راهنمای کامل تزیین آجیل + عکس های جدید

تزیین آجیل

آجیل و خشکبار به دلیل محبوبیت بالای خود تقریبا در تمامی جشن ها و مراسمات حضور پررنگی دارند. آجیل یلدا، آجیل عید نوروز و آجیل سفره عقد از پر مصرف ­ترین آجیل ها هستند که البته حضور این آجیل ها در این مراسمات، بیشتر جبنه تزیینی و تشریفاتی دارد. در اکثر مناسبت ها و به ویژه در مراسماتی مانند شب یلدا که آجیل صرفا نمایشی است، چیدمان و تزیین آن بسیار مهم و بااهمیت است. برای دریافت راهنمای کامل تزیین آجیل + همراه با عکس واقعی با ما همراه باشید.

تزیین آجیل در اشکال مختلف

یک نمونه از روش های تزیین آجیل، قرار دادن خشکبار در کنار یکدیگر در قالب شکل های مختلف است؛ به عنوان مثال با کنار هم قرار دادن تخمه های آفتابگردان به شکل گل می­توانید طرح بسیار زیبایی را به وجود بیاورید.

البته در نظر داشته باشید که در این نوع تزیینات باید آجیل ها را با استفاده از چسب حرارتی به یکدیگر بچسبانید. تنوع در مدل های تزیین بسیار زیاد است. ترکیب پسته خندان و مغز گردو به شکلی که پسته ها گلبرگ های یک گل و مغز گردو در وسط آن باشد از شایع­ترین روش های تزیین آجیل بوده و تحت عنوان تزیین به شکل گل شناخته می­شود؛ این مدل تزیین با استفاده از سایر آجیل ها و جابه‌جایی آن ها می‌تواند مدل های مختلفی را پدید آورد.

همچنین می­توانید درون یک سبد گل را با چسباندن مغزدانه ها به یکدیگر به شکل گل تزیین کنید؛ برای انجام این تزیین باید مثلا چند عدد پسته را به صورت غنچه به هم چسب زده و آن را با استفاده از یک سیم به عنوان شاخه گل درون سبد قرار دهید.

این عمل را می­توانید با بادام درختی، گردو، انواع تخمه و دیگر مغزدانه ها نیز انجام دهید. از دیگر روش های تزیین آجیل، قرار دادن خشکبار درون یک سینی یا ظرف به اشکال مختلف است. شما می­توانید با استفاده از نحوه چیدمان آجیل درون ظرف، اقدام به ایجاد شکل های مختلف کنید. دقت داشته باشید برای اینکه این طرح به صورتی شکیل و زیبا پیاده‌سازی شود، باید چیدمان مواد بسیار دقیق و مرتب بوده و اندازه هر کدام از خشکبار نیز باید یکسان و یکنواخت باشد.

تزیین آجیل در منزل با استفاده از مقوا

برای تزیین انواع آجیل به چند مدل قالب نیاز دارید که هم به صورت آماده موجود هستند و هم ­می­توانید خودتان آن را با استفاده از مقوا و چسب آماده کنید؛ البته در بسیاری از فروشگاه ها آجیل تزیین شده نیز وجود دارد.

بنا بر سلیقه خود می­توانید آجیل را به صورت جداگانه یا مخلوط در قالب های تهیه شده قرار دهید. برای تهیه قالب در منزل می­توانید طرح مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کرده و سپس با استفاده از یک برگه روغنی نازک و قرار دادن آن روی صفحه نمایشگر، طرح اولیه را بکشید.

همچنین می­توانید پس از انتخاب طرح با استفاده از دستگاه پرینتر آن را چاپ کنید. سپس کاغذ روغنی یا برگه چاپ شده را روی یک مقوا قرار داده و با استفاده از قیچی قسمت بیرونی طرح را برش دهید.

حال با استفاده از چسب حرارتی نقاط برش خورده را به یکدیگر بچسبانید. دقت داشته باشید که چسب زدن در این مرحله بسیار مهم است؛ چرا که به دلیل وزن آجیل ممکن است مقوا پاره شده یا نقاط چسب خورده آن کنده شود. بعد از آن می­توانید به سلیقه خود اقدام به تزیین آجیل کنید. بعد از تزیین و چیدمان آجیل، بهتر است برای حفظ ظاهر و جلوگیری از به هم خوردن تزیین، روی آن سلفون بکشید زیرا این عمل سبب تازه ماندن آجیل نیز می­شود.

تزیین آجیل در سبد یا ظرف شیشه ­ای

در بسیاری از فروشگاه ها سبد­هایی در اندازه های مختلف وجود دارد که شما می­توانید با خرید این سبد­ها در طرح ها و اندازه های مختلف، آجیل را به تناسب سلیقه خود در آن ها قرار دهید.

بسیاری از افراد طراح نیز در خصوص تزیین آجیل خدماتی ارائه می‌کنند که شما می‌توانید از آن ها کمک بگیرید. ظرف هایی شیشه­ای با طرح های بسیار متنوع نیز وجود دارند که می­توان برای تزیین آجیل از آن ها نیز استفاده کرد. برای تزیین آجیل در این ظروف می­توانید ظرف را به صورت مخلوط، جداگانه یا ردیفی پُر کنید و حتما دقت داشته باشید که تمام آجیل به صورت یکنواخت در ظرف چیده شده باشند.

تزیین آجیل در قالب شخصیت

برای تزیین آجیل شیرین شب یلدای عروس می­توانید از قالب شخصیت ها استفاده کنید؛ به عنوان مثال می­توانید با طراحی لباس عروس بر روی یک مقوا اقدام به تزیین آجیل کنید. ممکن است برخی از فروشگاه هایی که به این منظور ایجاد شده­اند، چنین قالب هایی را داشته باشند. این قالب ها می­تواند شخصیت­ های کارتونی یا حیوانات باشند. صورت پاندا، شخصیت میکی موس و انواع پرنده از این دست قالب­ های پرمصرف هستند.

نکاتی مهم در خصوص تزیین آجیل

  • از آجیل هایی که از لحاظ اندازه یکدست و یکنواخت هستند استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که همه ترکیبات آجیل، سالم و کامل باشند و در تزیین از خشکبار شکسته یا خرد شده استفاده نکنید.
  • در صورت عدم یکنواختی آجیل یا شکسته بودن آن ها تا حد امکان آجیل هایی را در ظرف بچینید که سالم و یک‌اندازه هستند.
  • تنوع در خشکبار سبب جلوه بیشتر تزیین می­شود.
  • برای جلای بیشتر خشکبار می­توانید از اسپری های براق‌کننده استفاده کنید. دقت داشته باشید در صورت استفاده از اسپری، آجیل دیگر قابل خوردن نیست.
  • برای زیبایی بیشتر طرح می­توانید از انواع روبان و تور در رنگ های مختلف استفاده کنید

تزیین آجیل در منزل

شما می توانید آجیل را در خانه خود به راحتی تزیین کنید و از آن برای مهمانی ها و جشن ها استفاده لازم را داشته باشید؛ چرا که این محصول طرفداران بسیار زیادی دارد.

استفاده از پارچه کنفی برای تزیین آجیل در منزل

شما می توانید در منزل برای تزیین آجیل از پارچه کنفی استفاده کنید. از پارچه فروشی مقداری کنف تهیه کنید؛ سپس پارچه را به شکل مربع یا مستطیل برش بزنید. بعد از این مرحله دو طرف پارچه را روی هم بذارید تا به یک پاکت تبدیل شود؛ با نخ و سوزن دور پارچه را بدوزید.

بعد انجام تمامی مراحل یک لیوان داخل پاکت به دست آمده بذارید و آجیل هایی که از قبل تهیه کردید را داخل آن ها بریزید، با انجام اینکار تزیین آجیل شما به راحتی انجام شده و می توانید از آن برای زیبا تر کردن سفره و یا پذیرایی از مهمان های خود استفاده کنید.

تزیین آجیل در سینی

یکی از روش های تزیین آجیل استفاده از سینی است؛ بعد از اینکه آجیل با کیفیت را تهیه کردید باید به فکر انتخاب سینی مناسب برای تزیین آجیل های خود باشید. می توان گفت یکی از بهترین انتخاب ها استفاده از سینی بلوری است به راحتی می توانید آجیل های خودتان را درون سینی بچینید همچنین برای تزیین بهتر آجیل ها می توانید آن ها را درون پارچه و یا اشکال مختلف روی سینی بگذارید.

این روش می تواند بسیار به زیبایی تزیین شما کمک کند ولی خب هرچه خلاقیت و وقت بیشتری را صرف تزیین آجیل ها بکنید نتیجه بهتری دریافت می کنید و این سینی ها را می توانید به راحتی در مراسم ها و مهمانی های مختلف استفاده کنید. البته توجه به انتخاب سینی هم بسیار مهم است، هرچه سینی شما بزرگتر باشد باید حجم بیشتری از آجیل را تزیین کنید و اگر سینی شما طرح داشته باشد تزیین آجیل ها کمی متفاوت می شود.

برای مثال سینی های گرد یا مستطیلی روش تزیین متفاوتی دارند چرا که هم حجم زیادی آجیل را باید برای تزیین صرف بکنید و هم باید دقت داشته باشید که تزیین شما زیبا باشد؛ بهترین روش برای تزیین در سینی های گرد یا مستطیلی این است که به ترتیب کار کنید و هر آجیل را به طور مرتب در قسمت های مختلف سینی خود قرار بدهید در اینکار باید از خلاقیت خود نهایت استفاده را به کار ببرید؛ شما همچنین می توانید در سینی های مختلف با آجیل اشکال مختلفی درست کنید که اینکار باعث بوجود آمدن طرح بسیار زیبا بر روی میز پذیرایی شما می شود.

یکی از طرح هایی که ما به شما پیشنهاد می کنیم طرح ترنج است که جلوه بسیار خوبی به تزیین آجیل ها در سینی شما می دهد البته این را باید بدانید استفاده از چند نوع آجیل برای درست کردن شکل ترنج بسیار خوب و مناسب است.

تزیین آجیل در سبد

برای استفاده از آجیل ها در مراسم های مختلف می توانید از سبد استفاده بکنید اینکار سبب می شود که آجیل ها به یک شکل بسیار خوب و عالی تبدیل شوند؛ همچنین برای اینکه مقدار بسیار زیادی آجیل صرف تزیین نکنید می توانید در زیر آجیل تکه مقوا یا وسیله ای بگذارید چون به دلیل بزرگ بودن سبد ها ممکن است، برای تزیین مقدار زیادی آجیل مصرف کنید. همچنین می توانید در تزیین خود از  شاخه های گل استفاده بکنید.

همچنین شما می توانید از انواع کاغذ های رنگی برای تزیین آجیل ها استفاده کنید . آن ها را به صورت پاکتی درست کنید و داخل هر کدام یک شاخه گل و آجیل بریزید؛ اینکار سبب می شود جلوه ی آجیل های تزیین شده شما متفاوت شود. برای تزیین آجیل در سبد باید به نوع سبد هم توجه کنید چرا که خود سبد هم در تزیین هرچه بهتر آجیل ها نقش بسیار زیادی دارد.

پیشنهاد ما همیشه استفاده از خلاقیت خود برای تزیین آجیل است. مهم نیست چه ابزار و وسایلی در اختیار دارید چرا که با صرف وقت و خلاقیت می توان بهترین تزیین را برای آجیل ها انجام داد. به عنوان مثال شما می توانید در کنار آجیل از میوه ها هم استفاده بکنید؛ ولی خوب اگر بتوانید میوه ها را به اشکال متفاوت دربیاورید تزیین خود را ارتقا داده اید . توجه به میوه در کنار آجیل هم اهمیت دارد؛ ولی خب نباید از میوه های زیاد استفاده کرد برای اینکار باید سبد بزرگ تری تهیه کنید.

تزیین آجیل در ظرف شیشه ای

یکی از روش های متفاوت و زیبا برای تزیین آجیل استفاده از ظرف شیشه ای است. شما می توانید آجیل را در ظرف های متفاوت شیشه ای بریزید به عنوان مثال ظرف های شیشه ای با ارتفاع زیاد یک گزینه بسیار عالی برای تزیین است. در این نوع تزیین می توانید چندین ظرف را در کنار هم تزیین کنید؛ البته باید به مقدار آجیلی که تهیه کردید هم توجه و دقت لازم را داشته باشید.

روش های متعددی برای تزیین آجیل وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می توانید یک از آن ها را انتخاب کنید. انتخاب چند نوع آجیل و استفاده آن ها در تزیین بسیار خوب می باشد چرا که جلوه تزیین شما را تغییر می دهد. تنگ های شیشه ای هم گزینه بسیار جالبی هستند که افراد از آن ها استفاده می کنند؛ شما می توانید به غیر از آجیل از انواع گل ها و تزیینات مختلف برای تنگ خود استفاده کنید، همچنین استفاده از کاغذ برای این نوع تزیین هم پیشنهاد می شود.

شما باید با توجه به آجیل ها و گل هایی که از قبل انتخاب کردید کاغذ رنگی مناسبی را تهیه کنید. در اینجا باید از خلاقیت و سلیقه خود برای تزیین استفاده کنید. می توانید از ظرف های شیشه ای گرد استفاده کنید این روش به شکل آجیل های شما زیبایی خاصی می بخشد. چیدمان آجیل ها در ظرف شیشه ای گرد کمی متفاوت می باشد برای زیبایی می توانید آجیل ها را با تناسب و مرتب درون ظرف بچینید.

برای ظرف خود می توانید از تور یا پارچه استفاده کنید همیشه بهتر است از روش های متفاوت استفاده کنید؛ روش هایی که با کمی خلاقیت طرح ها و تزیینات بسیار خوب مناسبی تبدیل می شوند. به یاد داشته باشید برای تزیین آجیل همیشه خلاقیت حرف اول را می زند؛ خلاقیت در کار بخش بسیار مهم و تاثیر گذاری خواهد بود.

شرکت ها و افراد بسیاری به منظور تزیین آجیل و خشکبار درون ظرف یا به شکل های مختلف، فعالیت می‌کنند. این افراد با به همراه داشتن تجهیزات کامل می­توانند در کمترین زمان ممکن، طرح دلخواه شما را اجرا کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که برای این منظور و کمک گرفتن از این افراد باید هزینه زیادی پرداخت کنید. شما­ نیز در منزل و با داشتن کمی خلاقیت و نوآوری می‌توانید طرح های تزیین آجیل را به شکل های بسیار زیبا پیاده کنید. برای دریافت ایده های جدید و پرورش خلاقیت خود از وب‌سایت آجیل و خشکبار زربار دیدن نمایید.

مقالات مرتبط