟

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع آجیل طبع گرم همچنین خواص آنها آشنا کنیم. بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این باره همراه ما باشید.

آجیل و خشکبار در طب سنتی

آجیل ها و خشکبار از نظر طب سنتی به دو دسته طبع سرد و طبع گرم تقسیم می شوند. شناخت طبع سرد و گرم این آجیل ها به ما کمک می کند تا بتوانیم سالم تر زندگی کنیم. اگر افراد با توجه به مزاج خود مواد غذایی مورد نیاز خود را استفاده کنند کمتر دچار بیماری می شوند.

در این مقاله مروری می کنیم بر مزاج شناسی پسته، کنجد، گردو، بادام، فندق، تخمه و غیره.

انواع آجیل با طبع گرم

در اینجا در مورد انواع آجیل با طبع گرم صحبت می کنیم:

پسته یکی از آجیل های طبع گرم

پسته یکی از انواع آجیل طبع گرم و خشک است و برای افراد سرد مزاج مناسب است. این نوع آجیل که خواص و فواید فراوانی دارد به طلای سبز مشهور است و سرشار از منیزیم و آهن کافی است. پسته محبوبیت خاصی در میان طرفداران آجیل دارد. از مهمترین خواص پسته می توان به خون سازی، تقویت قوای جنسی، تقویت مغز و اعصاب، خوشبو کردن دهان و . . . اشاره کرد.

همچنین کاهش التهاب در بدن، مدیریت وزن، بهبود سلامت بینایی، تقویت مو و . . . از خواص ارزشمند این آجیل است. مادران باردار و شیرده نباید مصرف پسته را نادیده بگیرند. همچنین مصرف پسته مناسب افرادی است که دستگاه گوارش آنها زخم است. افراد مبتلا به بیماری کلیوی، نقرس و دارای حساسیت باید خوردن این نوع آجیل را تا حدی محدود کنند.

فندق از مهمترین آجیل های طبع گرم

فندق هم یکی از مهمترین آجیل طبع گرم و خشک است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. از مهمترین خواص فندق تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، درمان زخم معده و کنترل دیابت است. بهبود سلامت قلب، بهبود کبد چرب، پیشگیری از سرطان، حفظ سلامت پوست و مو و . . . از دیگر خواص این آجیل پرطرفدار است.

تعدادی فندق

بهتر است افرادی که همیشه دچار افت فشارخون می شوند این نوع آجیل را در بین وعده های غذایی خود قرار دهند. چرا که فندق از بهترین درمان کننده های فشارخون است. همچنین مصرف مرتب آن برای دانش آموزان محصل بسیار توصیه شده است. افراد دارای مزاج سرد با مصرف بیش از حد فندق دچار نفخ می شوند.

بادام به عنوان نوعی آجیل با طبیعتی گرم

بادام یکی دیگر از انواع آجیل طبع گرم است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. بادام از غنی ترین مغزهای طبع گرم به حساب می آید. از مهمترین خواص این نوع آجیل جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، رفع یبوست، بهبود سوی چشم، بهبود مشکلات دندان و لثه و غیره می باشد. این نوع آجیل برای کودکان کم اشتها و مادران باردار بسیار مناسب است. هضم این نوع آجیل بسیار سخت است و افرادی که دارای معده سرد هستند باید در خوردن آن زیاده روی نکنند.

مقاله مرتبط:”کدام آجیل منیزیم دارد؟”

نتیجه گیری

در این مقاله درمورد انواع آجیل های طبع گرم صحبت کردیم و همچنین مصلحات آنها را برای شما مشخص کردیم. در این محتوا فهمیدید که انواع بادام، فندق، پسته، گردو، کنجد، تخمه و . . . دارای طبیعتی گرم هستند. همچنین تخم هندوانه، خشخاش، شاهدانه، تخم کدو، به دانه، شاه بلوط و . . . دارای طبیعتی سرد هستند.

در آخر از شما خواننده این مقاله می خواهیم در صورت امکان برای بالا رفتن سلامتی دیگران این محتوا را با آنها به اشتراک بگذارید. امیدوارم از خواندن این مقاله که درمورد انواع آجیل طبع گرم است لذت کافی را برده باشید.

آجیل و خشکبار زربار

مجموعه تولیدی آجیل و خشکبار زربار از زیر مجموعه های شرکت گز آنی تک اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار زیر باز نماید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین این مجموعه به آدرس اینترنتی www.zarbarnuts.com امکان ارسال به کلیه نقاط ایران (به صورت رایگان) و همچنین خارج از ایران را فراهم نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *