طرز تهیه چیپس میگو را بدانید

چیپس میگو

چیپس یکی از تنقلات محبوب و دوست داشتنی می باشد. چیپس میگو یکی از تنقلاتی است که از میگو تهیه و تولید می شود. این نوع ماده غذای روش فرآوری منحصر به فردی دارد و در خشکبار فروشی ها، آجیل فروشی ها، سوپر مارکت ها و …. به فروش می رسد. در اینجا قصد داریم به بیان طرز تهیه چیپس میگو بپردازیم و همچنین نکات مهم در هنگام تهیه آن را نیز بیان خواهیم کرد.

طرز تهیه چیپس میگو

چیپس میگو یکی از خوراکی هایی می باشد که می توان از آن به عنوان میان وعده استفاده کرد. برای تهیه چیپس میگو به میگو های فرآوری شده، روغن، ظرف و …. احتیاج می باشد. البته دو روش برای تهیه چیپس میگو وجود دارد که می توان به استفاده از مایکروویو و همچنین روش سنتی و سرخ کردن میگو ها اشاره کرد.

استفاده از مایکروویو

در این روش از طرز تهیه چیپس میگو تنها کافی است مایکروویو را چند دقیقه روشن کنید تا محیط داخل آن گرم شود، سپس درجه حرارت آن را تنظیم کنید و چند قطعه چیپس میگو را داخل دستگاه قرار دهید. اجازه دهید دستگاه روشن باشد تا میگو ها پف کنند.

توجه کنید که چیپس های تهیه شده با این روش کیفیت بالایی ندارند، در حقیقت چیپس های میگو که با استفاده از مایکروویو تهیه می شوند مانند پاپ کورن دارای شیار هایی می باشند.

مقداری چیپس میگو

استفاده از روش سنتی

در این روش تنها به ظرفی پر از روغن و آبکش احتیاج است. در ابتدا باید ظرف را از روغن پر کنید و آن را روی حرارت قرار دهید. توجه کنید که روغن کانولا بهترین روغن مصرفی در  طرز تهیه چیپس میگو می باشد، زیرا این نوع روغن نقطه جوش بالایی دارد. اجازه دهید تا روغن به خوبی داغ شود. برای اطلاع از این موضوع می توانید گوشه ای از چیپس میگو را داخل روغن قرار دهید.

بعد از این که روغن به خوبی داغ شد، چند قطعه چیپس میگو را داخل ظرف بیاندازید و اجازه دهید تا به خوبی پف کنند، در نهایت آن ها را از روغن خارج کنید و داخل آبکش قرار دهید تا روغن های اضافی آن خارج شود. برای خارج شدن روغن اضافی چیپس می توانید از کاغذ های مخصوص استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است چیپس های سرخ شده را داخل کاغذ مورد نظر قرار دهید تا روغن های موجود در بافت چیپس به کاغذ منتقل شود.

نکات مهم در مورد طرز تهیه چیپس میگو

قبل از این که برای تهیه چیپس میگو اقدام کنید نسبت به بهداشتی بودن آن اطمینان لازم را کسب کنید و همچنین تاریخ انقضای آن را مد نظر قرار دهید، زیرا نگهداری چیپس میگو کار نسبتا دشواری می باشد. از سرخ کردن بیش از حد چیپس میگو به شدت خودداری کنید.

از دیگر نکات مهم در طرز تهیه چیپس میگو، روغن استفاده شده می باشد. در حقیقت روغن مصرفی باید نقطه جوش بالایی داشته باشد. بعد از این که روغن موجود در ظرف به خوبی داغ شد، حرارت زیر ظرف را کم کنید تا چیپس نسوزد.

همانطور که گفتیم برای بیان طرز تهیه چیپس میگو می توان به دو روش مردن وسنتی اشاره کرد.  برای این که سرخ کردن و یا تهیه چیپس میگو به خوبی انجام شود بهتر است از ظروف نچسب استفاده شود و از سرخ کردن بیش از حد چیپس ها خودداری کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مقالات مرتبط