چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟

ضد عفونی کردن آجیل

ضرورت مصرف آجیل در دوران کرونا:

در روز های کرونایی یکی از ضروری ترین موادی که باید از طریق آن انواع املاح معدنی و ویتامین ها را به بدن برسانیم، آجیل است. مغز و دانه های مغذی آجیل می توانند باعث تقویت گلبول های سفید شوند که نتیجه اش افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن است. در ادامه این مقاله به این سوال مهم پاسخ می دهیم که در این دوران چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

متاسفانه ویروس کووید ۱۹ از آن دست عوامل بیماری زایی است که مدت زمان بیشتری نسبت به سایر ویروس ها زنده می ماند. با توجه به اخبار های روزانه و تحقیقات سازمان بین المللی (WHO) هیچگونه نتیجه ای از ابتلا به ویروس توسط مواد غذایی گزارش نشده است؛ اما با در نظر گرفتن این اوضاع اسفناک که فشار زیادی به ما و جامعه پزشکی وارد کرده است، واجب می شود که هر فرد به شخصه تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کند و باید بدانیم چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟

چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟

در این مقاله سعی کرده ایم روش های مختصر اما مفیدی را در اختیار شما بگذاریم که با انجام آن ها می توانید آجیل و خشکبار خریداری شده را ضد عفونی و عاری از هرگونه ویروس کنید و به این سوال پاسخ دهیم که چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟

  • در اولین روش بهتر است که آجیل را پس از خریداری و اطمینان از تمیز بودن بسته ها، آن را در محیطی خشک و خنک به مدت سه روز قرار دهید. به گفته ویروس شناسان، عامل کووید ۱۹ نهایتا تا سه روز زنده خواهد ماند.
  • در دومین روش برای آن که خیال مصرف کنندگان از بابت ضدعفونی بودن موارد خریداری شده، راحت باشد باید به آجیل گرما دهید. گرمای زیاد باعث تغییراتی شیمیایی در بافت، چربی و در مجموع خود مغز ها می شود اما گرمای کنترل شده می تواند برای این کار مناسب باشد. در ادامه روش های بیشتری را در اختیارتان می گذاریم.

چگونه آجیل را ضد عفونی کنیم؟

انواع روش ها برای گرما دادن و ضد عفونی آجیل:

توصیه ی ما این است که از ابتدا آجیل مورد نظر خود را به اندازه ی مصرف یک هفته ای تهیه کنید. همچنین در نظر داشته باشید که آجیل شور و تفت دیده مدت زمان مصرف کمتری نسبت به آجیل خام دارد.

  1. آجیل خریداری شده را در یک زیپ کیپ ریخته و هوای اضافی را خارج کنید. سپس یک نی را داخل آن قرار دهید. (نی باید به گونه ای قرار بگیرد که مقداری از بدنه ی آن داخل محافظ پلاستیکی و سر آن خارج یا بالاتر از قسمت زیپ باشد.) با استفاده از سشوار هوای گرم و خشک را با کمک نی به آجیل ها منتقل کنید. حتما احتیاط کنید که در این روش به انگشتان دست آسیبی وارد نکنید.
  2. سینی فر را کاغذ روغنی پهن کنید و آجیل ها را روی آن پخش کنید. سینی را به فر منتقل کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۴۰ درجه سانتی گراد گرم کنید.
  3. اگر فر و یا ماکروفر در دسترس ندارید می توانید آجیل را در یک ظرف مناسب ریخته و برای مدت زمان کوتاهی روی شعله گاز قرار دهید. در این روش حتما از یک کفگیر چوبی برای هم زدن مداوم آجیل ها کمک بگیرید. در غیر این صورت ممکن است مغز هایی که در زیر قرار گرفته اند بسوزند.

مقالات مرتبط