آشنایی با انواع دمنوش برای سردرد

چند مدل دمنوش در ظرف

بسیاری از افراد برای اینکه سر درد خود را درمان کنند می توانند  از بهترین نوشیدنی های گیاهی استفاده کنند؛ چرا که دمنوش برای سردرد بسیار خوب است البته که انواع زیادی دارند. دمنوش هایی که برای درمان سردرد مناسب می باشند را در ادامه معرفی می کنیم.

معرفی انواع دمنوش برای سردرد

برخی از انواع دمنوش برای سردرد که شما می توانید مصرف نمایید عبارت است از :

دمنوش ریحان

در برخی از مواردی که سردرد شما ناشی از استرس و ضعف می باشد، می توانید از دمنوش ریحان استفاده کنید. بسیاری از افرادی که دچار کم خونی  می شوند می توانند از این نوشیدنی گیاهی استفاده کنند. برای اینکه بتوانید از این نوشیدنی بسیار عالی استفاده لازم را ببرید و آن را درست کنید ابتدا باید، ریحان خشک را  به اندازه یک قاشق داخل قوری بریزید و سپس با دو لیوان آب آن را بجوشانید تا به خوبی دم بکشد. این نوشیدنی را همراه با عسل و نبات می توانید میل نمایید.

دمنوش رزماری

دمنوش رزماری یکی دیگر از بهترین دمنوش هایی می باشد که برای سردردهای میگرنی گزینه مناسبی به شمار می رود. بسیاری از افرادی که سردردهای خفیف تا شدید دارند از دمنوش رزماری استفاده می‌ کنند. در واقع شما باید بدانید که این دمنوش به راحتی آماده می‌ شود و می‌ توانید روزانه یک یا دو فنجان از آن را بنوشید تا سردردتان کاهش پیدا کند.

دمنوش بابونه

 دمنوش بابونه برای سردرد یکی دیگر از دمنوش های بی نظیر می باشد که افراد می ‌توانند میل نمایند. آن دسته از افرادی که بیخوابی دارند و در اثر بی خوابی دچار سردرد می شوند، می توانند از دمنوش بابونه استفاده کنند. بابونه خشک را برای دم کردن دمنوش باید مورد استفاده قرار دهید.

دمنوش آویشن

این دمنوش برای سردرد بسیار عالی است، که بیشتر برای درمان سردردهای سینوزیتی مورد استفاده قرار می گیرد. سردردهای سینوزیتی که ناشی از سرماخوردگی می باشد با استفاده از نوشیدنی آویشن درمان می گردد. تمامی سردردهای شدید سینوزیتی با استفاده روزانه دمنوش آویشن به مقدار یک الی دو فنجان درمان می گردد.

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش اسطوخودوس یکی دیگر از نوشیدنی های مناسب برای سردرد و سرگیجه می باشد. شما برای دم کردن دمنوش اسطوخودوس باید مقداری از اسطوخودوس را همراه زنجبیل تازه با آب جوش ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا به خوبی دم بکشد.

دمنوش بیدمشک

این نوشیدنی فوق العاده می تواند سردردهای همراه با سرگیجه را درمان می ‌کند. شما برای دم کردن دمنوش بیدمشک می توانید مقداری از آن را همراه با نبات دارچینی دم کنید.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل برای انواع سردرد بسیار خوب و مناسب می باشد؛ شاید شما زنجبیل را  دوست نداشته باشید یا اینکه از طعم آن لذت نمی برید اما به یاد داشته باشید، که این نوشیدنی عالی برای سردرد های شما بینظیر است. همچنین شما می توانید زنجبیل را همراه با عسل دم کنید و روزانه یک الی دو فنجان از آنرا میل کنید تا سردردهای میگرنی و شدید خود را درمان نمایید.

مقاله مرتبط:”معرفی انواع دمنوش سرماخوردگی

دمنوش میخک

میخک یکی از گیاهانی می باشد که خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان دردهای متنوع گزینه مناسبی به شمار می‌ رود. به همین دلیل شما بین انواع دمنوش برای سردرد می توانید دمنوش میخک را روزانه میل کنید تا سردردهای شدید خود را درمان نمایید. این نوشیدنی را می توانید روزانه مصرف کنید تا سردرد شما درمان شود. مصرف این دمنوش برای سردرد به همراه عسل می تواند درمان شما را سریع تر کند.

جمع بندی

دمنوش های گیاهی خواص و مزیت ‌های زیادی دارند. ما سعی کردیم انواع این نوشیدنی ها را مانند میخک، دمنوش بیدمشک و… را به شما معرفی کنیم، تا آنها را بشناسید چرا که اگر انواع دمنوش برای سردرد را بشناسید می توانید طبق نیاز بدن خود یکی از دمنوش های گیاهی که مناسب تر می باشد را انتخاب کرده و میل نمایید.

مقالات مرتبط