مهمترین خواص پسته در درمان بیماری ها

 مهمترین خواص پسته در درمان بیماری ها

پسته یک ماده غذایی ارزشمند است این آجیل خوشمزه جزو کم کالری ترین آجیل ها به حساب می آید و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. خواص پسته بسیار زیاد است بنابراین مصرف روزانه آن می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند و در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد.در این مقاله برخی از خواص پسته را معرفی می کنیم.

درمان بیماری ها با پسته

این آجیل خوشمزه فواید بسیار زیادی دارد و اگر از خواص پسته خبر داشته باشید حتما آن را در لیست تغذیه روزانه خود قرار می دهید. این آجیل برای کودکان نیز خواص زیادی دارد. در صورت علاقه مندی می توانید از مقاله خواص پسته برای کودکان در بلاگ ما دیدن نمایید.شاید برایتان جالب باشد تا بدانید پسته جزو آجیل های کم کالری به حساب می آید و مصرف آن برای افرادی که رژیم غذایی دارند هیچ اضافه وزنی در پی نخواهد داشت.

 پسته تاثیرات بسیار زیادی در سلامتی بدن انسان دارد و هرگز نباید از خوردن آن غافل شد. این مغز خوشمزه ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. از مهمترین خواص پسته می توان به دارا بودن اسید های چرب مفید، فیبر غذایی، دارا بودن پولی فنول و منبع آنتی اکسیدان ها اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا خواص پسته در درمان بیماری های مختلف را بررسی کنیم.

درمان استرس با پسته

اگر احساس اضطراب و یا افسردگی دارید، بهترین راه برای برطرف کردن آن مصرف پسته است. تحقیقات مختلفی که بر روی پسته انجام شده است نشان می دهد پسته به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های قوی مانند کریستین، لوتئین و رسوراترول باعث از بین رفتن اضطراب و استرس می شود.

ترکیبات پسته بر روی استرس تاثیرات مثبتی می گذارند و باعث از بین رفتن آن می شوند. بنابراین اگر شما در برنامه تغذیه روزانه خود مصرف پسته را قرار دهید به برطرف کردن اضطراب و استرس خود کمک بزرگی کرده اید. همه ما پسته را با عنوان منبع پتاسیم می شناسیم. پتاسیم، این ماده معدنی به تنظیم فشار خون انسان بسیار کمک می کند.

همچنین این آجیل خوشمزه و پر خاصیت منبع منیزیم است. منیزیم کاملا ضد استرس و فشار خون است و مصرف آن این ابتلا به این بیماری ها را کاهش می دهد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید بدن خانم ها در روز به ۳۶۰ و بدن آقایان به ۴۲۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد و در هر ۳۰ گرم پسته ۸ درصد منیزیم وجود دارد. بنابراین با مصرف روزانه این ماده غذایی ارزشمند می تواند نیاز بدنتان به این مواد معدنی را برطرف کنید.

خواص پسته و درمان یبوست

از خواص پسته می توان به دارا بودن مقدار زیادی مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر اشاره کرد. فیبر یکی از مواد معدنی است که در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش بسیار مهمی دارد و از یبوست جلوگیری می کند. در هر ۲۸ گرم پسته تقریبا ۳ گرم فیبر وجود دارد. این مقدار می تواند ۱۲ درصد نیاز روزانه بدن انسان را تامین کند.

 فیبر ها نقش مهمی در جذب آب در روده ها دارند. جذب آب در روده ها باعث انقباض روده و تسریع در روند دفع می شود. همچنین فیبرها به تحریک فعالیت باکتری کولون کمک می کند. در نتیجه مصرف پسته از یبوست جلوگیری میکند.

مصرف پسته برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی

یکی دیگر از خواص پسته دارا بودن مقدار زیادی اسیدهای چرب مفید برای بدن است. چربی های موجود در پسته در دسته چربی های اشباع نشده قرار دارند و این چربی ها در کاهش کلسترول خون کمک بسیار زیادی می کنند. تقریبا می توان گفت حدود ۹۰ درصد چربی هایی که در پسته وجود دارند، جزو چربی های اشباع نشده هستند. این چربی ها از به وجود آمدن بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کنند.

ظرف قلبی شکل دارای پسته است. خواص پسته در درمان بیماری ها زیاد می باشد.

همانطور که در مبحث قبلی به آن اشاره کردیم، پتاسیم موجود در پسته باعث تنظیم فشار خون می شود. تنظیم فشار خون در درمان بسیاری از بیماری های قلبی عروقی موثر است. با مصرف پسته می توانید به تنظیم فشار خون خود و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کنید. پسته یکی از آجیل هایی است که برای سلامت قلب انسان بسیار مفید است.

جذب آهن با مصرف پسته

اگر بخواهیم خواص پسته را نام ببریم باید بگوییم این آجیل مقوی خواص بسیار زیادی دارد. خاصیت های پسته هم باعث تامین نیاز بدن می شوند و هم در درمان و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها به بدن انسان کمک می کند.

 بسیاری از مشکلاتی که برای بدن انسان به وجود می آید ناشی از کمبود آهن است. کمبود آهن در بدن انسان مشکلات بسیار زیادی همچون کم خونی، ریزش مو، افسردگی، خستگی، ضعف و بی حالی و… به وجود می آورد. یکی از مواد معدنی که در پسته وجود دارد مس است. مس یکی از مواد معدنی است که باعث جذب آهن در بدن می شود.

پسته را می توان به عنوان منبع غنی مس شناخت. در نتیجه با مصرف پسته به جذب آهن در بدن خود کمک کنید و از ابتلا به بیماری کم خونی که به دنبال خود بیماری ها و مشکلات دیگر نیز به همراه دارد، جلوگیری کنید.

کنترل دیابت با مصرف پسته

مصرف پسته تاثیرات بسیار مثبتی بر روی عملکرد بدن می گذارد. قطعا تامین ویتامین ها و مواد معدنی بدن در بهبود عملکرد بدن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. خواص پسته باعث تامین بسیاری از مواد های معدنی بدن می شود.

 پسته سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها به کنترل و کاهش دیابت در بدن انسان کمک بسیار بزرگی می کنند. همانطور که مصرف پسته در کنترل و تنظیم فشار خون تاثیر مثبتی دارد؛ در کنترل و تنظیم دیابت نیز موثر است و با مصرف آن می توان دیابت خون را متعادل کرد. حتما مصرف روزانه پسته را در لیست تغذیه خود قرار دهید و از خاصیت های بیشمار این ماده غذایی ارزشمند غافل نشوید.

حفظ سلامت چشم و مغز

پسته دارای لوتئین است. این ماده بسیار مهم در حفظ سلامت چشم کاملا موثر واقع می شود. افرادی که در سنین بالاتر قرار دارند می توانند با مصرف پسته از ابتلا به انواع مریضی های چشمی جلوگیری کنند، زیرا با افزایش سن، چشم ها دچار یک سری اختلالات و مشکلات می شوند.

لوتئین ماده ای است که از قرنیه چشم در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند بنابراین شما می توانید با مصرف روزانه پسته این ماده ضروری را به بدنتان برسانید تا به بیماری های چشمی دچار نشوید.

علاوه بر چشم، لوتئین ماده ای است که برای بهبود و افزایش عملکرد مغز نیز بسیار مفید است. مصرف لوتئین می توانید به کودکان و نوجوانانی که در سنین رشد قرار دارند کمک بسیار زیادی کند و باعث تقویت هوش و حافظه آنها و در نتیجه افزایش قدرت یادگیری آنها شود.

همچنین لوتئین در بزرگسالان باعث بهبود عملکرد مغز می شود. علاوه بر لوتئین، پسته تازه سرشار از منیزیم است و این ماده برای افزایش توانایی مغز برای یادگیری و تمرکز بسیار مفید است.

پسته دارای فواید بسیار زیادی است شما می توانید با مصرف آن از این فواید بهره مند شوید. یکی دیگر از فواید این ماده خوراکی با ارزش برای بدن، افزایش سطح انرژی است. لوتئین موجود در پسته ماده بسیار مغذی و مناسبی برای افزایش سطح انرژی و توانایی در انجام کارهای روزانه است. شما می توانید با مصرف آن در وعده صبح انرژی روزانه خود برای انجام فعالیت ها را افزایش دهید.

تقویت سیستم دفاعی بدن با مصرف پسته

پسته از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است به طوری که نمی توان آن را نادیده گرفت. تقویت سیستم ایمنی بدن یکی دیگر از خواص پسته است. پسته به دلیل دارا بودن منبع غنی از ویتامین ب۶ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. همانطور که میدانید اگر سیستم دفاعی بدن به خوبی عمل کند از ابتلا به بسیاری از عفونت ها و سرطان ها جلوگیری می شود. پس اگر پسته را یک ماده غذایی ضد سرطان بنامیم، بیراه نگفته ایم.

خواص پسته برای تقویت سیستم دفاعی بدن و رفع بیماری ها فراوان است.

خواص پسته برای پوست

پسته علاوه بر اینکه به درمان و جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها کمک بزرگی می کند، در زیبایی و سلامت پوست و مو نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. می توان پسته را یک مرطوب کننده پوست معرفی کرد. چرا که دارا بودن مواد معدنی بسیار زیاد در پسته نتیجه این چنین مثبت بر روی اعضای مختلف بدن می گذارد.

 پسته از ظهور زودرس علائم پیری در چهره شما جلوگیری می کند و با مصرف مرتب آن می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در پسته باعث می شود تا از به وجود آمدن ترک های پوستی به خصوص در ناحیه پا جلوگیری شود.

اسید های چرب موجود در پسته در حفظ طراوت و درخشندگی پوست بسیار موثر است. اگر پسته همیشه در برنامه تغذیه شما وجود داشته باشد هیچ گاه دچار پیری زودرس و مشکلات پوستی نخواهید شد.

از خواص بیشمار پسته این ماده غذایی ارزشمند غافل نشوید و مصرف آن را به طور مرتب در برنامه تغذیه روزانه خود قرار دهید تا از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرده و به حفظ طراوت و زیبایی پوست خود کمک کنید.

پسته یکی از پر خاصیت ترین آجیل ها است که حاوی  ویتامین های زیادی است. پسته برای پوست، مو ،سیستم دفاعی بدن ، دیابت و … مفید است. اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، بهتر است که  آن را در مصرف روزانه خود قرار دهید و از خواص پسته بهره ببرید. امیدواریم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرارگرفته باشد.

آجیل و خشکبار زربار

مجموعه تولیدی آجیل و خشکبار زربار از زیر مجموعه های شرکت گز آنی تک اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار زیر باز نماید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین این مجموعه به آدرس اینترنتی www.zarbarnuts.com امکان ارسال به کلیه نقاط ایران (به صورت رایگان) و همچنین خارج از ایران را فراهم نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *