دمنوش های مناسب قاعدگی کدام هستند؟

یک استکان حاوی دمنوش و چند عدد گیاه

قاعدگی یکی از دوران هایی می باشد که ماهی یکبار برای خانم ها این دوران طی می شود. برخی از خانم ها در دوران قاعدگی درد زیادی در قسمت زیر شکم دارند. استفاده از دمنوش های مناسب قاعدگی برای خانم ها مزیت های زیادی دارد. این دمنوش ها انواع متنوعی دارند که هر یک از آنها دارای خواص و  مزیت های خاصی هستند. دمنوش ها سطح استروژن را افزایش می دهند تا درد کمتر شود.

انواع دمنوش های مناسب قاعدگی

برخی از دمنوش های مناسب قاعدگی که شما می توانید میل کنید تا درد دوران قاعدگی را کاهش دهید عبارت هستند از :

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد و همین مورد به عنوان یکی از مزیت های آن شناخته می شود. برای کاهش درد در دوران پریودی باید بدانید این دمنوش به دلیل خاصیت ضد التهابی اش گزینه مناسبی به شمار می رود. شما می توانید روزانه ۴ فنجان از این دمنوش را میل کنید تا درد پریودی خود را کاهش دهید.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش یکی از دیگر دمنوش های مناسب برای دوران پریودی می باشد که درد زیر شکم را از بین می برد. میزان آنتی اکسیدان درون این دمنوش بسیار زیاد است و به همین دلیل التهاب بدن را از بین می برد. اثرات ضد اسپاسم یکی از دیگر مزیت ها و خواص آن به شمار می رود. شما می توانید روزانه یک فنجان از این دمنوش را برای درمان دوران قاعدگی خود میل کنید.

دمنوش شنبلیله

شنبلیله یکی از بهترین و مفیدترین گیاهانی می باشد که برای قاعدگی انتخاب مناسبی به شمار می رود. دردهای دوران قاعدگی با استفاده از این دمنوش برطرف می گردد. تمامی علائم دوران پیش از قاعدگی با این دمنوش کاهش پیدا می کند. سطح استروژن بدن با استفاده از این دمنوش به تعادل می رسد. شما باید به خوبی بدانید که برای ایجاد تعادل هورمونی بدن این دمنوش گزینه مناسبی به شمار می رود.

دمنوش رازیانه

دمنوش رازیانه یکی از دیگر دمنوش های مناسب قاعدگی است که برای درمان گرفتگی های پریودی گزینه مناسبی به شمار می رود. شما می توانید پیش از دوران قاعدگی به مدت یک هفته این دمنوش را میل کنید تا درد دوران قاعدگی را کاهش دهید. دقت داشته باشید که زمان استفاده از این دمنوش نباید زیاده روی نمایید. یکی از بهترین دمنوش ها برای درمان گرفتگی های دوران قاعدگی این دمنوش است.

دمنوش نعنا فلفلی

نعنا فلفلی یکی از گیاهانی می باشد که به عنوان شل کننده عضلات مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش برای درمان دوران قاعدگی توصیه می شود، چرا که درد دوران پریودی را کاهش می دهد. تمامی عوارض جانبی که برای بدن در دوران پریودی رخ می دهد با استفاده از این دمنوش برطرف می شود.

دمنوش دارچین

از دیگر دمنوش های مناسب قاعدگی دمنوش دارچین می باشد که درد عضلانی و گرفتگی های دوران پریودی را کاهش می دهد. اگر شما به صورت روزانه یک فنجان از این دمنوش را میل کنید درد دوران قاعدگی را می توانید به خوبی کاهش دهید. گیاه دارچین یکی از گیاهانی به شمار می رود که درد را کاهش می دهد و هر نوع نفخ را درمان می کند.

دمنوش ریشه گیاه قاصدک

میزان استروژن و پروژسترون در بدن با استفاده از این دمنوش به تعادل می رسد. در صورتی که این دو عامل در بدن وجود نداشته باشد باید بدانید که گرفتگی های دوران قاعدگی شدت پیدا می کند. با استفاده از دمنوش گیاه قاصدک می توانید میزان استروژن و پروژسترون را در بدن افزایش دهید تا گرفتگی های دوران قاعدگی درمان شود. این دمنوش یکی از بهترین دمنوش های مناسب قاعدگی به شمار می رود که نقش مهمی روی سم زدایی بدن دارد.

دمنوش پوست درخت

درد و گرفتگی های دوران قاعدگی با استفاده از دمنوش پوست درخت کاهش پیدا می کند. این دمنوش خاصیت ضد اسپاسم دارد و به همین دلیل برای رحم مفید است. در طب سنتی از این دمنوش برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کنند. این دمنوش را می توانید روزانه دو فنجان میل کنید تا درد دوران قاعدگی خود را درمان نمایید.

دمنوش پوست درخت بلوط

در صورتی که استرس دوران قاعدگی کاهش پیدا کند میزان گرفتگی های عضله زیر شکم هم کمتر می شود. شما می توانید با استفاده از این دمنوش میزان استرس خود را کاهش دهید. این دمنوش برای درمان بیماری های التهابی گزینه مناسبی می باشد.

مقاله مرتبط :”چگونه دمنوش مناسب خود را پیدا کنیم؟”

جمع بندی

انواع دمنوش های مناسب قاعدگی را اگر در دوران قاعدگی استفاده کنید می توانید التهاب و درد پریودی را کاهش دهید. هر یک از دمنوش های گیاهی به عنوان بهترین ضد التهاب مورد استفاده قرار می گیرند که تاثیر زیادی روی درمان دردهای دوران قاعدگی دارند. چند مورد از دمنوش ها را مانند دمنوش دارچین، زنجبیل، شنبلیله و… برای شما بیان کردیم؛ تا بهترین دمنوش را برای درمان استفاده کنید.

مقالات مرتبط