خواص چای سفید و زمان مصرف آن چگونه است؟

یک فنجان حاوی چای سفید

چای سفید خواص بسیار زیادی دارد که شما می توانید از آن ها نهایت استفاده را ببرید. به همین دلیل افراد زیادی از خواص چای سفید استفاده می کنند؛ ویژگی های این چای را شما باید به خوبی بدانید چرا که این خواص بسیار زیاد هستند و دانستن آن ها برای استفاده هرچه بهتر شما از این نوشیدنی لازم است.

چای سفید چیست ؟

در چند سال اخیر مصرف  این چای افزایش پیدا کرده است. دلیل محبوبیت این چای اثربخشی مفید و مزیت های بی نظیر آن می باشد. شما باید به خوبی بدانید که این چای مانند بسیاری از دیگر نمونه ‌های چای درون بازار دارای مدل ها و انواع متنوعی می باشد. هر یک از افرادی که قصد نوشیدن این چای را دارند باید در مورد خواص چای سفید اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

 برخلاف باور بسیاری از افرادی که می‌ گویند این چای کافئین ندارد باید بدانید که این چای میزان کمی کافئین دارد ولی وجود کافئین درون آن غیر قابل انکار می باشد. در مقایسه دقیق با دیگر چای ها مقدار کافئین این چای کمتر می باشد. چای سفید اکسیداسیون کمتری را به خود اختصاص داده و به همین دلیل کافئین آن تا حدودی کمتر است.

در گذشته از خواص چای سفید استفاده زیادی می کرده اند، چرا که یکی از سالم ترین نمونه های چای شناخته  شده است. اگر شما به خوبی بدانید در چه زمانی از این چای استفاده کنید می توانید مزیت‌ های زیادی از آن دریافت نمایید. در ادامه خواص چای سفید و همچنین زمان درست نوشیدن چای را بیان می کنیم.

خواص چای سفید

هر یک از انواع چای که شما میل می کنید مزیت های زیادی دارند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که اگر در نوشیدن چای زیاده روی نکنید مزیت های زیادی از آن دریافت خواهید کرد. برخی از مزیت هایی که این نمونه چای دارد و شما باید به خوبی آنها را بشناسید عبارت هستند از :

ارزش تغذیه ای چای

این چای دارای مواد مغذی و همچنین خواص ضد میکروبی می باشد که همین ویژگی بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ ها محافظت می نماید. فلوراید، فلاونوئید و تانن های بسیار زیادی درون این چای وجود دارد که ارزش تغذیه ای آن را بالاتر می برد. تمامی این موارد مزیت های بهداشتی این چای را نشان می‌ دهد.

خواص آنتی اکسیدان چای

 از آنجایی که رادیکال‌ های موجود درون بدن بسیار زیاد است امکان دارد که این رادیکال ها به اندام های متنوع بدن آسیب وارد کنند. این چای دارای پلی فنل بسیار زیادی است که برای از بین بردن رادیکال‌ های آزاد درون بدن مزیت ‌های زیادی دارد. طبق بررسی هایی که انجام شده است، محققان نشان داده ‌اند که خواص چای سفید امکان دارد اثرات آنتی اکسیدان و پلاسما را تا حدودی افزایش دهد. خواص آنتی اکسیدان عصاره این چای از عصب های سلولی تا حد زیادی محافظت خواهد کرد.

خواص ضد پیری چای

یکی از مهم ترین خواص چای سفید این است که دارای خواص ضد پیری می باشد. حضور بسیاری از انواع رادیکال‌ های آزاد روی روند پیری تاثیر می گذارد. شما با نوشیدن این چای می توانید رادیکال‌ های آزاد درون بدن و پوست را از بین ببرید. آنتی اکسیدان های درون چای خطر مبتلا شدن به پیری زودرس را تا حد زیادی کاهش می دهند. مصرف این چای روی از بین بردن سلول های پیری و همچنین جوان ماندن پوست شما تأثیر زیادی دارد.

محافظت از پوست

برای بهبود بخشی به پوست های آسیب دیده استفاده کردن از چای توصیه می شود. در واقع شما باید به خوبی بدانید که به دلیل آنتی اکسیدان های درون این نوشیدنی بسیاری از افراد از این چای استفاده می ‌کنند. همچنین باید بدانید که این چای در برابر نور خورشید از پوست شما محافظت خواهد کرد.

محافظت از دهان و دندان

برای بهداشت دهان و دندان بسیاری از افراد این چای را میل می نمایند. فلاونوئید، پنل و تانن های درون این چای به مهار کردن رشد باکتری های متنوع درون دهان و دندان کمک می‌ کند. فلوراید که درون این چای وجود دارد خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد. همچنین پوسیدگی حفره دندان نیز با استفاده از این چای درمان می شود و از آن جلوگیری می کند.

مقابله با سلول های سرطانی

مانند چای سبز شما باید به خوبی بدانید که این چای هم در برابر جلوگیری از سلول‌ های سرطانی مقاومت زیادی نشان می ‌دهد. تحقیقاتی که روی این چای انجام شده نشان می ‌دهد که این چای یک ماده ضد سرطانی دارد و به عنوان یکی از عامل های مهم شیمی درمانی شناخته می‌ شود. عصاره‌ این چای امکان دارد که موجب آپوپتوز و یا مرگ سلولی گردد.

 مصرف کردن این چای می تواند از رشد بی اندازه سلول های سرطانی در ریه جلوگیری نماید. این نمونه چای دارای خواص ضد عفونی نیز می‌ باشد. تحقیقات زیادی که برای شناسایی و همچنین تایید نمودن خواص چای سفید انجام شده است؛ نشان می دهد که برای پیشگیری از سرطان مزیت‌ های زیادی دارد.

خواص چای برای درمان بیماری دیابت

مصرف کردن  این چای می ‌تواند به آن دسته از بیمارانی که به دیابت مبتلا شده اند کمک کند. این چای تشنگی بیش از اندازه و همچنین سطح گلوکز را کاهش می دهد. انسولین درون بیماران دیابتی با استفاده از این چای افزایش پیدا خواهد کرد.

از بین بردن اختلالات قلبی و عروقی

می توان گفت یکی از مهم ترین خواص چای سفید از بین بردن اخلالات قلبی و عروقی می باشد. فلاونوئید هایی که درون این چای وجود دارد موجب می‌ شود که اختلالات قلب و عروق کاهش پیدا کند. فلاونوئیدها به طور کلی موجب کاهش فشارخون خواهند شد. عملکرد بدن با استفاده از این نوشیدنی بهبود پیدا می‌ کند. مصرف این چای که سرشار از فلاونوئید می باشد خطر مبتلا شدن به اختلالات قلب و عروق را تا حد زیادی کاهش می دهد.

یک فنجان حاوی چای سفید

 

خواص ضد باکتری چای

خواص ضد باکتری چای سفید یکی دیگر از مزیت های مهم این چای به شمار می ‌رود. شما باید به خوبی بدانید که عملکرد طبیعی بدن با استفاده از این چای روال منظمی به دست می ‌آورد. مصرف کردن این چای بدن شما را از باکتری ها و عفونت ها محافظت خواهد کرد.

خواص چای سفید برای درمان  سر درد

این چای یکی از بهترین روش های درمان برای بیماری های شایع می باشد. مصرف کردن این چای برای افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا هستند بسیار مفید خواهد بود. همچنین شما می توانید با نوشیدن این چای سردرد خود را کاهش دهید و از بین ببرید.

کاهش وزن با چای

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم چای سفید در این است که کاهش وزن به همراه دارد. شما باید از روش ها و خوراکی های متنوعی برای کاهش وزن استفاده کنید. سلول های چربی با استفاده از این چای کاهش پیدا خواهد کرد. بسیاری از افرادی که می خواهند کاهش وزن اصولی داشته باشند و برنامه تغذیه شان منظم باشد از خواص چای سفید استفاده می نمایند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که این چای یک محصول گیاهی می باشد که چای سیاه و چای سبز را از آن فرآوری می‌ کنند. این چای از جوانه های تازه رشد کرده و برگ هایی که بسیار جوان هستند فرآوری می گردد. از آنجایی که فرآوری این چای نسبت به چای سیاه و سبز شرایط خاص تری دارد باید بدانید که مواد مغذی منحصر به فردی را درون خود نگه می دارد. این چای دارای موادی می ‌باشد که کمک می کند مقداری از وزن خود را کم کنید.

اما برای استفاده از این نوشیدنی باید خواص چای سفید را به طور کامل بدانید. چربی شکم یک چربی ناسالم است که باید با استفاده از بهترین روش ‌ها از بین برود. این چای هم نسبت به چای سیاه و سبز اکسیداسیون کمتری دارد. به همین دلیل برای کاهش وزن تاثیر بیشتری خواهد داشت. تصور غلطی که در مورد کاهش چربی های موضعی وجود دارد این است که بسیاری از افراد می‌ خواهند تنها با استفاده از نوشیدن چای و یا دیگر نوشیدنی ها چربی ها را از بین ببرند. شما باید بدانید که چای سفید تنها به عنوان یک نوشیدنی گیاهی برای کاهش وزن به شما کمک می کند ولی در کنار دیگر مواد مغذی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

زمان مصرف چای سفید

یکی از مهمترین پرسش هایی که بسیاری از دوستداران چای سفید مطرح می‌ کنند این است که در چه بازه زمانی باید این چای را میل نمایند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید با توجه به شرایط متنوع مصرف کردن این چای زمان خاصی دارد. این شرایط عبارت هستند از :

بهترین زمان مصرف چای در روز

بعد از صبحانه و ناهار بهترین زمان مصرف کردن این چای می باشد. این چای دو فایده مهم دارد که می‌ تواند به بدن شما مزیت‌ های زیادی برساند. یکی از مزیت های آن بعد از صبحانه و در زمان ناهار است که دستگاه گوارش را ترمیم می نماید. همچنین باید به خوبی بدانید که شما بعد از صبحانه و ناهار اگر این چای را میل کنید به دلیل کافئین درون چای انرژی بیشتری به دست می‌ آورید. کافئین درون چای سطح انرژی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

استفاده کردن چای سفید در شب

یکی از مهمترین نکاتی که شما در مورد استفاده از این چای باید به خوبی بدانید این است که از چای در شب بعد از خوردن شام استفاده نکنید. بسیاری از افراد امکان دارد که بعد از صرف شام بخواهند یک فنجان چای میل کنند. اما باید بدانید که کافئین درون این چای موجب می‌ شود خواب مناسبی نداشته باشید. به همین دلیل برای شب سعی کنید که از دمنوش های گیاهی استفاده نمایید تا آرامش بیشتری به دست بیاورید.

بهترین زمان مصرف چای سفید

یکی از مهمترین خواص چای سفید که شما برای استفاده باید بدانید این است که آن را به صورت تازه دم شده بنوشید.

چای تازه مواد مغذی بیشتری دارد و همچنین طعم آن بهتر می باشد. برای فصل بهار و تابستان شما باید تا حدودی این چای را خنک میل کنید تا احساس انرژی بیشتری داشته باشید. در فصل پاییز و زمستان برای اینکه بدن خود را گرم نگه دارید می توانید از این چای تا زمانی که گرم است استفاده نمایید.

 توجه به سن

یکی دیگر از شرایط استفاده از این چای و زمان استفاده از آن به سن شما باز می گردد. با توجه به تغییر فصل ها و همچنین بر اساس شرایط سنی باید بدانید که ویژگی‌ های  بدنی تان تغییر پیدا می ‌کند. در سن بالاتر شما به سرما حساس تر می شوید و به همین دلیل باید بدانید که این چای به صورت تازه برای شما مناسب می باشد.

موارد منع مصرف این چای

با اینکه این چای نوشیدنی دلچسبی می باشد اما در برخی از مواقع باید از میل کردن آن پرهیز نمایید. زمانی که باردار هستید از این چای نباید استفاده کنید. اگر سن شما کمتر از ۱۲ سال می باشد باید بدانید که به این چای حساسیت خواهید داشت، چرا که کافئین درون آن وجود دارد. زمانی که بعد از نوشیدن این چای احساس خوبی به شما دست نمی دهد بهتر است که دیگر آن را میل نکنید و با یک پزشک مشورت نمایید. اگر پزشک به شما توصیه می ‌کند که از این چای نباید استفاده کنید بهتر است که مصرف آن را کنار بگذارید.

یک فنجان حاوی چای سفید

مقاله مرتبط :”انواع چای و خواص آن کدامند؟”

جمع بندی

خواص چای سفید بسیار زیاد است که شما باید با انواع این خواص به خوبی آشنا باشید. خواصی مانند کاهش وزن، درمان سردرد، از بین بردن اختلالات قلبی و عروقی و بسیاری خواص دیگر که برای شما بیان کردیم. همچنین باید به زمان مصرف چای سفید توجه داشته باشید؛ چون مصرف این چای در زمان های مختلف خواص مختلفی دارد. همچنین باید به موارد منع مصرف چای سفید هم توجه لازم را کرد.

مقالات مرتبط