خواص پسته برای کودکان

پسته تازه

کودکان پسته را به خاطر طعم و مزه خوبی که دارد می‌خورند وگرنه از فواید آن چیزی نمی‌دانند . پسته از جمله مغز های محبوب و خوش طعم است که فواید بسیاری دارد. در این مقاله در مورد خواص پسته برای کودکان صحبت می کنیم.
طبیعت پسته گرم و خشک است . سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و اسید های چرب ضروری می‌باشد که بسیاری از نیاز های بدن را تامین می‌کند .
محققان بر این باورند که پروتئین پسته به حدی زیاد است که جایگزین گوشت و حبوبات است و در رشد عضله و بافت کودک تاثیر گذار است .
به خاطر وجود آهن و کلسیم ، پسته باعث استحکام استخوان ها و دندان ها می‌شود و برای درمان کم خونی های ناشی از فقر آهن مفید است.
پسته سرشار از اسید های چرب امگا ۳ است که این اسید ها در رشد مغز کودک بسیار موثر است . اگر کودک آلرژی و حساسیت ندارد خوردن پسته پیش از یک سالگی مشکلی ندارد و بعد از یک سالگی هم برای کودکان توصیه می‌شود .

مغز پسته با پوست

چرا کودکان باید پسته بخورند ؟

پسته سرشار از اسید های چرب است . پروتئین موجود در آن می‌تواند جایگزین گوشت باشد . کلسیم و آهنی که در پسته است باعث استحکام دندان ها و استخوان ها می‌شود و همچنین برای آرامش قلب و اعصاب مفید است.
پسته معده را تقویت می‌کند، برای تسکین سرفه کودکان مفید است و اسهال عمومی کودکان را درمان می‌کند. پسته یک منبع خوب انرژی برای کودکان است ،باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود و مقادیر زیادی روی دارد که برای تقویت مو ، ناخن و پوست بسیار مهم می‌باشد .
پسته خواص آنتی اکسیدانی دارد که به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. خاصیت ضد التهابی دارد چون کودکان در سن پایین رشد سریعتری دارند بنابراین باید مواد مغذی و سالم را دریافت کنند . خواص پسته برای کودکان ثابت شده است.
خوردن پسته برای همه افراد لازم و مفید است اما بخصوص دختران نباید خوردن آن را فراموش کنند. ویتامین ها نقش بسیار مهمی در رشد و نمو کودکان دارند و این مواد باید کاملا طبیعی باشند ، برای اینکه رشد عضلانی ، استخوان ها و اندام های داخلی را به عهده دارد.
از ترکیبات دیگر پسته می‌توان به فسفر موجود در آن اشاره کرد که برای رشد فکری و بهره هوشی بسیار مفید است و حاوی کلسیم خوبی است که نیاز روزانه بدن را برطرف می‌کند .
برای گروه سنی کودکان پسته علاوه بر انرژی می‌تواند یک میان وعده مناسب باشد . پسته برای کودکانی که کم اشتها هستند بسیار مناسب و مفید است ، کودکانی که غذا نمی‌خوردند دچار کمبود املاح و پروتئین های مورد نیاز آنها می‌شوند. پسته حاوی اسید آمینه است که برای رشد کودکان مفید می‌ باشد .

در چه زمانی پسته را به کودک بدهیم ؟

گرچه. خواص پسته برای کودکان زیاد است اما واکنش کودکان به پسته ممکن است متفاوت باشد . حال والدین باید دقت کنند که کودک پسته را دوست دارد یا نه .
پسته به طور مستقیم برای کودک تهدید کننده نیست ولی باید مراقب واکنش آلرژیک کودکان به پسته بود. دادن پسته به کودکان می‌تواند بی خطر باشد و فقط وجود آلرژی باعث شک و تردید برای معرفی پسته به کودک می‌شود . در غیراینصورت هیچ منعی ندارد.
وقتی کودک شروع به خوردن غذا های جامد می‌کند می‌توان آن را با طعم پسته آشنا کرد که البته در این دوران باید به صورت پودر و خرد شده مصرف شود که راهی مناسب برای دادن این مغز پر خاصیت برای آنها باشد تا در رشد آنها تاثیر گذار باشد .

چرا پسته یک غذای کامل به حساب می‌آید ؟

خواص پسته برای کودکان بسیار عالی است زیرا یک منبع عالی از ویتامین E و اسید های چرب است به همین علت باعث درخشش پوست شده و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند .
کودکانی که موهای نرم و شکننده دارند می‌توانند پسته بیشتری را مصرف کنند، اگر موهای کودک تار های نازک دارد برای ضخیم تر شدن آن به کودک پسته بدهید چون که منبع روی است و کمبود روی باعث ریزش مو می‌شود . بنابراین متوجه می شویم که خواص پسته برای کودکان و برای مو آنها زیاد است

پسته با پوست
مصرف پسته به اندازه در رژیم لاغری ایرادی ندارد ولی اگر در مصرف آن زیاده روی نشود در کاهش وزن و تری گلیسرید خون مفید است.
یک دانه پسته ۸ گرم کالری دارد و مصرف ۵۰ گرم پسته در روز برای هر فرد و کودکی کافی است. ارزش غذایی پسته خام از شور بیشتر است . پسته از جمله معدود آجیل هایی است که مواد مغذی فراوانی دارد .
پسته حاوی مواد مغذی شامل : کربوهیدرات ، پروتئین، چربی ، فیبر غذایی ، فسفر، پتاسیم ،تیامین ، بتاکارتن ،کلسیم ، آهن ، منیزیم ، مس ،منگنز، سلنیوم، ویتامین B6 ، A ، C و K می‌باشد که آن را تبدیل به یک غذای کامل کرده است .
از آنچه گفته شد به این نتیجه می رسیم که پسته برای کودکان بد غذا به تنهایی کفایت می‌کند و بسیار مفید است.خواص پسته برای کودکان بسیار است. امیدواریم از اطلاعاتی که خوانده اید رضایت کامل داشته باشید و آن را به دیگران نیز منتقل کنید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

مقالات مرتبط