با انواع چای ضد بلغم آشنا شوید

چای ضد بلغم

افرادی که بلغمی مزاج هستند شرایط خاصی دارند. آنها دارای طبع سرد می باشند و از چاقی خود گلایه زیادی دارند. چای یکی از بهترین نوشیدنی ها برای کاهش وزن و لاغری شان می باشد. برای اینکه بهترین چای ضد بلغم را بشناسند باید به خوبی با انواع چای آشنایی داشته باشند. تمامی چای ها برای طبع بلغمی گزینه مناسبی به شمار نمی روند. برخی از انواع چای که برای بلغم سفارش می شود  را در ادامه نام می بریم

انواع چای ضد بلغم

چای انواع متنوعی دارد و هر یک از انواع آن برای درمان برخی از بیماری ها مفید می باشد. شما باید به خوبی بدانید چای یکی از نوشیدنی های طبیعی و گیاهی می باشد و همین مورد یکی از بهترین مزیت های آن برای بلغمی مزاج ها شناخته می شود. انواع چای که شما برای درمان بلغم می توانید مورد استفاده قرار دهید عبارت است از:

  1. یکی از بهترین نمونه چای هایی که شما برای درمان بلغم می توانید میل کنید چای سیاه می باشد. این چای را روزانه دو الی سه فنجان اگر میل نمایید می توانید بلغم خود را رفع نمایید.
  2. مصرف چای بهار نارنج برای طبع سرد بهترین روشی می باشد که می توانید در نظر داشته باشید. شما این چای را اگر به همراه لیمو سرو کنید مزیت و خواص آن را چندین برابر می نمایید.
  3. گل گاوزبان یکی از دیگر گیاهانی می باشد که تاثیر زیادی روی برطرف کردن بغم دارد. به طور کلی شما می توانید گل گاوزبان را همراه با نبات و سنبل طیب میل کنید تا تاثیر چندین برابر برای درمان بلغم داشته باشد.
  4. آویشن و به لیمو یکی از دیگر از انواع چای ضد بلغم هستند که تاثیر زیادی برای درمان بلغم دارند. شما می توانید همراه با این نمونه نوشیدنی ها نبات هم سرو کنید. ولی بهتر است که به تنهایی آنها را برای تاثیر بیشتر مصرف نمایید.
  5. چای بابونه یکی از دیگر نوشیدنی هایی به شمار می رود که برای درمان بلغم گزینه مناسبی می باشد. این چای طبع گرم و خشک دارد به همین دلیل با بلغم مبارزه می کند.

تاثیر درمانی این چای

به طور کلی هر یک از انواع چای که میل می کنید از جمله نوشیدنی های گرم هستند. تمامی گیاهانی که برای دم کردن مورد استفاده قرار می دهید طبع گرم و خشک دارند. به همین دلیل آنها برای درمان بلغم که ناشی از طبع سرد می باشد بهترین گزینه هستند. شما برای مصرف چای جهت درمان بلغم باید میزان آن را به درستی بدانید و طبق اصول مشخص شده از چای برای درمان بلغم استفاده کنید.

تاثیر چای ضد بلغم بسیار زیاد است. به همین دلیل هر یک از افرادی می خواهند طبع سرد خود را درمان کنند از چای استفاده می نمایند. در طب سنتی مزیت های زیادی را برای چای به عنوان بهترین روش جهت درمان بلغم بیان کرده اند. با این وجود شما می توانید با استفاده از ساده ترین روش بلغم خود را درمان کنید. بسیاری از بیماری هایی که برای افراد به وجود می آید به دلیل طبع سرد است. به همین دلیل شما باید خوراکی ها و نوشیدنی هایی با طبع گرم را برای درمان طبع سرد میل نمایید.

اگر شما قصد دارید که با استفاده از چای، بلغم را درمان کنید باید به صورت اصولی چای را در طول روز استفاده کنید. در صورتی که بیماری شما تحت کنترل پزشک می باشد باید با پزشک خود در مورد استفاده از چای جهت درمان مشورت کنید. مزیت های چای ضد بلغم به نسبت بسیاری از دیگر روش ها بیشتر است.

مقالات مرتبط