طرز تهیه بنه چگونه است؟

 طرز تهیه بنه چگونه است؟

بنه چیست و چگونه درست می شود؟ چقدر در مورد بنه می دانید؟ یکی از غذاهای ساده و بسیار مقوی برای مغز، بنه است. بنه دارای مواد مغذی فراوانی است و بهمین دلیل از آن بعنوان غذا نیز استفاده می شود. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد طرز تهیه بنه بیشتر بدانید.

بنه با نام های مختلفی شناخته می شود. در اصل بنه همان پسته وحشی است که با نام بن و نام علمی Pistacia Atlantica  شناخته می شود. درخت پسته وحشی بین ۲ تا ۷ متر ارتفاع دارد. از بنه برای موارد بسیار زیادی استفاده می شود و طرز تهیه بنه برای موارد مختلف، متفاوت است. اگر می خواهید در مورد خواص بنه بدانید،مقاله بنه چیست،خواص مهم آن را بدانید را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

بنه در واقع یک دانه روغنی به شکل تخمه است اما باید بگوییم که پوسته بسیار سفت و سختی دارد. درخت بنه جزو آن دسته درختانی است که عمر بسیار طولانی دارد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید با شیره و صمغی که در تنه درخت پسته وحشی وجود دارد سقز و آدامس تهیه می شود. بنه کاربرد بسیار زیادی دارد و از آن مصارف بسیاری می شود که در ادامه به بررسی این مصارف می پردازیم.

طرز تهیه بنه بسیار ساده است

طرز تهیه بنه در صنایع مختلف

بنه از آن دسته میوه هایی است که دارای خواص بسیار زیادی می باشد. طرز تهیه بنه به این صورت است که می توان آن را به عنوان ترشی استفاده کرد. همچنین روغن بنه بسیار مفید است و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. طرز تهیه بنه در صنایع مختلف، متفاوت است.

از بنه برای صنایع داروسازی و صنعتی استفاده می شود. میوه بنه یا پسته وحشی دارای خواص دارویی بسیار زیادی است. بنه برای کبد و طحال یک نوع تقویت کننده به حساب می آید. بنه نوعی مسکن برای دردهای کمر و پشت به حساب می آید.

از بنه برای تهیه سقز نیز استفاده می شود. سقز یکی از مهم ترین و با ارزش ترین اقلام صادراتی ایران به شمار می رود. در طرز تهیه بنه برای درمان، شما می توانید آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و برای ترک های عمیق لب از آن استفاده کنید.

بنه در درمان بسیاری از بیماری ها همچون یبوست بسیار موثر است. در صنایع عطر سازی استفاده از بنه به وفور دیده می شود. بنه در اکثر صنایع داروسازی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر آن از بنه در صنایع چرم و کفش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بنه یک نوع ملین بسیار قوی به حساب می آید و در درمان بسیاری از ناراحتی های گوارشی و روده بسیار موثر است. همچنین نوعی آنتی بیوتیک قوی به حساب می آید. پسته وحشی نوعی چربی غیر اشباع است که برای بدن انسان بسیار مفید است.

به همین علت از بنه یا همان پسته وحشی در غذاهای مختلف استفاده می شود. البته ناگفته نماند که در ابتدا آب و عصاره بنه را می گیرند و سپس از آن برای طبخ غذاهای مختلف استفاده می کنند.

طرز تهیه ترشی بنه

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم از بنه در صنایع مختلفی استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید طعم و مزه فوق العاده بنه باعث شده تا از آن در تهیه ترشی نیز استفاده شود. ترشی بنه یا پسته وحشی یکی از فوق العاده ترین ترشی های محلی است.

این ترشی طعم و مزه بسیار عالی و فوق العاده ای دارد. در ادامه قصد داریم تا طرز تهیه بنه برای ترشی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه بنه برای ترشی

  • بنه یا پسته وحشی ۱ کیلو
  • نمک به میزان لازم
  • سرکه به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه بنه بعنوان ترشی بسیار ساده است. در ابتدا بنه ها را به خوبی بشورید و آن را داخل یک سبد قرار دهید تا به خوبی آب آن برود. شما می توانید بنه را به صورت دانه دانه در ظرف مورد نظر بریزید و یا به همان صورت آن را داخل ظرف شیشه ای بریزید.

لایه به لایه بنه را قرار دهید و ما بین آن نمک بریزید. بعد از اینکه این کار را انجام دادید سرکه را به بنه اضافه کنید تا کاملا ظرف را پر کند. سپس درب ظرف را محکم ببندید و در یک محیط سرد و یا داخل یخچال قرار دهید. هر چند روز یک بار درب ظرف را باز کنید و به آن سرکه اضافه کنید زیرا بنه سرکه را به خود جذب می کند.

طرز تهیه آب بنه

از بنه برای تهیه ترشی و غذا در ایران استفاده می شود. بنه به دلیل دارا بودن خواص بسیار زیاد بسیار مورد توجه قرار می گیرد. همچنین طعم و مزه فوق العاده آن موجب شده تا طرز تهیه بنه به روش های مختلف صورت گیرد و در موارد متفاوتی از آن استفاده شود.

زمانی که مغز میوه بنه به خوبی برسد می توانید آن را در آسیاب بریزید و به خوبی آن را له کنید. سپس بنه له شده را در آب جوش بریزید و اجازه دهید به خوبی بجوشد. حالا آب بنه شما آماده است و می توانید با اضافه کردن حبوبات گرم به آن نوعی غذای محلی کرمانی به نام قاتق بنه درست کنید.

 

دانه های بنه به دلیل روغنی بودن و چرب بودن دارای انرژی بسیار زیادی است بنابراین می توان گفت آب بنه بسیار مقوی است.

طرز تهیه بنه بعنوان یک غذای مقوی ساده است آیا این مقاله توجه شما را جلب کرد؟ توانستیم شما را به بنه بعنوان غذا علاقه مند کنیم؟ حتما سعی کنید یکبار این غذا را امتحان کنید تا ببینید از آن خوشتان می آید یا نه.طرز تهیه بنه ساده است.آب بنه طعم خوبی دارد و احتمالا آن را دوست خواهید داشت. درعین حال به یاد داشته باشید بنه خواص زیادی دارد،پس سعی کنید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

آجیل و خشکبار زربار

مجموعه تولیدی آجیل و خشکبار زربار از زیر مجموعه های شرکت گز آنی تک اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار زیر باز نماید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین این مجموعه به آدرس اینترنتی www.zarbarnuts.com امکان ارسال به کلیه نقاط ایران (به صورت رایگان) و همچنین خارج از ایران را فراهم نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *