همه چیز در مورد طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان

حریره بادام برای بزرگسالان

یک صبحانه زمانی می تواند اشتها برانگیز باشد که به میزان کافی جذاب و خوشمزه باشد. بعضی وقت ها لازم است کمی تنوع برای خودمان ایجاد کنیم،مثلا می توانیم در آنها از آجیل استفاده کنیم. درست است که حریره بادام اغلب برای نوزادان و بچه ها استفاده می شود اما به سبب خواص فوق العاده‌ای که دارد استفاده از آن در برنامه غذایی بزرگسالان هم به شدت توصیه می شود. 

روش تهیه حریره بادام برای بزرگسالان

مواد مورد نیاز

  • آرد برنج ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر قند یک قاشق غذاخوری
  • بادام یک فنجان
  • شیر یا آب نیم لیتر

زمان آماده سازی ۳۵ دقیقه

مراحل تهیه حریره بادام

ابتدا بادام ها را در آب جوش خیس کنید و بگذارید سه الی چهار ساعت بماند. بعد از اینکه پوست آن نرم شد، بادام ها را از آب خارج کرده و پوست های آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که بادام ها را با پوست هم می توانید استفاده کنید اما اگر پوست آن را جدا کنید فرنی لطیف تری خواهید داشت. 

دوقاشق آرد برنج و پودر قند را تفت می دهیم باید مراقب باشیم که آرد گلوله نشود. بقیه شیر را کم کم اضافه کنید. حرارت ملایم باشد و مدام هم بزنید. در این مرحله میزان شیرینی راتست کنید و در صورت کافی نبودن کمی شکر به فرنی اضافه کنید. بعد از قوام آمدن فرنی  بادام را به آن اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. 

توجه داشته باشید که، هم می توانید بادام را به صورت رنده شده به مواد اضافه کنید و هم اینکه ابتدا آن را با مقداری آب در مخلوط کن میکس  کرده وترکیب میکس شده‌ را به فرنی اضافه کنید. هنگام میکس کردن بادام، برای گرفتن بهترین نتیجه مخلوط کن را در بالاترین سرعت آن استفاده کنید. می توانید برای مقوی تر شدن آن یک قاشق کره یا روغن به دلخواه اضافه کنید.

بادام مورد استفاده در حریره بادام

دستورالعمل های متفاوتی برای طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان وجود دارند که یکی از آنها استفاده ازبادام بوداده است. در این نوع شیربادام ابتدا باید بادام ها را روی یک سینی که با ورقه روغنی پوشانده شده پهن کنیم. سینی را حدود ۵ تا ۷ دقیقه در فر بگذاریم تا کمی تفت بخورد. 

مراقب باشید که بادام ها نسوزد چون مزه‌ی تلخی به شیربادام خواهد داد. بادام را از فر خارج کنید وچند دقیقه بگذارید تا خنک شود. سپس بلافاصله بادام را با آب مخلوط کنید تا زمانیکه کمی نرم شود. در این مرحله بادام های له شده و آب  را به همراه شیرنارگیل در قابلمه ای بریزید تا جوش بیاید و برای اینکه نچسبد آن را مدام هم بزنید. 

هنگامی که مخلوط بادام شروع به غلیظ شدن کرد کمی وانیل به آن اضافه کنید. بگذارید دو سه دقیقه بپزد تا به خوبی با شیر مزه دار شود. فرنی را خاموش کرده و پس از اینکه کمی خنک شد سرو کنید. 

در این روش تفت دادن بادام برای طعم دادن به آن بسیار مهم است. همچنین شما میتوانید در انتها قطعات موز را برای تزیین به آن اضافه کنید. برای شیرین کردن فرنی استفاده از عسل هم می تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در پایان پس از اینکه کمی خنک شد فرنی را در ظرف دردار داخل یخچال نگه داری کنید. 

نکته مهم:  درصورتی که فرنی را با آب درست می کنید، می توانید بعد ازسرد شدن کمی شیر خشک به آن اضافه کنید. (البته این روش بیشتر برای کودکان توصیه می شود)

ارزش غذایی

دانستن ارزش غذایی هر خوراکی یک اصل برای انتخاب غذاها و میان وعده هاست. در این قسمت سعی کردیم ارزش غذایی را در مشخص کنیم.

  • ۴۴۶کیلو کالری
  • کربوهیدرات ۱۴ گرم
  • پروتئین ۱۱گرم
  • چربی ۴۲ گرم
  • چربی اشباع شده ۲۱ گرم
  • سدیم ۹۲ میلی گرم
  • پتاسیم ۵۰۴ کیلوگرم
  • کلسیم ۱۵۹ میلی گرم

فواید حریره بادام

مغزها سرشار از پروتئین ها وچربی های مفید هستند. چربی های سالم که حتی باعث لاغر شدن می شود. از جمله مواد مورد نیاز بدن که در مغزها یافت می شود می توان به فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A وE وB ، انواع پروتئین ها، املاح ضروری و اسید های چرب غیراشباع که برای بدن مفید و حیاتی است. اشاره نمود.

این خوراکی علاوه براینکه برای سلامت پوست بسیار مفید است. یکی از منابع مهم پروتئین و همچنین منبع سرشار اسید آلفالینولئیک است که تاثیر خوبی بر عملکرد مناسب عروق دارد. این فرنی حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی برای پیشگیری از سرطان است و به جریان بهتر خون کمک می کند.

حریره بادام صبحانه مفیدی است که به شدت پیشنهاد می شود. خصوصا اگر می خواهید پوست و موی خوبی داشته باشید توصیه می کنیم حتما حریره بادام را در برنامه غذاییتان بگنجانید.البته لازم است بدانید برای دستیابی به خواص و نتیجه بخش بودن آن باید به طور مستمر آن را مصرف کنید.

حریره بادام تزئین شده با موز و آجیل

نکات مهم در طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان

اگر حریره بادام را برای بزرگسالان تهیه می کنید می توانید از طعم دهنده های دیگری مثل چوب دارچین هل یا گلاب، بسته به ذائقه خود استفاده کنید. اما در صورتی که آن را به عنوان غذای کمکی برای کودکان آماده می کنید، بهتر است دامنه غذایی را زیاد گسترده نکنید. حتی بهتر است بادام را به تنهایی از صافی رد کرده و حریره‌ی آن را بدون هیچ افزودنی به کودک بدهید. گفتنی است میزان شیرینی این خوراکی برای کودکان هرچه کمتر باشد مفید تر خواهد بود.

در این مقاله در مورد طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان صحبت کردیم. ارزش غذایی حریره بادام بر هیچکس پوشیده نیست .چنین دستورالعمل های خوشمزه و کم کربوهیدرات و بدون قند به سلامت ما کمک شایانی می کند. این خوراکی برای بزرگسالان نیز بسیار مفید است. در این مقاله سعی کردیم طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان را به ساده ترین شکل ارائه دهیم. قطعا از وقت گذاشتن برای آن و تهیه کردن این فرنی خوشمزه لذت خواهید برد.

مقالات مرتبط