کالری انواع میوه خشک چقدر است؟

باید در هنگام مصرف، به کالری انواع میوه خشک دقت کرد.

تنها گروه غذایی که تمامی ارزش های غذایی را دارند میوه ها هستند . میوه ها جزء مواد غذایی هستند که ویتامین ها ، فیبر ها و آنتی اکسیدان های بسیار زیادی دارند به همین خاطر با وجود آنها همیشه شاداب و از بیماری ها به دور هستید . دانستن کالری میوه خشک مهم است. در ادامه آنها را برای شما بیان می کنیم.

با خشک کردن میوه ممکن است مقداری از مواد معدنی آن از بین برود ولی به دلیل اینکه  آب موجود در میوه گرفته می شود کالری بیشتر نسبت به میوه های تازه دارد. و نیزماندگاری آن بیشتری  می شود.

بعضی از میوه ها انرژی های فوق العاده ای دارند . کالری میوه خشک بستگی به  مقدار قند موجود در آنها دارد . میوه خشک میوه ای است که اکثر محتوای آب آن به طور طبیعی با خشک کردن از بین رفته است.آشنایی با کالری میوه خشک به افرادی که رژیم غذایی دارند کمک زیادی می‌کند.

کالری میوه خشک

میزان کالری میوه خشک به شرح زیر است:

 میزان کالری میوه خشک  
میزان کالریمقدارنام میوه
۲۲۱۰ گرمآلو
۲۲۱۰ گرمزرد آلو
۲۲۱۰ گرمهلو
۲۲۱۰ گرمگلابی
۲۲۱۰ گرمسیب
۵۳۱۰ گرمموز

نقش میوه خشک در سلامتی

طی تحقیقات، افرادی که از انواع میوه خشک مصرف کرده‌اند (با توجه به میزان کالری میوه خشک) سالم تر از افرادی بودند که مصرف نکرده‌اند. در روزهایی که افراد میوه خشک مصرف کرده بودند، مواد مغذی بیشتری نسبت به دیگر افراد دریافت کردند.

کالری میوه خشک سیب مناسب است.

میوه های خشک، با رعایت اصول تغذیه‌ای می‌توانند یک رژیم غذایی سالم باشند و می‌توانند یک میان وعده مغذی برای افراد به حساب آیند.

برای این که در هر فصلی از خواص میوه ها و مواد معدنی که دارند استفاده کنیم باید میوه ها را به روش های استاندارد که در مقالات دیگر به آن پرداخته ایم خشک کنیم. برای اطلاع بیشتر مقاله ۵ روش طرز تهیه میوه خشک روی بخاری، فر، مایکروفر، میوه خشک کن و هوای آزاد  را مطالعه کنید.

براساس آنچه گفتیم بهتر است میوه خشک را در برنامه غذایی خود بگنجانید، اما  یادتان باشد نباید زیاد روی کنید چون مضراتی هم دارد.امیدواریم این اطلاعات برایتان مفید بوده باشد.لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

مقالات مرتبط