چگونه آجیل با کیفیت بخریم؟

چگونه آجیل با کیفیت بخریم؟

آجیل یکی از اصلی‌ترین تنقلات خانواده های ایرانی است که از زمان های گذشته تاکنون برای سرو در مراسمات رسمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و نقش پررنگی در ایام نوروز و شب یلدا دارد. با توجه به این اهمیت، تهیه آجیل با کیفیت و مرغوب یکی از دغدغه های اصلی مردم محسوب می‌شود؛ در نتیجه بهترین راه برای این امر خرید از فروشگاه های معتبر و دارای پروانه است. در ادامه به بیان مواردی نظیر ویژگی های آجیل مرغوب و همچنین راهنمای خرید آجیل با کیفیت می‌پردازیم.

راهنمای خرید آجیل با کیفیت

دقت داشته باشید در هنگام خرید آجیل به وارداتی یا داخلی بودن آن توجه کنید. اگر قصد خرید آجیل های وارداتی را دارید باید به مواردی نظیر کشور واردکننده، سوابق آن کشور در صادرات آجیل و… توجه نمایید و گول تبلیغات و بازاریابی های آجیل های خارجی را نخورید.

با توجه به این که آجیل های خارجی از سایر کشورها وارد کشور می‌شوند، ممکن است به مدت طولانی نگهداری شوند و طعم و مزه اولیه خود را از دست بدهند. از آن جا که نگهداری طولانی مدت آجیل سبب رشد قارچ ها و باکتری های مضر می‌گردد توصیه می‌کنیم در هنگام خرید آجیل از برندهای خارجی استفاده نکنید.

همچنین خوب است بدانید که اغلب آجیل های وارداتی، نمک بالایی دارند و لازم است که مصرف آن ها را تا حد امکان محدود نمایید. با توجه به موارد ذکر شده بهتر است برای تهیه آجیل از تولید کنندگان داخلی خرید کنید تا علاوه بر حمایت از تولید داخلی از مواد غذایی با کیفیت بالا بهره‌مند شوید.

روش های تشخیص آجیل مرغوب

تست کردن آجیل یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش های تشخیص مرغوبیت آجیل به حساب می‌آید. برای این کار بهتر است کمی از آجیلی که قصد خرید آن را دارید بردارید و از وسط نصف کنید؛ اگر داخل آجیل سوراخی دیده شد این آجیل نامرغوب می‌باشد و به قول معروف کهنه شده است.

نکته مهم بعدی به عنوان راهنمای خرید آجیل با کیفیت، توجه به رنگ آجیل در هنگام خرید است؛ آجیل هایی که دارای لکه های قهوه‌ای رنگ هستند یا کدر می‌باشند، ناسالم بوده و باید از خرید آن ها صرف نظر کنید. البته توجه داشته باشید که آجیل مرغوب باید رنگی طبیعی و نرمال داشته باشد؛ بنابراین اگر آجیلی بیش از حد براق بود باید به سالم بودنش شک کرد زیرا برخی از فروشندگان سودجو برای جلب توجه مشتریان از رنگ های غیرمجاز خوراکی برای براق کردن آجیل ها استفاده می‌کنند.

آجیل زربار با کیفیت

نوسانات قیمتی آجیل

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد برای خرید آجیل با آن سروکار دارند عدم وجود قیمت مصوب و مشخص است. ممکن است فروشگاهی در یک منطقه از شهر، نوعی آجیل را کیلویی ۱۲۰ هزار تومان بفروشد اما فروشگاهی دیگر همان آجیل را به قیمت ۱۵۰ هزارتومان به فروش برساند. این بی‌ثباتی نباید سبب گیج شدن و دغدغه شما شود زیرا فاکتورها و عوامل متعددی در قیمت یک محصول تأثیرگذار هستند و همین دلیل باعث می‌شود که نتوانیم قیمتی واحد برای یک کیلو آجیل در نظر بگیریم. توجه داشته باشید که درجه‌بندی آجیل ها از لحاظ کیفی، مهم‌ترین عامل در قیمت‌گذاری آجیل محسوب می‌شود و بهترین راه برای انتخاب صحیح و اصولی، توجه به نکات راهنمای خرید آجیل با کیفیت است که در بالا به آن اشاره کردیم.

نگهداری طولانی مدت آجیل

همان‌طور که می‌دانید آجیل هم مانند سایر مواد غذایی نیاز به نگهداری صحیح دارد. عدم آگاهی نسبت به نکات نگهداری از آجیل می‌تواند سبب از بین رفتن خواص و طعم این تنقلات دوست داشتنی شود؛ بنابراین برای حفظ کیفیت این محصول در مدت زمان بیشتر باید به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

یکی از رایج‌ترین روش ها برای نگهداری طولانی مدت آجیل استفاده از ظرف های دربسته‌ای است که امکان ورود هوا به داخل آن ها وجود ندارد. شما می‌توانید از آجیل های بسته‌بندی شده استفاده کنید که در این صورت امکان نفوذ هوا به داخل بسته به حداقل می‌رسد. وارد شدن هوا به ظرف آجیل سبب تغییر بو و طعم این خشکبار می‌گردد و از کیفیت و مرغوبیت آن می‌کاهد. در صورتی که این نکات را رعایت کنید می‌توانید آجیل خود را به مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری کنید؛ اما قبل از انجام هر کاری، باید از تازه بودن و باکیفیت بودن آجیل خریداری شده مطمئن باشید.

میزان مصرف روزانه آجیل برای یک فرد بالغ

مصرف روزانه آجیل از جمله مواردی است که بسیار توصیه شده و نقش مهمی در سلامت بدن دارد؛ اما خواص آجیل نباید سبب مصرف بی‌رویه آن شود. همانطور که می‌دانید تعادل، مهم‌ترین اصل برای خوردن این تنقلات مفید است.

نظرات مختلفی برای میزان مصرف روزانه آجیل وجود دارد؛ بنابراین نمی‌توان برای مصرف آن مقداری قطعی و معین در نظر گرفت. با توجه به کالری بالای آجیل، بهتر است در کنار دریافت ویتامین ها و مواد مغذی این خشکبار خوشمزه، از ورزش و رژیم غذایی مناسب نیز غافل نشوید.

به طور کلی و بر اساس اعلام رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف ۴۲ گرم آجیل (اعم از انواع بادام هندی، گردو، فندق، بادام درختی و…) در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد؛ البته مصرف این مقدار از آجیل وابسته به مواردی نظیر تعادل غذایی و ورزش نیز می‌باشد. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مصرف این میزان از آجیل تنها برای افرادی توصیه می‌شود که از سلامت کامل جسمانی برخوردار بوده و فاقد هرگونه بیماری زمینه‌ای هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا توضیحاتی کلی پیرامون آجیل و مصرف صحیح آن بیان کنیم و با ارائه نکاتی با عنوان راهنمای خرید آجیل با کیفیت و مرغوب، شما را در رسیدن به آنچه دنبالش هستید یاری کنیم. فروشگاه اکسل در تلاش است تا هدف تولید آجیل سالم و مرغوب را محقق کرده و علاوه بر کسب رضایت، محافظ سلامتی و تندرستی شما عزیزان نیز باشد. «ما از سلامتی شما محافظت می‌کنیم» این یک شعار نیست بلکه یک وظیفه است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اکسل، انواع آجیل با کیفیت و مرغوب را تهیه نمایید.

مقالات مرتبط