بهترین شکلات‌ها برای مراسمات و مهمانی‌ها

بهترین شکلات‌ها برای مراسمات و مهمانی‌ها

حدود سه هزار سال پیش اولین دانه کاکائو در آمریکای مرکزی کشف شد. اولین شکلات chocolate جهان از این دانه به تولید رسید و مردم آن را هدیه‌ای از طرف خدا می‌دانستند. امروزه این خوراکی خوشمزه به بخش جدایی‌ناپذیر از مهمانی‌ها و مجالس تبدیل شده و همه افراد از کودکان گرفته تا بزرگسالان طعم بی‌نظیر شکلات را دوست دارند. اما به‌عنوان یک میزبان که وظیفه پذیرایی از مهمان‌ها را برعهده داریم، مهم‌ترین مسئله انتخاب بهترین شکلات برای جشن و مهمانی است. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف این محصول و قیمت آن‌ها، در ادامه با ما همراه باشد. 

معرفی انواع شکلات ایرانی و خارجی

شکلات یکی از پرطرف‌دارترین تنقلات در جهان است. جالب است بدانید که در سراسر دنیا به شکل‌ها و طعم‌های مختلف به فروش می‌رسند. این تنوع که باب میل هر سلیقه‌ای است شامل شکلات مغزدار، شکلات شیری، تلخ، شکلات سفید، شکلات مگا استار و غیره است. از جمله انواع آن:

  • شکلات مغزدار
  • شکلات شیری
  • شکلات تلخ
  • شکلات سفید
  • فرور روچر (فررو روشر یا فرور راچر)
  • شکلات مگا استار
  • شکلات توبلرون (Toblerone)

شکلات مغزدار

شکلات مغزدار از ترکیب شکلات با انواع مغزهای آجیل، خشکبار و میوه‌ها به دست می‌آید. این نوع شکلات به دلیل تنوع در مواد تشکیل‌دهنده و طعم خاص خود، محبوبیت زیادی دارند و بهترین گزینه برای پذیرایی در مهمانی باسلیقه‌های مختلف است. شکلات‌های قلبی دسئو فرمند که ترکیبی از شکلات شیری و مغز کرمی، توت‌ فرنگی است یکی از انواع شکلات مغز دار فرمند است.

شکلات شیری

شکلات شیری با افزودن شیرخشک یا ترکیبی از شیر تهیه می‌شود. این نوع شکلات درصد پایین‌تری از کاکائو نسبت به انواع دیگر دارد. مزه آن ملایم و شیرین‌تر از شکلات تلخ است. از انواع برند این محصول می‌توان به شکلات شیری فرمند، شکلات شیری گاوی، شکلات شیری مغزدار شونیز و شکلات شیری آیدین اشاره کرد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ که به شکلات سیاه یا تخته‌ای نیز معروف است، از ترکیب ۵۰ تا ۹۰درصد کاکائو جامد، شکر و کره کاکائو تولید می‌شود. شکلات تلخ انواع مختلفی دارد که شامل شیرین نشده (خالص‌ترین نوع آن که ۸۵ تا ۱۰۰ درصد از دانه کاکائو تهیه شده)، تلخ‌وشیرین (۶۵ تا ۸۰ درصد کاکائو)، نیمه شیرین (۳۵ تا ۶۰ درصد کاکائو) می‌شود.

شکلات سفید

این محصول از ترکیب شکر، کره کاکائو، شیر، وانیل و ماده‌ای چرب به نام لسیتین تهیه می‌شود. درصد کاکائو استفاده شده در شکلات سفید تقریباً صفر است. همین امر طعم آن را خاص و با بقیه شکلات‌ها متمایز می‌کند که مطابق سلیقه برخی از افراد نیست.

شکلات فرور روچر (فررو روشر یا فررو راچر)

یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین شکلات‌های جهان، شکلات فرور روچر است. این شکلات توسط شرکت‌های ایتالیا ساخته شده و ظاهری دایره‌مانند دارد. درون محصول یک مغز فندق قرار گرفته که طعم آن را به‌یادماندنی‌تر می‌کند. همچنین دورتادور مغز آن با لایه‌ای نازک از ویفر (شیری یا شکلاتی) پوشانده شده است.

شکلات مگا استار

شکلات مگا استار توسط شرکت شفق گستر یزد تولید می‌شود. این برند شامل انواع شکلات از جمله شکلات تلخ، شیری، تافی، مغزدار، ویفر و آب‌نبات طعم‌دار میوه‌ای است. این محصولات که به شهرت جهانی نیز رسیده‌اند، مشتریان مخصوص به خود را دارند.

شکلات توبلرون (Toblerone)

توبلرون توسط شرکت‌های کشور سوئیس تولید می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده این نوع شکلات، موادی از قبیل بادام، عسل، گز و کاکائو است. ظاهر مخروطی یا مثلثی محصول از شکل کوهی معروف در سوئیس، برگرفته شده است. شکلات‌های توبلرون طعمی خاص و باورنکردنی دارند و بهترین گزینه برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس هستند.

قیمت بهترین شکلات برای مهمانی

بهترین شکلات برای مراسم

قیمت بهترین شکلات برای مهمانی، بسته به عواملی همچون نوع و برند شکلات، تعداد، کیلویی بودن یا بسته‌بندی، مکان فروشگاه، متغیر است. به‌عنوان‌مثال خرید شکلات به صورت فله هزینه کمتری نسبت به نوع بسته‌بندی آن دارد. همچنین قیمت شکلات‌های باکیفیت در فروشگاه معتبر بالاتر از قیمت نوع بی‌کیفیت آن که توسط خرده‌فروشان به فروش می‌رسد، هستند. البته قابل‌ذکر است که خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به‌صرفه‌تر از مراجعه حضوری به محل فروش است.

راهنمای خرید بهترین شکلات برای مهمانی

همه افراد وقتی در نقش میزبان قرار می‌گیرند، می‌خواهند بهترین پذیرایی را به مهمانان خود ارائه دهند. لازمه این امر خرید بهترین و باکیفیت‌ترین نوع شکلات است. انتخاب و خرید شکلات مناسب می‌تواند کمی سردرگم کننده و تا حدی دشوار باشد. با رعایت نکات زیر می‌توانید خریدی مطمئن و آسان داشته باشید:

  • درنظرگرفتن سلیقه افراد
  • سنجیدن موقعیت و مناسبت مهمانی
  • توجه به قیمت محصول
  • اطمینان از کیفیت شکلات

درنظرگرفتن سلیقه افراد

هنگام خرید شکلات سلیقه افراد حاضر در مهمانی را در نظر بگیرید. اگر از سلیقه آن‌ها مطمئن نیستید، چند نوع شکلات را خریداری و با هم ترکیب کنید. همچنین می‌توانید از شکلات با مغزهای مختلف نیز استفاده کنید.

سنجیدن موقعیت و مناسبت مهمانی

در خرید شکلات به موقعیت و مناسبت مهمانی دقت کنید. این مناسبت‌ها می‌تواند عید نوروز، مهمانی خانوادگی، جشن تولد، عروسی و غیره باشد. سعی کنید متناسب با مهمانی دست به انتخاب و خرید شکلات بزنید.

توجه به قیمت محصول

باید توجه داشته باشید شکلات باکیفیت در فروشگاه‌های معتبر قیمت بالاتری نسبت به شکلات‌های بی کیفیتی دارد که توسط خرده‌فروشان به فروش می‌رسد. به دلیل قیمت پایین‌تر دچار اشتباه در خرید محصول نشوید.

اطمینان از کیفیت شکلات

بسته‌بندی شکلات باکیفیت سالم و بدون ایراد است. اما بسته‌بندی نوع بی‌کیفیت آن آسیب‌دیده و خرابی دارد. شکلات‌های مرغوب نرم و تازه هستند. درحالی‌که نوع نامرغوب آن‌ها سفت شده و طعم نامطبوعی دارند.

سخن پایانی

شکلات یکی از تنقلات خوشمزه و پرطرف‌دار در میان افراد کوچک و بزرگ است. این محصول انواع مختلفی دارد که در برندهای متفاوت تولید می‌شوند. قیمت بهترین شکلات برای مهمانی بسته به عواملی متغیر است و قیمت ثابتی ندارد. هنگام خرید شکلات پذیرایی به نکاتی از جمله قیمت، سلیقه مهمان، کیفیت و مناسبت توجه داشته باشید.

مقالات مرتبط