چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟

انواع میوه های خشک شده

چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟ این سوال بسیاری از افراد است که این خشکبار را بشناسند.. در پاسخ به این سوال توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. اگر شما به دنبال پیدا کردن جواب برای سوال مذکور هستید، همراه ما باشید.

میوه های موجود در بازار همگی خوشمزه و جذاب هستند اما هر میوه مخصوص فصل خاصی است مثلا انار و خرمالو مخصوص فصل زمستان و آلوچه و توت فرنگی مخصوص فصل تابستان است.

 افراد برای نگهداری میوه های مورد علاقه خود می توانند آن را خشک و بسته بندی کنند. در واقع با خشک کردن میوه ها می توانید در تمام فصول سال همه میوه ها را داشته باشید. حال باید بگوییم چه میوه هایی را می توان خشک کرد. اگر دوست دارید در مورد خواص خشکبار نیز بدانید،خوب است مقاله “خشکبار چیست؟ خواص خشکبار چیست؟” را بخوانید.

روش های خشک نمودن میوه های فصل

میوه ها را می توان به وسیله دستگاه میوه خشک کن به راحتی خشک نمود. این دستگاه مخصوص خشک کردن میوه ها است. کار کردن با این دستگاه آسان است کافی است پس از قرار دادن میوه ها در داخل دستگاه  تایمر آن را تنظیم نمایید.

میوه های خشک شده به چه شکلی در می آیند؟

میوه های خشک شده به مانند چیپس های میوه ای در می آیند . این چیپس میوه ای یا میوه های آدامسی می تواند یکی از خوراکی های پذیرایی مهمانی های شما باشد. حال چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟ چه نکاتی برای انتخاب میوه ها وجود دارد؟

انواع میوه خشک شده

چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟

در ابتدا باید بدانید چگونه میوه ها را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب میوه ها

اگر خود اقدام به خشک نمودن میوه ها کرده اید توجه داشته باشید به هنگام خرید، میوه های کاملا رسیده و سفت را جدا کنید. مواد مغذی و قند موجود در میوه رسیده و سفت بسیار بالا است . تجربه نشان داده خشک کردن میوه های سفت بسیار راحت تر است . با خشک کردن میوه های سفت به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

میوه های انتخابی شما باید قابل خرد شدن باشند . توجه داشته باشید میوه های لک دار و خیلی رسیده برای خشک کردن مناسب نیست و نتیجه مطلوبی با میوه های نرم نخواهید داشت. میوه های انتخابی باید آبدار باشند زیرا آب موجود در میوه موجب می شود نتیجه نهایی شما مطلوب گردد. میوه های مورد علاقه خود را از دست ندهید در فصل هر میوه به دنبال خرید میوه های رسیده و سفت رفته و آن را به شیوه های مختلف خشک نمایید.

بسیاری از افراد، میوه های خشک شده را بیشتر دوست دارند. نگهداری از میوه های خشک شده  اصول خاص خود را دارد. میوه های خشک شده را باید در ظروف درب دار نگهداری نمود تا هیچگونه هوا و رطوبت وارد ظرف نشود.

میوه های قابل خشک کردن

اکنون باید بدانیم میوه های قابل خشک کردن کدامند:

زردآلو

زردآلو یکی از میوه های دوست داشتنی و خوشمزه فصل بهار و تابستان است. این میوه خوشمزه را خشک کرده و در ظرف های مناسب بسته بندی کنید.

هلو

هلو یکی دیگر از میوه های رایج برای خشک کردن است. میوه های خشک شده را در محیط خنک به دور از نور خورشید قرار دهید در غیر این صورت به سرعت خراب می شوند.

هلو خشک شده

سیب

سیب یکی از میوه های پرطرفدار ایرانی است. سیب یک میوه ۴ فصل بوده و امکان برداشت آن در تمام فصول وجود دارد به همین دلیل اگر به خشک کردن سیب علاقه مندید در تمام فصول سال می توانید اقدام به خشک کردن سیب نمایید. ۵۵ درجه سانتیگراد دمای مورد نیاز برای خشک کردن سیب است. چنانچه ۸ الی ۱۲ ساعت سیب را در دمای مذکور قرار دهید می توانید میوه خشک شده خوشمزه ای را تهیه کنید.

آناناس

آناناس یکی از میوه های خوشمزه است که طرفداران زیادی نیز دارد. با خشک کردن آناناس در فصل های بعدی نیز از خوردن آن محروم نشوید. انرژی نهفته در آناناس به هنگام ورزش کردن بسیار مفید واقع می شود بنابراین خوردن این میوه انرژی زا را از دست ندهید. ۵۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد دمای مورد نیاز برای خشک کردن آناناس است.

سایر میوه ها

خشک کردن میوه هایی همچون پرتقال، کیوی و نارنگی نیز در بین افراد رایج است. معمولا پرتقال ها پس از خشک شدن مقداری تلخ می شوند اما همین تلخی برای خیلی از افراد خوشایند است.

خیلی افراد در جواب سوال چه میوه هایی را می توان خشک کرد اینطور پاسخ می دهند که معمولا تمام میوه ها را میتوان خشک نمود. برای امتحان کردن می توانید هر میوه مورد علاقه خود را خشک و بسته بندی کنید . علاوه بر نحوه صحیح خشک کردن میوه ها نگهداری از میوه های خشک نیز حائز اهمیت است.

حال اگر بخواهیم به صورت خلاصه بگوییم چه میوه هایی را می توان خشک کرد؟ سیب،زردالو، آلوچه، پرتقال، کیوی و آناناس را می توان خشک و بسته بندی نمود.  امیدواریم از این میوه ها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. سالم و شاداب بمانید!

مقالات مرتبط