لیست کامل تنقلات تولد چیست؟ – بهترین تنقلات برای تولد

کاپ کیک مناسب برای تنقلات تولد

جشن تولد بی‌شک یکی از مهم‌ترین مهمانی‌های هر فردی در طول زندگی به شمار می‌رود که اغلب برای طراحی و سامان‌دادن آن کارهای بسیار زیاد و متنوعی صورت می‌گیرد. اغلب والدین و یا برگزارکنندگان جشن در این روز استرس فراوانی تحمل می‌کنند تا همه مقدمات به‌خوبی پیش برود. همان‌طور که می‌دانید خوراکی‌های روز تولد یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت جشن تولد است. تنقلات و کیک‌ها از جمله مهم‌ترین خوراکی‌هایی هستند که در روز تولد سرو می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم که لیستی کامل از تنقلات تولد را به شما معرفی کنیم تا تدارکات جشن تولدهای پیش روی خود را به بهترین شکل ممکن و بدون استرس و نگرانی مهیا کنید.

وقتی پای تولد یک کودک در میان باشد اغلب با انتخاب یک شخصیت کارتونی‌ تم جذابی به تولد می‌دهند. به‌این‌ترتیب که تمام لوازم و تزیینات و حتی دیزاین خوراکی‌ها تابع همان شخصیت خواهد بود. در سال‌های اخیر تم‌های شلوغ تولد جای خود را به تم‌های ساده‌تر که تنها دربرگیرنده رنگی خاص برای بزرگسالان و یا یک آیتم مشخص همانند همان شخصیت کارتونی برای کودکان داده است. در ادامه با ایده‌های جذاب از تدارکات این مهمانی مهم با ما همراه باشید.

لیست تنقلات میز تولد برای کودکان

یکی از نگرانی‌هایی که ممکن است والدین در روز جشن تولد داشته باشند استفاده از تغذیه خوشمزه و جذاب در جشن تولد است. متأسفانه استفاده از پفک و تنقلات باارزش غذایی پایین بسیار در مهمانی‌ها و جشن‌های تولد رواج پیدا کرده است که این بسیار نگران‌کننده است. اما خوراکی‌های تولد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در ادامه پیشنهادهایی برای تهیه تغذیه سالم و خوشمزه برای تولد به شما ارائه خواهیم کرد. برخی از بهترین تنقلات برای تولد به شرح زیر هستند:

  • ذرت بوداده
  • ژله
  • کیک تولد
  • بستنی
  • ساندویچ
  • میوه
  • خشکبار
  • کیک‌های تک‌نفره یا کاپ کیک
  • آبمیوه
  • چیپس

ذرت بو داده یا پاپ‌کورن

پاپ کورن یا ذرت بو داده یکی از محبوب‌ترین تنقلات تولد و میان‌وعده‌هایی است که در جهان بین تمام گروه‌های سنی طرف‌داران زیادی دارد. پاپ‌کورن در واقع پای ثابت دورهمی‌ها و جشن‌هایی است که کودکان در آن شرکت دارند.

برای جذابیت بیشتر می‌توان به‌جای اینکه آن را به صورت عادی و فقط بانمک درست کنید، از طعم‌دهنده‌هایی مانند گوجه و یا هر افزودنی دیگر استفاده کنید. هزینه کم و روش پخت ساده پاپ‌کورن آن را به گزینه‌ای عالی برای تولدها تبدیل کرده است.

ذرت بو داده برای تنقلات تولد

ژله، خوراکی رنگارنگ

ژله یکی دیگر از آن خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در تمام تولدها از آن استفاده می‌شود. ژلاتین به‌عنوان ماده اصلی سازنده ژله ماده‌ای سالم است. برخلاف تصور بسیاری از مردم ژله چاق‌کننده نیست. جالب است بدانید که در تهیه آن از مقدار ناچیزی شکر استفاده می‌شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

ژلاتین حاوی پروتئین است و مصرف این ماده غذایی حاوی پروتئین و آمینواسید نقش مؤثری در استخوان‌سازی و رشد کودکان دارد. توجه کنید که هنگام خرید ژله از طبیعی بودن رنگ و اسانس‌های به‌کاررفته در تولید آن مطمئن شوید. با ساخت چند نوع ژله و ترکیب آن‌ها می‌توانید دسری مطابق تم تولد بسازید و کودکان را هیجان‌زده کنید.

ژله به عنوان تنقلات مناسب تولد

 کیک تولد

شاید قرار دادن این محصول در تنقلات تولد بنظرتان عجیب باشد، اما کیک هم از تنقلات است. خوراکی ضروری و جداناپذیر جشن تولد کیک آن است.

کیک تولد باعث می‌شود که جشن تولد از سایر جشن‌ها متمایز شود. شما در سفارش کیک تولد کاملاً دستتان باز است. توجه داشته باشید طعم کیک را برای انتخاب در اولویت قرار دهید.

محبوب‌ترین کیک‌های از نظر کودکان شکلاتی است. کیک موز گردویی نیز یکی دیگر از کیک‌های پرطرفدار جشن تولد است؛ البته اگر از سلامتی و بهداشتی بودن کیک تولدی که سفارش می‌دهید، اطمینان ندارید، می‌توانید خودتان به راحتی این کیک را در منزل تهیه کنید و با مقداری خامه و هر یک از عنصرهای دیگر آن را تزیین کنید.

کیک تولد اصلی‌ترین جزء تنقلات تولد محسوب می‌شود که باید روی هر میز تولدی موجود باشد و تفاوتی نمی‌کند که جشن کودک باشد یا بزرگسال.

کیک تولد

بستنی محبوب دل بزرگ و کوچک

به‌جرئت می‌توان گفت بستنی جزو ۵ خوراکی محبوب دنیا به شمار می‌رود که این قاعده در ایران هم صدق می‌کند. شاید فکر کنید که بستنی فقط برای فصول گرم طرف‌دار دارد البته تا حدودی درست حدس زده‌اید. اما اگر جشن شما در روزهای سرد هم باشد باز هم طرف‌داران خودش را دارد.

بستنی‌های یخی میوه‌ای یا بستنی‌های شکلاتی محبوب‌ترین بستنی‌هایی هستند که می‌توانید در تولد برای پذیرایی از مهمان‌های خود استفاده کنید. تنوع طعم‌ها و رنگ‌ها در بستنی به هماهنگی بیشتر این خوراکی با تم تولد و زیباتر شدن میز خوراکی‌ها کمک می‌کند.

بستنی برای تنقلات تولد

ساندویچ

می‌توانید برای کودکان با انتخاب مواد اولیه و نان، ساندویچ را به گونه‌ای تنظیم و تزیین کنید که به شکل شخصیت‌های کارتونی تبدیل شود و کودکان را به خوردن آن مشتاق کند.

سعی کنید از نان‌های فانتزی و نان تست بیشتر استفاده کنید؛ چرا که کودکان بیشتر دوست دارند. پنیر، مغزیجات کالباس از موادی هستند که در تهیه ساندویچ‌های متنوع استفاده می‌شود.

ساندویچ

 میوه

در پرخاصیت بودن و غنی‌بودن میوه‌ها شکی وجود ندارد. میوه‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند. این تنقلات جزو رایج‌ترین تنقلات تولد هستند. اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بسیاری از کودکان علاقه چندانی به خوردن میوه ندارند.

شما می‌توانید با ترفندهای ساده آن‌ها را به خوردن میوه علاقه‌مند کنید. مثلاً آنها را به شکل‌های جذابی خرد کنید و یا با مواد دیگر ترکیب کنید. به‌عنوان‌مثال موز به همراه شکلات علاوه بر ظاهر جذاب بسیار خوشمزه هم هست. قرار دادن برش‌های میوه در ظروف چوبی و یا فروکردن آن‌ها در سیخ‌های چوبی روش‌های جذاب سرو این خوراکی خوشمزه هستند.

خشکبار

خشکبار به‌نوعی همان میوه‌های خشک‌شده هستند که در میان تنقلات تولد مظلوم واقع شده‌اند. انواع میوه خشک با رنگ‌بندی‌های جذاب و ظاهر زیبا برای پذیرایی در تولدها بسیار مناسب هستند. تزیین این خشکبار در ظروف جذاب مخصوص تولد و یا بسته‌بندی‌هایی که به صورت دست‌ساز می‌سازید هماهنگی آن‌ها را با تم تولد دوچندان و میز تنقلات شما را جذاب‌تر می‌کند.

برگ زردآلو، هلو پسته بادام، موز خشک، انبه خشک و دیگر میوه‌ها برخی از محبوب‌ترین‌ها هستند. این کار باعث می‌شود هم نیاز بدن افراد به مواد معدنی و ویتامین‌ها برطرف شود و هم از مصرف تنقلات باارزش غذایی پایین صرف‌نظر کنند.

خشکبار برای تنقلات تولد

آبمیوه

استفاده از یک نوشیدنی خوش‌طعم با رنگ زیبا یکی از بخش‌های جذاب هر تولدی است. نوشیدنی‌ها تنوع قابل‌ملاحظه‌ای دارند از انواع نوشابه‌های گازدار تا آبمیوه‌های خوش‌طعم می‌تواند گزینه‌های پیش روی شما باشند. باتوجه‌به این که نوشیدنی‌های گازدار برای کودکان مناسب نیست بهتر است در جشن تولدهایی که مخاطبین اصلی کودکان هستند از آبمیوه و یا شربت‌های خانگی مانند شربت آلبالو، پرتقال، زعفران و… استفاده کنید. استفاده از چند نوع آبمیوه با رنگ‌بندی متنوع هم می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد.

آبمیوه برای تنقلات تولد

چیپس

یکی از تنقلاتی که کودکان دست رد به سینه آن نمی‌زنند چیپس است. در واقع بهتر است بگوییم این خوراکی نه‌تنها بین کودکان بلکه بین بزرگسالان نیز طرف‌داران بسیار زیادی دارد.

تهیه چیپس به صورت خانگی یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تولدها است. به‌این‌ترتیب علاوه بر این که برای کودکان ظاهر جذاب‌تری دارد پذیرایی و می‌توانید خودتان چیپس را با مقداری روغن کمتر و به صورت طبیعی‌تر و سالم‌تر درست کنید و در کنار آن از سس‌ها و ماست‌موسیر استفاده کنید. دیزاین این خوراکی در ظروف مخصوص همراه با ماست‌موسیر ظاهری مجلسی و زیبا به آن می‌دهد. البته شما می‌توانید برای تنوع بیشتر چیپس‌ها را به صورت پیچ‌درپیچ و دور سیخ‌های چوبی درست کنید.

کیک‌های تک‌نفره یا کاپ کیک

علاوه بر کیک تولد، کودکان به کیک‌های تک‌نفره نیز علاقه زیادی نشان می‌دهند. می‌توانید با استفاده از خامه اسمارتیز و شکلات و یا حتی برش‌هایی از میوه آن را تزیین کنید و میز پذیرایی خود را با آن دیزاین کنید.

کاپ کیک مناسب برای تنقلات تولد

چند ایده غذایی برای جشن تولد 

سرو انواع فینگرفودها و غذاها با دیزاین شیک در جشن تولدها بخش مهمی از پذیرایی را شامل می‌شود. اگرمی خواهید پذیرایی متفاوتی داشته باشید با ما همراه باشید. در این قسمت برخی از خوراکی‌های مناسب برای عصرانه‌های مربوط به تولد را معرفی می‌کنیم:

  • مینی هات‌داگ
  • ماکارونی و پنیر
  • سبزیجات کبابی
  • ناگت گل‌کلم 
  • سمبوسه
  • انواع فینگرفودها
  • انواع ساندویچ‌ها

مینی هات‌داگ، همبرگر

در ابتدا لازم به ذکر است که هات‌داگ یا همبرگر به‌عنوان غذای کامل برای تمامی سنین استفاده می‌شود. صرف‌نظر از مکان برگزاری تولد، هات‌داگ و همبرگر از پرطرف‌دارترین‌ها حساب می‌شود. همچنین سرعت آماده‌سازی بالا و انعطاف‌پذیر در تزیین آن‌ها، از تمایزاتشان نسبت به الباقی خوراکی‌ها است. پیشنهاد می‌کنیم در این حالت هات‌داگ سارا از اندازه معمولی آن‌ها کوچک‌تر کرده تا طبخ ای برای کودکان راحت‌تر باشد. استفاده از نان‌های گرد کوچک و گوجه‌های گیلاسی به جذابیت بیشتر این خوراکی کمک می‌کند.

ماکارونی و پنیر

غذایی ویژه و پرطرف‌دار که اغلب کودکان و بزرگسالان با آن رابطه خوبی دارند. برای تبدیل‌شدن این غذا به یک خوراکی سالم‌تر، پیشنهاد ما استفاده از ماکارونی گندم و پنیر کم چرب است.

سبزیجات کبابی

سبزیجات کبابی مانند قارچ کبابی هنوز هم جزوی از بهترین موارد برای استفاده در جشن‌‌های تولد است. این ایده یکی از پرکاربردترین روش‌های پذیرایی در مهمانی‌ها است. خواص بالا و سلامت زیادی که در این ترکیب خوشمزه واقع شده، آن را به یکی از محبوب‌ترین‌های لیست تبدیل کرده است.

ناگت گل کلم

گل کلم به تنهایی منبع غنی ویتامین C است. استفاده از آن به عنوان یک خوراکی برای جشن تولد کودکان، علاوه بر زیبایی ظاهری آن، باعث سلامت بیشتر کودکان شما می‌شود. 

سمبوسه

یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های جنوب ایران که با وجود سادگی زیاد در پخت، طعم فوق‌العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید هزینه کمتری صرف مراسم و مهمانی خود کنید، پیشنهاد ما برای شما استفاده از این گزینه است.

انواع فینگرفودها

فینگرفودها به دلیل سرو آسان و دیزاین‌های متنوعی که دارند در تولدها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. علاوه‌برآن افراد باتوجه‌به بودجه و میزان هزینه‌ای که برای این قسمت در نظر گرفته‌اند می‌توانند فینگرفود مورد نظر را انتخاب کنند. در واقع این انعطاف‌پذیری یکی از مزیت‌های فینگرفود به شمار می‌رود. 

انواع ساندویچ با دیزاین‌های مختلف

یکی از خوراکی‌های خوشمزه که می‌توانید با انتخاب مواد اولیه و تزیینات، آن را به‌گونه‌ای دیزاین کنید که به شکل شخصیت‌های کارتونی و یا تم و رنگ مورد نظر تبدیل شود، ساندویچ است. دیزاین این خوراکی اغلب  کودکان را به خوردن آن مشتاق کند.

سعی کنید بیشتر از نان‌های فانتزی و نان تست استفاده کنید؛ چرا که علاوه بر زیبایی بیشتر، برای کودکان جذاب‌تر هم هست. پنیر، سبزیجات، کالباس از موادی هستند که در تهیه ساندویچ‌های متنوع استفاده می‌شود.

تنقلات تولد بزرگسالان

هرچه سن افراد بیشتر می‌شود علاقه آن‌ها به برگزاری جشن کمتر می‌شود؛ همچنین اگر هم برای خود جشنی بگیرند دوست دارند آن را ساده برگزار کنند، اما شما می‌توانید با بکار گیری ترفندهایی در دیزاین این نوع جشن‌ها را در عین سادگی بسیار شیک برگزار کنید.

قبل از هر چیز شما باید به‌خوبی با علایق و چیزهایی که فرد بزرگسال شما دوست دارد آشنا باشید؛ مانندتم، رنگ، غذا و بسیاری موارد دیگر که برگزاری هرچه بیشتر این جشن کمک می‌کند. تمام تنقلات ذکر شده در تولد کودکان با تغییرات جزئی در دیزاین و نحوه سر قابل‌استفاده در تولد بزرگسالان است. وجود آبمیوه، شیرینی، میوه و فینگرفودها بهترین گزینه‌ها برای تولد بزرگسالان است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بسیاری از تنقلاتی که در جشن تولدها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنا کنیم؛ البته نکته قابل‌ذکر این است که این خوراکی‌ها کاملاً سلیقه‌ای هستند. یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه تنقلات تولد رعایت شود این است که دیزاین خوراکی‌ها متناسب با تم و علاقه‌مندی شخصی باشد که تولد مربوط به اوست. به‌این‌ترتیب هم خوردن آن‌ها برای مهمان‌ها و به‌ویژه کودکان جذاب‌تر است و هم منظره و جلوه زیبایی را به جشن شما می‌بخشد؛ بنابراین تا می‌توانید خوراکی‌ها را با تزیینات مناسب تزیین کنید و از آن غافل نشوید.

مقالات مرتبط