خشکبار حاوی کلسیم و آهن را بشناسید

 خشکبار حاوی کلسیم و آهن را بشناسید

برای مصرف کنندگانی که به سلامت خود اهمیت بسیاری می دهند، دانستن مقدار مواد مغذی و مفید نهفته در مغز انواع خشکبار یا آجیل تا حد زیادی مهم است. هر یک خوراکی هایی که در روز مصرف می شود از مقدار مشخصی مواد معدنی، ویتامین، پروتئین ها و… تشکیل شده است. در این مقاله سعی کرده ایم خشکبار حاوی کلسیم و خشکبار حاوی آهن را خدمت شما معرفی کنیم.

مهم ترین خشکبار حاوی کلسیم و آهن:

ماکادمیا: خشکبار حاوی آهن

غنی ترین و انرژی زا ترین دانه ی خشکباری در جهان ماکادمیا است. یک آجیل مشابه فندق با بی نهایت خواص که شمردنی نخواهند بود. با خوردن هر ۱۰۰ گرم ماکادمیا حدود ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن رفع می شود. همچنین در این ماده غذایی مقوی مقداری کلسیم نیز وجود دارد. پس ماکادمیا یکی از برترین خشکبار حاوی آهن می باشد.

  • آنتی اکسیدان های این آجیل از بروز التهاب ها جلوگیری می کند.
  • مصرف ماکادمیا سلامت روده ها و به طور کلی دستگاه گوارش را به ارمغان می آورد.

ماکادمیا یک خشکبار حاوی آهن است

پسته: خشکبار حاوی کلسیم

پسته از آن دست خشکباری به شمار می رود که به خون سازی نیز معروف است. اما می توان گفت مقدار کلسیم آن به طور تقریبی ۱۷ برابر میزان آهن موجود در آن است. در هر ۱۰۰ گرم از این خوراکی ۱۳۰ میلی گرم کلسیم، ۵۰۰ میلی گرم فسفر و ۷.۵ میلی گرم آهن دارد. انواع ویتامین ها نظیر ویتامین آ، ب ۱ و ب ۳ نیز از خوردن پسته به بدن منتقل می شود. پسته یکی از بهترین انواع خشکبار حاوی کلسیم است.

  • پسته از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله کم خونی جلوگیری می کند.
  • سیستم ایمنی بدن با خوردن روزانه ی پسته تقویت می شود.

بادام درختی: خشکبار حاوی کلسیم

بادام درختی از خشکبار کلاسیک ایرانی به شمار می رود که طعم آن بسیار خوشمزه است.

میزان کلسیم و آهن بادام به ترتیب در هر ۱۰۰ گرم، ۲۶۹ و ۳ میلی گرم است. در بادام انواع مواد مغذی و ویتامین های مهمی همچون ویتامین ای نیز پیدا می شود که در بدن تاثیرات مثبتی را ایجاد می کند. همچنین فسفر و پتاسیم این خوردنی محبوب از مقدار بالایی برخوردار است. بادام درختی را می توان جز لیست خشکبار حاوی کلسیم فراوان دانست.

  • بادام درختی به عنوان دوست قلب انسان شناخته می شود.
  • بادام درختی یکی از بهترین گزینه ها برای رفع یبوست است و در سلامت دستگاه گوارش تاثیر می گذارد.

بادام زمینی: خشکبار حاوی کلسیم و آهن

بادام زمینی یکی از خوش خوراک ترین نوع خشکبار است که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. این خوراکی هر ساله در استان گیلان کشت و در شهریور ماه برداشت می شود. اگر بخواهیم بادام زمینی را مورد ارزشیابی قرار دهیم باید عنوان کنیم که در هر ۱۰۰ گرم از این نوع آجیل ۹۲ میلی گرم کلسیم و حدودا ۴.۵ میلی گرم آهن دارد. پسته شامی یا همان بادام زمینی منبعی غنی از پروتئین های گیاهی است.

  • بادام زمینی در برطرف کردن افسردگی نقش بسزایی دارد.
  • بادام زمینی از نورون های عصبی محافظت می کند و آلزایمر را به تعویق می اندازد.

بادام هندی، یک خشکبار حاوی کلسیم می باشد.

بادام هندی:

بادام هندی جزو خوراکی های خاص پسند است و در انواع غذا ها یا به صورت میان وعده در بین عموم مردم مورد مصرف قرار می گیرد. در هر ۱۰۰ گرم از این بادام تقریبا ۷ میلی گرم آهن و ۳۷ میلی گرم کلسیم ذخیره شده است. این خوراکی از میزان بالایی فسفر، پتاسیم و منیزیم برخوردار است.

  • بادام هندی برای کاهش فشار خون بسیار موثر است.
  • کسانی که بادام هندی را به صورت منظم مصرف می کنند از خواب با کیفیت تری برخوردار خواهند بود.

فندق: خشکبار حاوی کلسیم

فندق در بین خشکبار کمتر مورد توجه قرار می گیرد در حالی که برای بدن خاصیت های بسیاری دارد و عطر و طعم آن در تهیه انواع شیرینی و شکلات معجزه گر است. فندق نیز میزان بسیار بالایی کلسیم دارد؛ میزان کلسیم و آهن این خشکبار در هر ۱۰۰ گرم برابر ۱۱۴ و ۵ میلی گرم است.

  • فندق از پوکی استخوان جلوگیری و در استخوان سازی اثر موثر دارد.
  • فندق برای دستگاه هاضمه مفید است.

گردو:

گردو یک مغز با میزان کالری بالا شناخته شده است اما مصرف آن در سلامت بدن اثر گذار خواهد بود. مصرف کنندگان می توانند در هر ۱۰۰ گرم گردو ۹۸ میلی گرم کلسیم و حدودا ۳ میلی گرم آهن دریافت کنند. همچنین شایان ذکر است که میزان فسفر، پتاسیم و منیزیم این آجیل بسیار بالا است.

  • سلامت قلب و عروق با مصرف گردو تضمین شده است.
  • یکی از خشکباری که در روند کاهش وزن به کمک افراد می آید، گردو است.

در این مقاله از بلاگ آجیل و خشکبار زربار به طور کامل به بررسی خشکبار حاوی کلسیم و خشکبار حاوی آهن پرداخته شد و به صورت تک تک به معرفی خواص این خشکبار پرداخته ایم.

آجیل و خشکبار زربار

مجموعه تولیدی آجیل و خشکبار زربار از زیر مجموعه های شرکت گز آنی تک اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار زیر باز نماید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین این مجموعه به آدرس اینترنتی www.zarbarnuts.com امکان ارسال به کلیه نقاط ایران (به صورت رایگان) و همچنین خارج از ایران را فراهم نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *