آیا گردو چربی سوز است؟

 آیا گردو چربی سوز است؟

آیا گردو چربی سوز است؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید، یا کسی هستید که سعی در کاهش وزن دارد، به راحتی می توانید وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنید. آجیل ها از جمله مغز گردو نه تنها خوشمزه هستند بلکه مملو از مواد  مغذی لازم برای حفظ سلامتی هستند. همچنین گردو از جمله مغزهایی است که می تواند در رژیم غذایی نقش به سزایی داشته باشد. به عبارتی مصرف گردو می تواند یک روش موثر در کاهش وزن باشد.

گردو ماده سرشار از چربی و کالری

به لحاظ ارزش غذایی گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا۳، پروتئین، آنتی اکسیدان، منیزیم، مس، ویتامین های A و D است. جالب است بدانید که همه‌ی کالری ها برای بدن مضر نیستند. به طور مثال گردو دارای میزان قابل توجهی کالری مفید است.

بطوریکه ۱۲ عدد گردو حدود ۱۹۰ کالری برای شما فراهم می کند. گردو همچنین دارای مزایای زیادی برای سلامتی است. کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و پیری را به تعویق می اندازد.

تامین انرژی مورد نیاز بدن

از آنجایی که قسمت عمده ای از مغز گردو را چربی تشکیل می دهد، یک منبع مفید تامین انرژی برای بدن بشمار می رود. با این وجود، گردو از این نظر منحصر به فرد است که حاوی مقادیر زیاد چربی اشباع نشده چندگانه است.

انواع مختلفی از چربی های اشباع نشده‌ مانند (ALA) آلفالینولنیک، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. و همچنین انرژی مورد نیاز بدن را به میزان قابل توجعی تامین می کند.

ظرف حاوی مغز گردو

کاهش کلسترول

چربی ها به دو بخش چربی های اشباع و غیر اشباع تقسیم می شوند.  هر دوی این چربی ها به ازای هر یک گرم، ۹ کالری انرژی تولید می کنند. به عبارت دیگر یک گرم چربی حاوی ۹ کالری است. ولی هرکدام از این چربی ها اثرات متفاوتی بر روی کلسترول خون دارند.

یک رژیم غذایی غنی از گردو به دلیل دارا بودن مقدار زیاد چربی غیر اشباع، با کاهش وزن بیشتر و  همچنین کاهش سطح کلسترول بد خون یعنی  LDL و افزایش کلسترول خوب یا HDL همراه است. افزایش HDL نه تنها برای بدن مضر نیست، بلکه بسیار هم سودمند است.

خوردن روزانه یک مشت گردو می تواند به تحریک کاهش چربی و کلسترول بدن کمک کند. خوردن مرتب آجیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی لاغری می تواند باعث کاهش وزن و بهبود کلسترول شود.

درواقع خوردن گردو به طور منظم با افزایش وزن ارتباط ندارد بلکه مصرف آن از افزایش وزن محافظت می کند. مانند همه مغزها گردو سرشار از چربی های اشباع نشده سالم برای قلب است.

کنترل اشتها

گردو غذای نهایی سلامتی است که می تواند اشتهای ما را تحت تاثیر قرار دهد. مطالعات به طور مداوم اثرات مفید خوردن آجیل را نشان می دهد . پروتئین بالا و چربی اشباع نشده گردو با تولید هورمون‌های سیستوکنین PYY و پپتید CCK به کنترل اشتها کمک می‌کند.

به بیان ساده تر خوردن مغز گردو به عنوان میان وعده با رعایت بهتر رژیم غذایی، در کاهش اشتها و افزایش احساس سیری بسیار موثر است. به طور کلی  خورن آجیل در طول روز باعث می شود که افراد کمتر غذا بخورند.

فرآیند هضم گردو در بدن

فقط بعضی از چربی ها در هنگام هضم گردو جذب می شود. ساختار و محتوای فیبر بالای مغز هااز جمله گردو، باعث می شود که تا زمانیکه کاملا خرد و جویده نشود قسمت اعظم آن هضم نشده ، از روده عبور کرده و دفع بشود.

این نشان می دهد که بخش خوبی از چربی موجود در گردو حتی توسط بدن شما جذب هم نمی شود. جالب اینجاست که نحوه فرآوری آجیل می تواند تاثیر زیادی در جذب مواد مغذی مانند چربی داشته باشد. تفت دادن آجیل همچنین ممکن است باعث افزایش جذب مواد مغذی آنها شود.

ظرف پر از مغز گردو

آیا گردو چربی سوز است؟

گردو با پروتئین زیاد، غنی از چربی های سالم و کم، کربوهیدرات ساده، بدن شما را تحریک می کند تا چربی های اضافی را بسوزاند. از همه مهمتر گردو یک میان وعده مفید برای قرار دادن در کیف شماست.

در مطالعات انجام شده رژیم های غذایی کنترل شده با کالری حاوی آجیل به اندازه رژیم های مشابه بدون کالری، منجر به کاهش وزن می شود.

استفاده گردو در سالاد نیز می تواند برای تقویت پروتئین بدن در برنامه غذایی قرار گیرد. مصرف گردو می تواند کالری سوزانده شده توسط بدن در حالت استراحت را افزایش دهد. همچنین مطالعات نشان داده است که  مصرف آن در افراد دارای اضافه وزن وچاقی، باعث افزایش چربی سوزی می شود.

در این مقاله، در پاسخ به اینکه آیا گردو چربی سوز است، مشخص کردیم که یک برنامه تعیین شده غذایی برای کاهش وزن به شما کمک می کند تا عادت های سالمی را جایگزین عادت های نادرست غذایی کنید. توجه داشته باشید که برنامه شما متناسب با اهداف و نیازهای تناسب اندام شما تنظیم می شود.

آجیل و خشکبار زربار

مجموعه تولیدی آجیل و خشکبار زربار از زیر مجموعه های شرکت گز آنی تک اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار زیر باز نماید. این مجموعه به عنوان اولین و بزرگترین خط تولید آجیل و خشکبار در دید عموم بر آنست تا مسیر تازه ای را در صنعت آجیل و خشکبار ایجاد نماید. فروشگاه آنلاین این مجموعه به آدرس اینترنتی www.zarbarnuts.com امکان ارسال به کلیه نقاط ایران (به صورت رایگان) و همچنین خارج از ایران را فراهم نموده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *