خواص فندق ماکادمیا چیست؟

فندق ماکادمیا

فندق یکی از آجیل های درختی می باشد که محبوبیت زیادی دارد و خواص منحصر به فردی دارد. فندق انواع مختلفی دارد که فندق ماکادمیا نمونه ای از آن می باشد. فندق ماکادمیا نوعی فندق استرالیایی است که بافت مغز آن خامه ای است. این نوع فندق، فندق بومی استرالیا است اما در مناطق دیگری چون برزیل، هاوایی و …. نیز کشت می شود. در اینجا قصد داریم به بیان خواص فندق ماکادمیا بپردازیم و همچنین ارزش غذایی آن و …. را بیان کنیم.

خواص فندق ماکادمیا چیست ؟

فندق ماکادمیا خواص زیادی دارد در حقیقت از این نوع ماده غذایی می توان برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان بیماری های قلبی عروقی، درمان سرطان، کاهش وزن و کمک به لاغری، درمان مشکلات گوارشی، درمان مشکلات استخوان ها، پوکی استخوان، درمان کم خونی، بهبود مشکلات چشم، درمان آرتروز، تقویت مو، تامین انرژی مورد نیاز بدن و …. اشاره کرد. برخی از خواص مهم آن عبارتند از:

تنظیم کلسترول

یکی از خواص فندق ماکادمیا تنظیم کلسترول بدن می باشد. به عبارت دیگر در ساختار این ماده غذایی چربی های غیر اشباع وجود دارد که به تنظیم تری گلیسیرید و کلسترول بدن کمک می کنند.

درمان مشکلات قلبی عروقی

از دیگر خواص فندق ماکادمیا، بهبود مشکلات قلبی عروقی و درمان آن ها می باشد. در حقیقت این ماده غذایی مانع از بروز مشکلات قلبی عروقی می شود.

درمان سرطان

این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشد، در نتیجه به درمان سرطان کمک می کند. در حقیقت آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها به مبارزه با سلول های بیگانه می پردازند و آن ها را از بین می برند.

کاهش وزن و لاغری

از دیگر خواص فندق ماکادمیا می توان به کاهش وزن اشاره کرد. به عبارت دیگر این ماده غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع می باشد که به کاهش اشتها کمک می کنند. لازم به ذکر می باشد که فندق نامبرده متابولیسم بدن را افزایش می دهد و کاهش وزن را به همراه دارد.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

از دیگر خواص فندق ماکادمیا می توان به هضم بهتر و سریع تر مواد غذایی اشاره کرد. در حقیقت این ماده غذایی به دلیل وجود فیبر در ساختار آن به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند و مشکلات گوارشی را درمان می کند.

فندق استرالیایی ماکادمیا

درمان مشکلات استخوان ها

فندق ماکادمیا سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی زیادی چون منگنز، فسفر و منیزیم می باشد که به استحکام استخوان ها، تقویت آن ها و … کمک می کند. برای درمان مشکلات استخوان ها و همچنین پوکی استخوان می توان فندق ماکادمیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

درمان کم خونی

از دیگر خواص فندق ماکادمیا می توان به درمان کم خونی اشاره کرد. در حقیقت فندق ماکادمیا منبع غنی از مس و آهن می باشد، در نتیجه مصرف آن به رشد و تکثیر گلبول های قرمز خون کمک می کند و کم خونی را درمان می کند. لازم به ذکر است که این ماده غذایی سرعت گردش خون را بهبود می بخشد.

بهبود بینایی و درمان مشکلات چشم

فندق ماکادمیا سرشار از ویتامین بی ۱ می باشد و همچنین دارای امگا ۳ و امگا ۶ است. ویتامین ها و اسید های چرب نامبرده به بهبود مشکلات چشم کمک می کنند و بینایی آن را بهبود می بخشند.

حفظ سلامتی مغز

از دیگر خواص فندق ماکادمیا می توان به حفظ سلامت مغز و عملکرد آن اشاره کرد. به عبارت دیگر فندق ماکادمیا از آلزایمر، پارکینسون و …. جلوگیری می کند. در ساختار فندق نامبرده ماده ای به نام توکوترینول وجود دارد که مانع از بروز بیماری های نامبرده در مغز خواهد شد.

درمان مشکلات کلیوی

از دیگر خواص این فندق های استرالیایی، درمان مشکلات کلیوی می باشد. فندق ماکادمیا سرشار از منگنز است، در نتیجه مصرف آن به درمان مشکلات کلیوی کمک می کند. توجه کنید که مصرف بی رویه آن باعث تشدید بیماری های کلیوی خواهد شد.

نحوه استفاده از فندق ماکادمیا

استفاده از فندق ماکادمیا روش های مختلفی وجود دارد. به عبارت دیگر می توان فندق استرالیایی را به صورت خام، به صورت بو داده و یا طعم دار، به صورت کره فندق ماکادمیا و …. مورد استفاده قرار داد.

این نوع فندق را می توان با مغز های دیگر مانند پسته، بادام و …. مخلوط کرد. ناگفته نماند که می توان از این ماده غذایی برای طعم دادن به انواع شیرینی ها، دسر ها، کیک و … استفاده کرد.

ماکادمیا

تهیه کره فندق ماکادمیا

امکان تهیه کره فندق ماکادمیا در منزل وجود دارد. برای انجام این کار باید ابتدا مغز فندق ها را جدا کنید و سپس آن ها را تفت دهید. عمل تفت دادن را ادامه دهید تا محتویات داخل ظرف به خوبی مزه دار شوند. حال آن ها را توسط دستگاه آسیاب کنید تا به خوبی پودر شوند. سپس به آن مقداری روغن کنجد اضافه کنید و مجدد حرارت دهید.

ارزش غذایی فندق ماکادمیا

فندق ماکادمیا ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. به عنوان مثال ۲۸ گرم از این ماده غذایی حاوی ۲۳ گرم چربی، ۲ گرم پروتئین، ۴ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم قند، ۳ گرم فیبر و …. می باشد . همچنین مصرف ۲۸ گرم از این ماده غذایی قادر به تامین حدود ۵۸ درصد منگنز از نیاز روزانه، حدود ۲۲ درصد تیامین، حدود ۱۱ درصد مس، حدود ۹ درصد منیزیم، حدود ۶ درصد آهن و …. خواهد بود.

از آنچه گفتیم بر می آید که خواص فندق ماکادمیا فراوان است. سعی کردیم برای شما مطالب دیگری نیز در مورد این فندق خاص بیان کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید. امیدواریم برایتان مفید واقع شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط